Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, juni 28, 2005

Yorin wordt RTL7

De televisiezender Yorin van de RTL-groep gaat met ingang van 12 augustus RTL7 heten. Op deze manier wil RTL de relatie tussen hun drie tv-zenders aangeven en een 'family of stations' creëren. Dat heeft RTL-topman Fons van Westerloo dinsdag laten weten.

Het hele verhaal staat op NU.nl

Mijn eerste gedachte is dat ik het niks vind maar misschien moet het wel wennen.
En wat vinden jullie?

KPN koopt Telfort voor EUR 980 mln

Vlak voordat het persbericht er uit ging hoorde ik dat een klant waar ik vaak kom wordt overgenomen.

koopt

Meer info vind je bijvoorbeeld bij BNR Nieuwsradio.

TT foto's

Voor de liefhebbers zijn er op de site van Fotograaf Soenar Chamid diverse TT foto's te bewonderen. Zoals deze van Loris Capirossi.

zondag, juni 26, 2005

Heerlijk feestje.

Vandaag hebben we genoten op Fleur's feestje in de speeltuin van Baarn.
Het was lekker weer en Julian had het reuze naar zijn zin.
Onderstaande foto's wilde ik jullie niet onthouden.
Mooi he zo'n wip. Die wil ik thuis ook.

Best vermoeiend zo'n speeldag.

Dochter voor Willem-Alexander

Prinses Máxima is zondagmiddag in het Bronovo-ziekenhuis bevallen van een dochter. Dit heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) bekendgemaakt. Het kind kwam omstreeks 14.40 uur ter wereld. Het is een kerngezonde dochter, aldus de RVD.


De pasgeboren dochter woog bij de geboorte 3490 gram en ze is 50 centimeter lang.

Weekje weg

De koffers staan klaar in de gang, de fietsen zitten al achter op de auto en de makkelijke stoelen liggen in de kofferbak.
De rest gaat op de achterbank en als je onze bagage ziet, zou je niet zeggen, dat we maar 8 dagen weg gaan!

We gaan samen met een gedeelte van mijn familie naar Eibergen, om daar lekker te fietsen, wandelen, bij te kletsen en uit te rusten. Hoewel van dat laatste het minste zal komen, weet ik uit ervaring!
Tot volgende week.

TT Assen 2005


Gisteren ben ik met Michel naar de TT Assen 2005 geweest. Het was weer een geweldige dag met veel motorspectakel! We reden al op tijd weg om in elk geval nog een gedeelte van de training te kunnen zien. Dat lukte prima, want na iets van 2 uur en een kwartier stonden we op de parkeerplaats bij het circuit. Nog ff een stukje lopen en in de rij voor een kaartje en tascontrole, waren we binnen. Michel was blij dat hij zijn lange broek mee had, want met 17,5 graden was het niet echt warm in Assen. Ik hoefde gelukkig niet te twijfelen over een lange broek, die had ik nml. niet bij me. Gelukkig wel 2 t-shirts, waardoor de kippevel en kouvlagen werden afgewisseld met momenten dat ik het even niet zo koud had. :-) Ik zei het 's morgens al tegen Michel, vanaf een uurtje of 12 werd het toch nog aangenaam warm en hadden we aan het eind van de dag rood verbrande hoofdjes. Op de eerste trainingsdag waren er zo'n 10.000, de 2e zo'n 30.000 en gisteren op de dag van de race waren er ruim 90.000 bezoekers. Veel motoren en flitsende motorpakken, maar ook veel boerkes en boerinnekes die feestelijk op de klompen waren. Ook dit jaar was de sfeer weer geweldig! Echt super dat je met zo veel mensen, waarvan een behoorlijk gedeelte rond de middag al behoorlijk beschonken was, plezier kunt maken zonder gezeur.
De races begonnen met de BMW Powercup, een race met bijna standaard uitvoeringen van 1200cc BMW's waarvan er veel, helaas niet voor onze neus, van de baan gingen. Leuk dat deze rijders behoorlijk dicht bij elkaar rijden, wat een spectaculair gezicht is. Daarna via de 250cc klasse naar het moment waar iedereen voor kwam: DE MOTOGP!
Hij begon op pole position, lag na de start gelijk 7e en kwam zeer sterk terug. We zagen net als vorig jaar Valentino Rossi winnen.



Ook maakte hij net als vorig jaar vlak voor onze neus een geweldige burn-out!
Na de MOTOGP zijn we een rondje om het circuit gegaan en hebben op een ander plekje naar de 125cc klasse gekeken. Ook hebben nog even op de tribuneplaatsen gekeken. Dit kon omdat de kaartcontrole daar inmiddels verdwenen was. Na het rondje kwamen we weer bij onze auto en konden we, de hoop mensen waren inmiddels al vertrokken, richting huis. Michel had een gouden tip gekregen over de te rijden route. Hierdoor waren we redelijk vlot heen en hadden we op de terugweg zo'n anderhale kilometer file van de in totaal 28 kilometer die voor Hoogeveen stond. Deze onthouden we!

vrijdag, juni 24, 2005

Wie heeft de poema gezien?

Nederland zoekt en jaagt nog steeds naar de poema. Er is nu zelfs een foto, waarop hij te zien is. Als hij het is tenminste.

Wij zijn vorige week zowel langs Ede gereden als in de buurt van Apeldoorn. Hier ergens zou hij zich op moeten houden maar nee hoor, wij hebben niks gezien.
Het zou best leuk zijn als je daar rijdt en opeens een poema ziet grazen langs de weg.
Maar goed, dat het dier zelf geen idee heeft van alle commotie, die het veroorzaakt.
Ik ben heel benieuwd of ze kans zien hem te vangen.

donderdag, juni 23, 2005

Ketchup.

Uit 2 artikelen op webwereld.nl:

Advocaat Richard Phillips van Baker & McKenzie is in verlegenheid gebracht nadat een secretaresse een reply op zijn e-mail ook naar enkele collega's stuurde.

Phillips had bij secretaresse Jenny Amner geklaagd over wat ketchup die zij op zijn broek had gemorst. In de e-mail vroeg de topadvocaat haar om de schoonmaakkosten à raison van vier pond (zes euro) te betalen.

Toen Amner, die net haar moeder had begraven, terugkwam op haar werk, vond ze daar bovendien nog een briefje van Phillips op haar bureau, zo meldt VNUNet. Daarop besloot ze de topadvocaat terug te mailen, met een cc-tje naar wat collega's.

"Wat betreft onderstaande e-mail: ik bied mijn verontschuldigingen aan dat ik hier niet eerder op ben teruggekomen", schrijft de secretaresse. "Maar als gevolg van mijn moeders plotselinge ziekte, overlijden en begrafenis had ik wat dringender zaken aan mijn hoofd dan uw vier pond."

"Ik bied nogmaals mijn verontschuldigingen aan voor de ketchup die ik op uw broek heb gemorst. Het spreekt voor zichzelf dat uw financiële noden als vennoot veel groter zijn dan die van een simpele secretaresse als ik."

Amners collega's vonden de mail zo grappig dat ze 'm verder doorstuurden. Inmiddels is de mail in talloze inboxen op advocatenkantoren over de hele wereld beland. Eén troost voor Phillips: Amner heeft hem zijn vier pond betaald.

... (2e artikel) ...

Phillips vertrekt in september, zo bevestigt een woordvoerster van het kantoor tegenover BBC News. Volgens de woordvoerster was Phillips, die bij Baker & McKenzie's 150.000 pond (225.000 euro) per jaar verdient, al langer van plan om wat tijd 'vrij' te nemen om te studeren. ...[knip]...Volgens de woordvoerster van Baker & McKenzie's besloot Phillips zijn baan op te geven na de ketchupmail, maar nog voordat alle publiciteit erover losbarstte. Naar verluidt overweegt ook Amner haar baan op te geven. Veel collega's zouden vinden dat zij Phillips te hard heeft aangepakt. Volgens de zegsvrouw van Baker & McKenzie's is Amner nu met betaald verlof.

HITTEGOLF

Tjongejonge, wat een hete tijden tegenwoordig!
Je kunt wel merken dat iedereen het te warm heeft om te bloggen, het is zo stil aan het bloggersfront.

Nu verkeer ik in de gelukkige omstandigheden, dat ik de dag grotendeels in de schaduw kan doorbrengen. Ik hoop voor jullie dat je allemaal airco hebt!
Vanaf zondagmiddag gaan we een weekje met een paar (schoon)zussen en een zwager naar Eibergen. We hebben daar met z'n allen een boerderijtje gehuurd en gaan de boel eens even op stelten zetten. We hopen er lekker te kunnen wandelen, fietsen, luieren en - uiteraard - heel veel te kleppen.
Maar het mag van mij wel iets minder warm worden, als het maar droog blijft.

woensdag, juni 22, 2005

Toch nog een kasteel in Almere

Er is toch ook nog wel goed nieuws te melden:
Het in aanbouw zijnde Kasteel Almere kan worden afgebouwd. Maatschap Gravin heeft het complex gekocht. De bouw lag 3 jaar stil, omdat de initiatiefnemer het mega-project niet meer kon betalen.

Als ik het me goed herinner was de oorzaak van het stoppen met de bouw de scheve schaats van de Rabobank Eemnes.
Ik vind het echt wel een leuk idee zo'n historisch ogend partycentrum/hotel op het nieuwe land en juich het voortzetten van de bouw dus toe.
Niet dat ik het ooit denk af te huren, maar toch........

Sauna Soesterberg

Afgelopen maandag avond ben ik met Marius naar Sauna Soesterberg geweest.

Het was al wat eerder gepland, anders hadden we niet zo'n warme dag uitgekozen. Het was voor mij het eerste bezoek aan deze sauna en had alle ruimte om alles goed te bekijken, zo rustig was het. Met name de tuin, zwem- en bubbelbad waren nog wel redelijk gevuld, maar verder ws het dus errug rustig. We hadden dus overal plek zat en hadden alle tijd en ruimte om rustig blij te kletsen. Het was ook nog prijstechnisch een leuke avond. Laatst stond er een verkoopstertje bij me aan de deur met een bonnenboekje voor deze sauna. Het €15,- kostende boekje zat vol aanbiedingsbonnen voor o.a. gratis entree, 2 voor de prijs van 1, gratis fruit-iets, gratis scrubzout en saunatas voor mee naar huis en nog veel meer. De normale entree is €20,50, dus na 1x een bezoek heb je het bonnenboekje er al ruim uit. Binnenkort maar weer een bezoekje plannen voor 2 voor de prijs van 1.

maandag, juni 20, 2005

Verkiezing van meest sexy vegetariër

Dierenrechtenorganisatie PETA gaat voor de vijfde keer op zoek naar de meest sexy vegetariërs ter wereld.

Zo'n 200 acteurs en actrices, muzikanten en andere celebs strijden om de eer om rap-artiest Andre 3000 en actrice Alicia Silverstone op te volgen als 's Werelds Meest Sexy Vegetariërs.
Op de lijst die PETA heeft samengesteld staan geen Nederlanders.
Kennelijk zijn er in Nederland geen sexy vegetariërs! Is er onder ons niet eentje?
Op de website van PETA kun je alle kandidaten bekijken en zelf meedoen aan het stemmen.

Speelpark Oud Valkeveen

Gisteren hebben we het grootste gedeelte van de verjaardag van Fleur (en vaderdag natuurlijk) doorgebracht in Speelpark Oud Valkeveen. Het is een klein attractiepark voor jongere kinderen (tot 12 jaar) wat ligt vlak bij Huizen. Het weer was perfect en de attracties ook. Je kon er waterfietsen, op de (kinder)achtbaan, in de botsauto's, door het glazandoolhof, klimmen op een 'klimpiramideglijbaan', maar ook spelen in de speeltuin, bijvoorbeeld met zand en water. Er is echt veel te veel om op te noemen.

Fleur vond het zo leuk, ze wist niet eens wat ze het leukste vond, ze wilde gelijk een abonnement nemen. Dat hebben we nog maar niet gedaan, maar het is zeker voor herhaling vatbaar.

zondag, juni 19, 2005

Mijn eerste stapjes

Jawel, het is hem gelukt. Hij heeft zijn eerste stapjes gedaan.
Als hij loopt ziet eruit of hij dronken is maar dat is best lachen.
Hijzelf vind het ook mooi en heeft er dikke lol bij.

Lekker spelen.

Zo af en toe krijg je leuke dingen, zoals deze trekker.
Zoals jullie kunnen zien heeft hij het reuze naar zijn zin.

HOERA!!!

Gisteren was het all feest. Toen is Fleur gelaagd voor haar C-diploma. Het was dit keer een tropische uitvoering, sjonge wat was het warm, en de ouders mochten niet mee zwemmen deze keer. Wat kunnen al die kinderen goed zwemmen zeg, maar ons kind is natuurlijk de beste! :-)
Vandaag is het trippel feest. Het is vaderdag, mijn trouwdag en Fleur is vandaag 6 jaar geworden.
Later zet ik er wel wat foto's bij.

vrijdag, juni 17, 2005

Wij waren weer eens onderweg...........

Wij gingen gisteren via een tussenstop in Eindhoven naar Venlo.
En ja hoor, zodra wij in de auto stappen doet iedereen dat ook en rijdt dan ook nog het liefst over dezelfde weg!

Er waren dit keer weer eens een paar vrachtauto's aan het dollen geweest, dus de A67 was tussen Geldrop en Asten totaal afgesloten en wij moesten via de dorpjes Heeze en Someren weer verderop de snelweg op zien te komen.
Met ons uiteraard nog heel veel andere vracht)auto's, dus je snapt dat deze dorpjes helemaal propvol verkeer zaten en alles muurvast zat!
Maar: eind goed al goed: na ruim anderhalf gedaan te hebben over een kleine 60 km hebben we een ontzettend gezellige Limburgse lach-dag gehad.

woensdag, juni 15, 2005

Voor de spelletjesfanaat

Jawel! Ik heb er weer een! Een leuke site deze keer, waar je verschillende spellen kunt doen:


Onder de aangeboden spellen 'kaskrakers' zoals 4 op een rij, schaken, backgammon, zeeslag, mastermind, yahtzee en nog VEEEL meer.

Inmiddels ben ik verwikkeld in een partijtje schaak. Dit is ook te bekijken via deze link.

Overigens kun je ook 4-op een rijen tegen de computer... De computer kent 3 niveau's. En op niveau 2 heb ik nog niet gewonnen van de computer

Reparatie

Inmiddels anderhalve week geleden in het weekend was ik een heerlijk dropje (van weleer) aan't eten. Ineens *KRAK* lag er een stuk van mijn kies af. Zoals meestal zijn tandartsen er altijd, behalve als je ze nodig hebt: mijn tandarts is tot 20 juni op vakantie. Gelukkig wil een andere mij best helpen, maar vandaag was pas de eerste mogelijkheid.

Ik moet zeggen, het beviel prima. In plaats van een oudere man had ik vandaag een vlotte en erg vriendelijke vrouw met mooie ogen als tandarts. De reparatie is goed gegaan. Ze stelde voor om alleen een noodreparatie te doen, dat is standaard in deze situatie, maar was gelukkig bereid om toch me volledig aan te pakken. Ik ben ruim €90,- lichter en heb nog een stijve lip van de verdoving, maar ben blij dat het weer mooi is gefixd.