Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, juni 12, 2004

Zaterdag

Zo, alweer een nieuwe morgen aangebroken. Wel een wat onrustig nachtje, wat een onweer zeg! Nu is het gelukkig weer rustig en kunnen we zo aan de klus.

Netwerk.to meldt dat in supporterskringen bij de 'nieuwe F-side' van Ajax tumult is onstaan over een brief die Ajax de afgelopen dagen heeft verzonden. Hij is met name gegaan naar seizoenkaarthouders van vak 409/410. Dit zijn de mensen die betrokken waren bij o.a. de rellen rondom jong-Ajax tegen jong-Feyenoord. In de brief wordt de ontvanger uitgenodigd voor een bijeenkomst (er zijn meerdere bijeenkomsten) waar Arie van Eijden de aanwezigen zal informeren omtrent de situatie in vak 409/410. De brief laat zien dat het voor Ajax een serieuze zaak is: "Indien wij geen reactie van u ontvangen en u komt niet naar de bijeenkomst, dan gaan wij ervan uit dat u geen prijs meer stelt op uw seizoenskaart in sfeervak 409/410". Ajax hecht er blijkens deze aanname belang aan om met de aanwezigen indringend over vak 409/410 te kunnen praten. Indien iemand verhinderd is, moet deze contact opnemen met Ajax, zodat deze in een andere bijeenkomst gepland zou kunnen worden. Ik vind dit een goede zaak, deze 'supporters' zijn minder blij met deze actie.

Verder meldt Ron op zijn weblog dat meer geld niet tot meer seks leidt. Onderzoek in Amerika heeft aangetoond dat er "geen significante correlatie bestaat tussen inkomen en seksuele activiteit". Met andere woorden meer geld leidt niet tot meer seks. Dit legt wel een stuk minder druk op mijn jaarbeoordeling.

vrijdag, juni 11, 2004

4 uur durende shauw

Ik zit nu in een 4 uur durende shauw (uitspraak van show) op de radio. Omdat de schuiver van het programma voor me op huwelijksreis is, zit ik samen met de co-host van dat programma nu 4 uur op zender. Echt leuk zo. Lekker uitleven samen met Dennis Dorland.
Net in het weer wel slecht nieuws. Da's niet zo mooi omdat ik bij Peter en Anita ga klussen morgen.

Rijbewijs B of BE

Gisteren (donderdag de 10e) had ik een vrije dag omdat er een hoop geklust moest worden in mijn nieuwe (oude) huis. Om 8:45 het aanhangwagentje met lading opgehaalt, zodat ik om 9:00 uur bij de vuilstort kon zijn, en dan de rest van de dag de tijd had voor een aantal andere afspraken.
Hoe anders liep dit echter toen ik in de polder van de weg geplukt werd door een -overigens verder zeer sympathieke- motoragent van de regiopolitie.
Hij had het idee dat de aanhangwagen te zwaar beladen was.. Dit idee had ik trouwens tijdens het rijden zelf ook al..
Om een lang verhaal kort te maken: de aanhangwagen was meer dan 75% over beladen (ik mocht maximaal 500kg er op hebben, en er lagen er zo'n 1100.....).. Dit geintje kost me 320 euro.

Auw.

Verder wist Marc me te vertellen dat je met rijbewijs B in bepaalde gevallen toch meer dan 750kg mag trekken... Hij had gelijk:

donderdag, juni 10, 2004

Verkiezingen

Vandaag zijn de verkiezingen, dat weet natuurlijk iedereen. Maar lang niet iedereen weet wat 'ie moet stemmen en helemaal een hoop mensen stemmen helemaal niet. Volgens Nu.nl is de opkomst voor het Europees parlement hoger dan de vorige keer. Da's natuurlijk goed nieuws. Wij zijn samen met de kinderen gegaan. Kunnen zij gelijk meemaken wat het is, dat vind ik eigenlijk wel goed. Stemrecht vind ik een belangrijk recht en ik hoop dat mijn kinderen dat later ook vinden. Ik heb Fleur ook geprobeerd uit te leggen wat nou stemmen is en waar we dat voor doen.
Op de terugweg van het stemlokaal had ik nog wel wat vreemds. Een gezinnetje, naar mijn idee Turks, kwam al buitenlands pratend ons tegemoet met in hun hand een Nederlands stembiljet. Ik voelde dat ik dat toch een beetje vreemd vind.

Lenzen 2

Gistermiddag ben ik ff terug geweest naar de lenzenwinkel. Sowieso mocht ik na een week of twee terugkomen voor een controle, maar vond dat ik nu moest omdat ik met mijn linkeroog niet helemaal scherp zag. Na ff wat kijken en meten heb ik de linkerlens mogen omruilen voor een net iets sterker exemplaar. Echt scherp zag ik er eerst niet mee. Bij het inzetten zonder spiegel prikte ik met mijn vinger in mijn oog, maar na een minuutje ging het al een stuk beter. Nu zie ik wel lekker scherp met beide ogen. De omruilactie is gewoon service. Je ziet het alleen de prijs is anders!

woensdag, juni 09, 2004

Champions league is best aantrekkelijk

Zo vlak voor de start van het EK heeft de UEFA goed nieuws. Ajax heeft het afgelopen seizoen een bedrag van 12.905.000 Zwitserse Franks (ongeveer 8,5 miljoen euro) verdiend aan de deelname aan de Champions league. Grootverdiener was Chelsea dat ongeveer 29 miljoeun euro wist binnen te slepen, gevolgd door Arsenal en Manchester United. De andere Nederlandse deelnemer PSV haalde bijna 9,5 miljoen euro binnen.



Bekijk de gehele premielijst op UEFA.com.

Leuk!



Gisteravond was het weer zover! Een nieuwe aflevering van Becker (of zie deze link, van de makers), een ERG leuke serie over een dokter in the Bronx.. (Met, jawel goed gezien, Ted 'cheers' Danson)
Volgende aflevering is dinsdag 15 juni, 20:00... De wedstrijd tegen duitsland begint om 19:45, dus ik ga deze aflevering 'ff teepen', maar voor niet-voetballiefhebbers zeker een aanrader!

14:05 : Correctie ( bedankt Jeanette ), de wedstrijd begint om 19:45 portugese tijd!

dinsdag, juni 08, 2004

Nieuwe functie 2 ????

Hallo,

Het vervolg op de nieuwe functie.
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik de functie kan krijgen. dat is natuurlijk harstikke mooi nieuws. Echter heb ik na veel wikken en wegen toch nee gezegd. Dit om diverse redenen.

Michel

Update door Marc: Hier de link naar de eerdere post over dit onderwerp.

Lotus Elise II

Zoals de vaste webloglezer weet zijn wij in de tuin bezig. Op zo'n warme dag als gister moet de tuin natuurlijk worden gesproeid. Ik stond dus in de voortuin onder het genot van een sigaartje de tuin te sproeien toen ik een schuin-buurvrouw met haar nieuwe vriend de landrover hoorde starten. Ze reden achteruit om uit te parkeren en .... KRAK!!! Hij parkeerde zijn trekhaak vol door de gril van een Lotus Elise die achter hem stond. Met die Lotus rijden weer andere schuin-buren. Er rijden er ongeveer 50 van in Nederland, klik hier voor een Nederlandse fanpage. De buurmannen stonden even te kijken en ik er natuurlijk gelijk heen. Gelukkig viel de schade mee, alleen de kunststof gril lag in 2en. Verder was niks geraakt. Ik stond nog even na te praten en de buurman ging de Lotus maar veilig in de garage zetten. Ik maakte een opmerking over ff een stukje rijden en de buurman vond dat een goed idee. Hij haalde de kap er af en we stonden rond de auto. Hij hield de sleutels in de lucht zo van 'pak ze maar'. Twee minuten later starte ik de grommende Lotus om ff een blokje te scheuren, uh rijden.



Wat een gave auto zeg! De zit lijkt een beetje op het zitten in een kart. Je zit erg laag bij de grond en hebt een klein stuurtje. Elke beweging van het gaspedaal geeft een geweldige sound direct achter je. En een power!! YEEHAA!! Het rondje door het dorp werd ook een klein stukje snelweg. Natuurlijk op de terugweg even door het centrum, daar bleek duidelijk dat deze auto niet ontworpen is om over drempels te rijden, en helaas weer terug naar huis. Hij ligt echt als een blok op de weg. Als je de Lotus wat beter kent kun je helemaal hard en strak door bochten en over de op- en afritten van de snelweg sjeesen. Dit is echt een auto om op een vrije dag lekker te toeren over bochtige weggetje door een mooi landschap.

maandag, juni 07, 2004

Duitse elftal

Grapje die mijn zus mailde:
Terwijl ik vanmorgen in mijn auto voor het verkeerslicht wachtte, kwam er een man met een oranje voetbalpetje naar mijn auto toegelopen. Hij klopte op mijn raam en wenkte mij dat hij me iets wilde vragen. Ik deed het raam een stukje open, waarop hij zei: "Hebt U het al op het nieuws gehoord!?! Het Duitse voetbal-elftal is zojuist gegijzeld en ze vragen 10 miljoen losgeld.
Als dit bedrag niet voor vanavond 20:00 uur wordt betaald, worden alle spelers met benzine overgoten en in brand gestoken en kunnen dus niet deelnemen aan "Het EK in Portugal"! "Sjeesus", zei ik, "Het moet toch niet gekker worden".
"Ik ga daarom alle auto's langs om te collecteren.", zei de man. Terwijl ik mijn portemonnee tevoorschijn haalde, vroeg ik hem hoeveel men zo'n beetje gaf, waarop hij antwoordde "De meesten geven 5 liter".

Automaat

Tot januari van dit jaar heb ik mijn buro gehad in het mooie Amsterdam met uizicht op de Amsterdam Arena. Daarna ben ik verhuisd naar verdieping twee van een pandje in Utrecht. Hier hadden we alle faciliteiten omdat we hier tussen bestaande werkplekken in geplaatst waren. Sinds Hemelvaart zijn we op nieuw ingerichte plekken op de 4e etage terecht gekomen, nu met uitzicht op stadion Galgenwaard. Eerst hadden we een kale omgeving met gelukkig wel een koffieautomaat, later kwamen printers, whiteboard, muurdecoratie en planten. Sinds afgelopen week hebben we ook weer een snoep/frisdrankautomaat van Vending@Work. Als ik dus nu trek heb in een Snickers, zakje chips of blikje cola hoef ik niet zo ver meer.

zondag, juni 06, 2004

Gemotoriseerd event

Onze personeelsvereniging had weer een leuk uitje georganiseerd. Gisteren hebben we ons uitgeleefd op allerlei apparaten, als er maar een motor in zat.
Gistermorgen mochten wij ons uiterlijk om 9:30 melden op Hotspot De Landsard in Veldhoven, da's vlak bij het vliegveld. We werden ingedeeld in groepen en na een bakkie koffie gingen we van start. Extream Powerplay Adventures heeft ons de hele dag professioneel begeleid. We waren met 24 groepen van 12 man, da's dus best veel. Er was dus ook een groot aantal instructeurs aanwezig.
Wij gingen met ons groepje eerst karten. Daarna gingen we het water op en in. Bij het water stonden omkleedtenten waar je wetsuits kon aantrekken, die hadden ze in alle soorten en maten. Nadat ook de reddingsvesten goed zaten gingen we de banaan op en achter de boot aan. Je weet dat je sowieso het water in gaat, het is een kwestie van hoelang je dit kunt uistellen. Na de banaan gingen we naar de jetboot en jetski. De naam zegt het eigenlijk al, de jetboot is het pricipe gelijk aan de jetski, hij is alleen veel groter. je kunt er gewoon op gaan zitten en lekker gaan varen. Echt geweldig!! De jetski vond ik minder, maar dat lag geheel aan mijzelf. Ik kon er gewoon niet goed opkomen en kon er alleen maar achter blijven hangen het water over. Voor de mensen op de kant vast erg amusant, voor mijzelf iets minder.
Nadat we weer droog in de kleren zaten gingen we naar de volgende lokatie, het bos. Hier heb ik een Landrover door het blubberige bos gestuurd. Daarna na de Kodiacs, dat zijn grotere (tevens lompere) quads. Syl is hiermee omgevallen en heeft de volgende onderdelen niet meer actief meegdaan. Gelukkig valt de schade zowel aan de kodiak als aan haarzelf mee. De amfibie die volgde was ook gaaf. Dit is een voertuig met aan beide kanten 3 wielen. Gas geven doe je net als met de motor/brommer. Remmen door een stang naar je toe te trekken. Trek je aan de linkerstang, rem je met je linkerwielen en ga ja dus linksaf. Geweldig om hiermee door de blubber en plassen te sjeesen. Daarna de powerturn. Dit is een voertuig aparte met een motor voor elke kant. Elke motor wordt bedient met een pookje. Naar voren is gas, naar achter is rem. Om te sturen moet je dus met de ene kant harder rijden dan met de andere. Het leuke is dat je met z'n 2en in de powerturn zit en allebei een kant 'bestuurd'. Ik kan je verzekeren, na een half uur stondt er geen pion meer overeind.
De laatste twee onderdelen waren de quads en de buggy. Ook met deze voertuigen was het heerlijk scheuren door het bos. De quad was meer behendig door greppels en plassen met blubebr sturen, de buggy was bruut over het parcour gassen. Vooral de buggy spatte enorm met modder als je even vast kwam te zitten.



Om 19:00 was het helaas alweer agelopen en gingen we vies en moe maar voldaan weer huiswaards.

Canal+

Ik heb echt schik van Canal+. Er draaien een hoop leuke films en mijn video moet regelmatig aan het werk. Dit laatste omdat de films vaak op niet al te christelijke tijden draaien. Zo heb ik laatst Bend It Like Beckham gezien. Een film een over een meisje die leeft met de cultuur uit India, maar woont in Engeland en zo graag voetbalster wil worden. Donderdagavong heb ik The Bourne Identity gekeken. Een leuke actie film die gaat over een man die zijn geheugen kwijt is en probeert met de weinige aanwijzingen die hij heeft zijn leven weer terug te vinden. Volgens mij heb ik ze nog op video staan. Als je een van de twee wilt lenen moet snel zijn, anders staat er alweer wat anders op.

vrijdag, juni 04, 2004

Veel vocht in de lucht

Vanmorgen is het echt een geweldig weertje. Mijn nieuwe band op de motor heeft dus zijn eerste echte test gehad en ben daar erg tevreden over. Hij stuurde erg prettig over het natte wegdek en bracht mij weer veilig naar Utrecht. Met mijn oude bandje had ik de fiets trouwens ook echt wel thuis laten staan. Een groot voordeel op de motor vanmorgen zijn de contactlenzen. Heerlijk om te rijden zonder dat je bril beslaat en zonder regendruppels op je bril. Een ander voordeel met contactlenzen met dit weer is dat je geen last hebt van uitdrogende ogen.

donderdag, juni 03, 2004

Overeenkomst...

Het zal wel ziek zijn, maar het laat me niet meer los... En dan is het het beste als je het van je afschrijft nietwaar? Wat dan? Zo zal je je waarschijnlijk afvragen... Nou, het volgende:

Is het iemand al eens opgevallen dat er niet zo heel veel verschil zit tussen Osama Bin Laden en bijvoorbeeld Batman?

Beiden zijn ongelooflijk rijk, hebben veel te veel tijd om zich van alles en nog wat in hun hoofd te halen, en strijden tegen wat zij als het kwade zien...
Okee, de verschillen zijn ook niet onaanzienlijk (Batman en ik denken hetzelfde over goed en kwaad, Osama niet.... Batman bestaat niet, Osama wel-helaas) maar toch...

Als Osama zou strijden tegen wat ik als het kwade zie, zou hij dan niet een real-life Batman zijn??

Leker even thuis

Goedemorgen vanaf mijn huisadres.
Mijn schoonmoeder is ziek en bij gebrek aan oppas voor de kinderen ben ik deze morgen lekker thuis. Vanmiddag komt Syl naar huis zodat ik nog even naar kantoor kan. Het is vrij rustig, Fleur is inmiddels op school in Tim is lekker aan het spelen met hametje tik. Ik zit met wifi en vpn aan de achtertafel ingelogd op het bedrijfsnetwerk. Zo hoop ik nog een beetje aan werken toe te komen. Maar ja, zo niet, dan niet.

woensdag, juni 02, 2004

Spammer ontmaskerd?

Gisteravond hoorde ik op radio1 een discussie tussen een spammerjager Rejo Zenger (Spamvrij.nl) en een 'ontmaskerde' spammer Arjen Jongeling. Lees dit artikel op Webwereld voor meer info. Rejo wist zeker dat Arjen de de grootste spammer van Nederland is, Arjen ontkende natuurlijk alles. Laat ik duidelijk zijn: ik ben pertinent tegen spam en vind het bijzonder vervelend dat ik zelf zo rond de 70 spammails per dag krijg, maar ben wel van mening dat je iemand niet zomaar aan een publieke schandpaal mag nagelen. Wat hier niet prettig aan is, is dat deze man allerlei zaken naar zijn hoofd geslingerd krijgt op het internet als reactie op de publicatie van zijn 'ontmaskering'. Hij moet bijvoorbeeld aan zijn dochtertje van 4 uit te leggen van mensen bedoelen als ze als reactie posten dat hij bijvoorbeeld met een steen aan zijn been en de zee gedumpt moet worden.
Rejo kan aangifte doen bij de Opta, zij bewaken de wet op de telecom waar spam onder valt, Arjen overweegt om aangifte te doen bij de politie wegens doodsbedreiging.

Ook nieuwe werkgever

Dat ben ik gister hemaal vergeten te melden, ik heb ook een nieuwe werkgever. Nou werkgever eigenlijk niet, ik ben wel overgegaan naar een ander BV in ons bedrijf. Inmiddels alweer de 3e in de 3 jaar die ik hier werk. Mijn werk blijft gewoon bijna het zelfde.

dinsdag, juni 01, 2004

Maan ... eh ... dinsdag

De eerste werkdag van de week, toch lekker dinsdag. Dit lange weekend is op het werk gebruikt om van emailomgeving te veranderen. Voor de kenners, we zijn van Novell Groupwise naar Microsoft Outlook gegaan. Natuurlijk is het geen verrassing dat het vlekkeloos is verlopen, ons eigen projectoffice is verantwoordelijk voor de uitrol. :-) Persoonlijk ben ik er blij mee, dit pakket werkt veel prettiger. Ik hoor natuurlijk ook collega's die er heel anders over denken.

Verder hoorde ik vandaag dat een van mijn grootste klanten Telfort weer winst maakt. Lees het bericht in de Automatiseringgids. Ze doen het erg goed, naar mijn idee vooral aan de onderkant van het Telecom marktsegment.

Vandaag is btw ook mijn eerste 'lenzendag' op het werk. Het rare is dat ik wel steeds mijn bril goed op mijn neus wil zetten. Hoezo gewoonte ...

Nieuwe functie ????

Hoi,

Vandaag is een belangrijke dag. Ik heb namelijk een gesprek voor een nieuwe functie.
Deze nieuwe functie met de mooie naam 'Product Manager Modular Components' is echt iets voor mij waar ik lekker mijn ei in kwijt kan. Overigens is het wel hoog gegrepen dus we zien wel en blijven hopen op een goede afloop. www.abb.com

Michel