Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, november 29, 2005

Weekend Kijkduin

De aanleiding voor ons familie-uitstapje naar Kijkduin is het feit, dat deze foto vandaag precies 40 jaar geleden genomen werd.
We gingen vrijdag met vreselijk slecht weer weg, maar zaterdag en zondag was het prima. We zijn zaterdagochtend naar het strand geweest (dat hebben jullie natuurlijk al overduidelijk kunnen zien) en zondagochtend hebben we Madurodam bewonderd. We liepen af en toe zelfs in het zonnetje!
Deze foto richting de Maasvlakte laat zien hoe mooi de luchten waren. Als je goed kijkt, kun je de schoorstenen zien roken in de heldere plek.
We hebben ook gezwommen, terwijl het andere gedeelte van onze club "lekker" aan het winkelen was in Den Haag. Nou, geef mij het zwembad maar!

En natuurlijk wist de Goede Sint, dat wij een weekendje weg waren en heeft ons daar verblijd met veel mooie kadootjes.

Oei oei, even niet opgelet!

Dit is het vervolg op de foto bij het vorige blog. Alle aandacht is gericht op het vogeltje en ........!

De fotograaf (ik was het niet, hoor) had zelf ook het water in de schoenen.
Vanmiddag zal ik iets uitgebreider verslag doen over ons weekendje Kijkduin.

maandag, november 28, 2005

Kijkduin

Vanmiddag zijn we weer thuisgekomen van een weekendje weg naar Kijkduinpark. Over de reden dat we daar waren zal Mawilma vast nog wel wat gaan vertellen. Ik moet in elk geval wel even deze foto laten zien.

vrijdag, november 25, 2005

Kerst

woensdag, november 23, 2005

Lurp

Vandaag kwam het gesprek over de thuissituatie met een collega van me, en hij vertelde dat hij iets moest vervangen omdat het lurp was geworden.

Ik had tot vanmorgen dus totaal geen idee wat lurp was. Wisten jullie dat iets dat het nog wel doet, maar op het punt van instorten staat (in ieder geval.... zo ziet het er naar uit) 'lurp' is?

In ieder geval was mijn collega weer aangenaam verrast van het feit dat ik dat een koddig woord vond. Dat was een woord dat hij in ieder geval al lange tijd niet had gehoord.

Kennen jullie ook van die woorden die heel normaal leken te zijn, totdat....?

Terug naar het ezeltijdperk?

Heb je gelezen, dat ons leger in Pakistan de Landrovers heeft ingeruild voor ezels?

Volgens de berichten verslaat deze viervoetige stijfkop zijn vierwielaangedreven concurrent op alle fronten. Hij is goedkoop en zuinig en weinig onderhoudsgevoelig.
Bovendien komt hij met gemak overal, waar hij nodig is, zelfs over de smalste paadjes.
Een goed idee, dat voor verdere uitbreiding vatbaar is?

dinsdag, november 22, 2005

Toyota Avensis Wagon

Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe auto.
De belangrijkste eigenschappen die de auto moet hebben zijn ruim van binnen, comfortabel en natuurlijk 'betaalbaar'.(De Astra die we nu hebben stuitert te veel)
Nu vinden wij de Toyota Avensis Wagon wel een mooie auto. Volgens de boekjes moet het een hele goede en veilig auto zijn. Maar je leest nooit iets over mankementen.
Wat vinden jullie ervan en hebben jullie misschien iets gehoord over de mindere kanten van deze auto?

Ernstige kwetsbaarheid in Microsoft Internet Explorer

Er is een ernstige kwetsbaarheid ontdekt in Microsoft Internet Explorer. Een kwaadwillende die hier misbruik van maakt, kan controle krijgen over uw computer. U loopt gevaar zodra u een kwaadaardige website bezoekt. Er zijn al kwaadaardige scripts in omloop waarmee deze kwetsbaarheid kan worden uitgebuit.
WAT KAN ER GEBEUREN? Een kwaadwillende kan programma's uitvoeren op uw computer. Dit kan tot gevolg hebben dat:
- (Persoonlijke) gegevens, zoals bijvoorbeeld wachtwoorden of creditcardnummers, in handen van kwaadwillenden komen.
- Essentiële computerbestanden worden verwijderd, waardoor de computer niet meer werkt.
- Bestanden worden herschreven waardoor deze niet meer bruikbaar zijn.
- De computer wordt gebruikt bij aanvallen gericht op andere computers op het Internet.
Uw computer is kwetsbaar wanneer u gebruik maakt van Microsoft Internet Explorer 5.01, 5.5 of 6. U kunt controleren welke versie u gebruikt door te klikken op de optie "over Internet Explorer" in het menu "Help" van Internet Explorer.
HOE VERHELP IK DE KWETSBAARHEID? Zie De Waarschuwingsdienst!

maandag, november 21, 2005

Toevalligheden!

Ik vond hetvolgende bericht wel heel leuk.

HAARLEM - De toevalligheden stapelen zich op rond de geboorte van twee baby's met precies dezelfde naam: Sofie Bijster. De kinderen zijn donderdag geboren in het Haarlemse Kennemer Gasthuis, zo werd maandag bekend. Hun vaders hebben dezelfde naam, Dennis Bijster, en deden op precies hetzelfde moment aangifte bij de gemeente Haarlem.
Dennis Bijster uit Haarlem en Dennis Bijster uit Spaarndam wisten van het bestaan van hun naamgenoot, maar niet dat hun vrouwen allebei zwanger waren. Beide vrouwen waren twee weken over tijd toen ze hun kindje kregen, vertelde moeder Marita Bijster uit Spaarndam maandag.
In het Kennemer Gasthuis ontstond volgens haar enige verwarring onder het personeel na de geboorte van de tweede baby Sofie Bijster. De computer haalde in eerste instantie de gegevens van beide baby's door elkaar vanwege dezelfde naam van hun vaders.

Waar werken we over een tijdje?

zondag, november 20, 2005

Sinterklaas is weer in Baarn ...

Gistermiddag was het weer zover .. de oudste man van de wereld kwam weer met veel van zijn zwarte pieten met de boot aan in Baarn. De gezichten van Fleur, Tim, Monique en Nicole spraken boekdelen, wat een spanning straalde daar vanaf. Verkleed als zwarte pietjes kregen ze handen vol pepernoten van de echte zwarte pieten. Nu nog 2 spannende weken en dan vertrekt hij gelukkig weer ;-)

Voer voor onze rekenwonders


Om jullie hersens nog eens even te laten kraken heb ik hier een rekenpuzzeltje.
Het is de bedoeling, dat je de vier rekenkundige symbolen (+, -, x en :) tussen de cijfers plaatst, zodat 68 het juiste antwoord op de som wordt.
Een en ander zonder de regel dat delen en vermenigvuldigen vóór optellen en aftrekken gaat.

24

12

13

11

17 = 68


Wie verdient deze keer de lolly?

vrijdag, november 18, 2005

Waar blijft het brein ?????

Waar blijft het brein onder onze webloggers met de oplossing voor mij om onze pc weer aan de praat te krijgen?

Hij wil vandaag alweer de hele dag niet opstarten, hoe vaak we het ook proberen en hoe dringend we hem ook toespreken.
Gelukkig doet wifi het wel, dus we zitten niet helemaal zonder, zoals gisteren.
Wie o wie heeft het gouden idee? Ik gooi er 2 webloglolly's tegenaan!

donderdag, november 17, 2005

Een spook in onze pc

Er woont een spook in onze pc, die hem steeds verhindert om aan te gaan.

Het is al een paar keer eerder gebeurd, dat hij het gewoon vertikte om te starten. Je kunt op de schakelaar drukken wat je wilt zonder ook maar de minste beweging te krijgen.
En dan een paar uur later doet hij het ineens weer wel. Ik denk, dat het spook dan even een slaapje doet en vergeet voor de knop te gaan liggen.
Vandaag wilde het ook alweer bijna de hele dag niet lukken en ons wifi-kastje was er ook niet, dus we zaten helemaal onthand.
We zijn het spook nu te lijf gegaan met een plank tussen de computer en de verwarming in de hoop, dat hij (of zou het een vrouwelijk spookje zijn?) ermee ophoudt als hij (of zij?) het wat minder warm krijgt. Of weet iemand van jullie een betere oplossing?
Vandaag bleek me helaas weer overduidelijk, dat het leven oersaai en lastig is zonder pc.

woensdag, november 16, 2005

dinsdag, november 15, 2005

Spreuk

De volgende spreuk sprak me aan en wil ik aan jullie doorgeven:



Wat vinden jullie hiervan?

maandag, november 14, 2005

Weer even puzzelen

Als je even niks te doen hebt is hier weer een puzzeltje voor je.



De winnaar verdient weer een lolly.
Als er genoeg oplossingen gepubliceerd zijn zal ik de uitslag bekend maken.

Kabels

Als je over een willekeurige stoep door een willekeurige straat loopt, heb je geen enkel idee wat er allemaal aan informatie onder je door gaat. Hier in Utrecht zijn ze druk bezig om wijzigingen aan te brengen aan de kabel die hier lopen. Het gaat om ouderwets koper, maar ook een allerlei glasverbindingen. Moet je kijken joh!

Als de stoep volgende week er weer in ligt, ga ik daar eens flink springen. Misschien dat ik hier of daar nog wel een bitje omkrijg. ;-)

zondag, november 13, 2005

Natuurlijk weer een Belg.........

Een 29-jarige man heeft geprobeerd de deur te openen van een vliegtuig in volle vlucht.

Het toestel van SN Brussels Airlines was opgestegen vanuit Istanbul op weg naar Brussel. Ongeveer halverwege de vlucht liep de man naar de deur en begon hem open te maken. Twee toevallig aanwezige agenten konden hem overmeesteren en de deur dichthouden.
De man bleek psychisch niet in orde. Regelmatig slaan bij hem de stoppen door en doet hij gekke dingen. Zelf herinnert hij zich daar later niets meer van, zei hij tijdens verhoor.
Je zult maar in een toestel zitten met zo'n gek, zeg! Het lijken me wel
angstige momenten voor de mede-passagiers. Stel je voor, dat het hem gelukt was voor men in de gaten had wat hij aan het doen was!

zaterdag, november 12, 2005

Training Zwitserland

Komende maandag ga ik voor 4 dagen naar Shaffhausen in Zwitserland.(Van de waterval).
Dit keer is het geen vakantie maar is het voor mijn werk. Ik zal daar een technische training gaan krijgen zodat ik de klanten nog beter kan ondersteunen en adviseren wat meestal weer resulteert in meer verkoop.
Dit keer ga ik niet met het vliegtuig maar samen met een collega lekker met de auto. Dit scheelt bijna niets in tijd. Ik heb er erg veel zin want het is heel mooi om te zien. Ook zal het 's avonds weer leuk zijn, ze maken er daar altijd iets van.