Onze personeelsvereniging had weer een leuk uitje georganiseerd. Gisteren hebben we ons uitgeleefd op allerlei apparaten, als er maar een motor in zat.
Gistermorgen mochten wij ons uiterlijk om 9:30 melden op Hotspot De Landsard in Veldhoven, da's vlak bij het vliegveld. We werden ingedeeld in groepen en na een bakkie koffie gingen we van start.
Extream Powerplay Adventures heeft ons de hele dag professioneel begeleid. We waren met 24 groepen van 12 man, da's dus best veel. Er was dus ook een groot aantal instructeurs aanwezig.
Wij gingen met ons groepje eerst karten. Daarna gingen we het water op en in. Bij het water stonden omkleedtenten waar je wetsuits kon aantrekken, die hadden ze in alle soorten en maten. Nadat ook de reddingsvesten goed zaten gingen we de banaan op en achter de boot aan. Je weet dat je sowieso het water in gaat, het is een kwestie van hoelang je dit kunt uistellen. Na de banaan gingen we naar de jetboot en jetski. De naam zegt het eigenlijk al, de jetboot is het pricipe gelijk aan de jetski, hij is alleen veel groter. je kunt er gewoon op gaan zitten en lekker gaan varen. Echt geweldig!! De jetski vond ik minder, maar dat lag geheel aan mijzelf. Ik kon er gewoon niet goed opkomen en kon er alleen maar achter blijven hangen het water over. Voor de mensen op de kant vast erg amusant, voor mijzelf iets minder.
Nadat we weer droog in de kleren zaten gingen we naar de volgende lokatie, het bos. Hier heb ik een Landrover door het blubberige bos gestuurd. Daarna na de Kodiacs, dat zijn grotere (tevens lompere) quads. Syl is hiermee omgevallen en heeft de volgende onderdelen niet meer actief meegdaan. Gelukkig valt de schade zowel aan de kodiak als aan haarzelf mee. De amfibie die volgde was ook gaaf. Dit is een voertuig met aan beide kanten 3 wielen. Gas geven doe je net als met de motor/brommer. Remmen door een stang naar je toe te trekken. Trek je aan de linkerstang, rem je met je linkerwielen en ga ja dus linksaf. Geweldig om hiermee door de blubber en plassen te sjeesen. Daarna de powerturn. Dit is een voertuig aparte met een motor voor elke kant. Elke motor wordt bedient met een pookje. Naar voren is gas, naar achter is rem. Om te sturen moet je dus met de ene kant harder rijden dan met de andere. Het leuke is dat je met z'n 2en in de powerturn zit en allebei een kant 'bestuurd'. Ik kan je verzekeren, na een half uur stondt er geen pion meer overeind.
De laatste twee onderdelen waren de quads en de buggy. Ook met deze voertuigen was het heerlijk scheuren door het bos. De quad was meer behendig door greppels en plassen met blubebr sturen, de buggy was bruut over het parcour gassen. Vooral de buggy spatte enorm met modder als je even vast kwam te zitten.


Om 19:00 was het helaas alweer agelopen en gingen we vies en moe maar voldaan weer huiswaards.