Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, januari 31, 2006

Pas op voor zakkenrollers!

Wees altijd op je hoede. Het gevaar loert aan alle kanten!

maandag, januari 30, 2006

Aholdvergoeding.nl

Vanmorgen werd ik er weer aan herinnerd dat Ahold en Vereniging van Effectenbezitters een schikking te hebben getroffen. Dit betreft de twee procedures die de VEB – mede namens Nederlandse en Europese beleggers - had aangespannen tegen Ahold (enquêteprocedure en jaarrekeningprocedure) alsmede de aangekondigde schadevergoedingsactie tegen Ahold. Tevens heeft Ahold een schikking bereikt met de advocaten in de Amerikaanse Class Action procedure. Het belangrijkste element van deze schikkingen is dat Ahold – in ruil voor beëindiging van procedures – een bedrag van 1,1 miljard dollar zal betalen aan een Settlement Fund. Dit bedrag zal - na aftrek van kosten en vergoedingen - ten goede komen aan beleggers die aan de voorwaarden voldoen. Naar verwachting zal de vergoeding per aandeel 1,00 tot 1,30 dollar bedragen.

Je komt er o.a. voor in aanmerking als je aandelen Ahold hebt gekocht in periode van 30 juli 1999 t/m 23 februari 2003. Volgens mij ben ik dus een van de 'gelukkigen' die zich mag melden voor een schadevergoeding die medio 2007 wordt uitbetaald. Helaas zal mijn vergoeding minder zijn dan de vergoeding die de toenmalige bestuurders hebben gekregen.

Vrijwilligers gevraagd

Het zal je overkomen, zeg!
Een museumbezoeker in het Engelse Cambridge struikelde over zijn schoenveters en kwam tussen drie onbetaalbare Chinese vazen uit de Qing-dynastie terecht.

Het gaat om Qing-vazen uit de late zeventiende of vroege achttiende eeuw, die al zeker veertig jaar in het bezit van het museum waren. Andere bezoekers stonden perplex toen de vazen in duizenden stukjes uiteenvielen. "Wij zagen de man vallen als in slow motion", aldus een bezoeker.
Plaatsvervangend directeur Margarat Greeves van het Fitzwilliam Museum zegt vastbesloten te zijn de vazen te laten restaureren 'al zijn de stukjes nog zo klein'.
Ik hoorde, dat ze vrijwilligers zoeken om een paar dagen te helpen puzzelen. Wie geeft zich op? Een flinke pot Velpon meebrengen graag.

zondag, januari 29, 2006

Brandweerman Tim

Tim is gisteren ontzettend verwend. 's middags een kamer vol mensen en bijna evenveel kadootjes. Omdat Tim helemaal gek is van de brandweer heeft hij van ome Dik (die zelf brandweerman is), tante Jeannette en Mirjam een brandweerladderwagen van Lego gekregen. En als superverrassing had ome Dik ook nog geregeld dat de echte brandweerladderwagen met 2 brandweermannen langskwam. Nou dat was echt het mooiste kado van de dag natuurlijk. Op de foto's kun je zien dat niet alleen Tim de verrassing erg leuk vond. Net begon hij er al over dat als hij 5 wordt, hij het dan ook nog steeds leuk vindt als de brandweerauto komt .... dus ome Dik, reserveer die dag maar vast in je agenda :-)

zaterdag, januari 28, 2006

HOERA TIM 4 JAAR!!

Vandaag is het feest bij ons thuis. Onze zoon Tim is vandaag 4 jaar geworden!

Komen jullie hem vanmiddag feliciteren?

vrijdag, januari 27, 2006

Vogelgriep.

donderdag, januari 26, 2006

Vals geld

Als je toch wat namaakt, maak het dan goed na.

De politie in het Oost-Franse Mulhouse heeft een 34-jarige vrouw aangehouden die een vals biljet van 250 euro op zak had. Geen beste vervalsing, want er bestaan geen eurobiljetten met die waarde. De vrouw viel door de mand toen zij bij een routinecontrole geen geldig rijbewijs kon laten zien, meldde de politie woensdag. Volgens de vrouw heeft ze het valse biljet van een schroothandelaar gekregen.

woensdag, januari 25, 2006

Iets voor jullie?

De auto van André Hazes staat te koop. De Lexus SC430 van in 2004 overleden volkszanger wordt te koop aangeboden bij een handelaar in Nieuwerkerk a/d IJssel.

Hazes reed tussen 2002 en zijn overlijden in deze cabrio. Zijn weduwe Rachel biedt de auto te koop aan voor 79.500 euro.
De auto is uitgevoerd in zwart metallic met zwart lederen bekleding en heeft 7000 kilometer op de teller staan.
Het lijkt me een leuk boodschappenwagentje.

dinsdag, januari 24, 2006

Spreuken

Ik heb voor de verandering maar weer eens wat diepzinnig- en andere -heden voor jullie opgezocht.

Wat wordt gezegd als je verkering krijgt?
"Ik hou van jou"
Wat wordt gezegd als je gaat trouwen?
"Ik hou heel veel van jou"
Wat wordt gezegd als je gaat scheiden?
"Ik hou alles van jou!"

Als iemand bij me aanbelt, doe ik altijd mijn jas aan voordat ik de deur open doe.
Minder leuk gezelschap zeg ik: "Sorry, ik moet juist weg."
Wel leuk gezelschap: "Wat leuk, ik kom net thuis."

Er loopt een soort voetbalzenuw van het zere been naar het verkeerde keelgat, want telkens als je tegen het eerste aanschopt, schiet er iets in het tweede.

Manager bij een peptalk: Afgelopen jaar stonden we aan de rand van de afgrond maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt!

Computers: de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.

Commodore 64 games online

Bedankt dat jullie mij post 1000 gunnen. Een mijlpaal en een mooi moment om eens terug te grijpen naar het verleden. Heeeel lang geleden kocht mijn broer een Commodore 64, de eerste computer bij ons in huis. Eenvoudig aan te sluiten op je tv en met bandjes om software te laden.

De spellen waren heel mooi gemaakt en waren heerlijk te spelen! Mocht je eens terug willen naar die tijd kun je op deze site online Commodore 64 games spelen. De link is naar de top10, maar er zijn er nog veel meer.

maandag, januari 23, 2006

Zo hoort het!

Post 999 van dit weblog mag ik gebruiken om een Jeep te laten zien die afgelopen zaterdag in de PC Hoofdstraat van Soest stond. Als je een Jeep hebt, hoort hij er inderdaad zo uit te zien!

Moeten de schaatsen van zolder gehaald worden?

Al is het in Nederland nog lang niet zo koud als in het noorden en oosten van Europa, toch begint bij de die-hards de schaatskoorts alweer te kriebelen en gaat het zolderluik open om al eens even naar de schaatsen te kijken.

In Noordlaren (ten zuiden van de stad Groningen) heeft men de primeur. Hier gaat de ijsbaan vanmiddag al open - in eerste instantie alleen voor recreanten - en het Friese dorpje Haulerwijk heeft de eer van de eerste schaatswedstrijd op natuurijs in Nederland dit jaar.
Hoe is het met jullie? Hebben jullie ook al zin om te gaan schaatsen als misschien onze eigen Baarnse IJsbaan open gaat in de loop van deze week?
Ikzelf ga mijn ouwe botten er maar niet meer aan wagen.
Het KNMI durft niet te voorspellen hoe lang het nog blijft vriezen.
---------------------------------------------

zaterdag, januari 21, 2006

Een raadseltje



Bart en Jan vormen samen een team. Bart is net zo oud als Jan zal zijn wanneer Bart twee keer zo oud is als Jan was toen Bart half zo oud was als de som van hun huidige leeftijden. Jan is net zo oud als Bart was toen Jan half zo oud was als hij over tien jaar zal zijn.

Hoe oud zijn Bart en Jan?

Britse verzwijgt loterijprijs voor gezin

Een Britse vrouw heeft al drie jaar 2,5 miljoen euro op haar rekening staan, maar verzwijgt dit voor zowel haar man als haar kinderen. Dit vertelde de vrouw anoniem in een radio-uitzending van de BBC.

De vrouw won drie jaar geleden de loterij, maar zwijgt hierover uit angst dat haar hele leven op z'n kop wordt gezet. Ze vertelde dat ze erg blij was met de prijs, maar dat ze ook bang was dat haar kinderen te verwend zouden worden en haar man zou stoppen met werken.

De mysterieuze vrouw is blij dat ze alle rekeningen kan betalen en geld heeft voor een extraatje zo nu en dan. Het thuisfront vertelt ze dan dat ze een bonus heeft gekregen of wat geld had gespaard.

vrijdag, januari 20, 2006

Vogelpest, de nieuwe dreiging.

Groeten uit Hoogeveen

Vanuit Hoogeveen groet ik jullie allen hartelijk.
Wij hebben gisteren al een prachtige wandeling gemaakt. Het miezerde wel en we moesten af en toe wel door de blubber en nattigheid soppen, maar het was heerlijk!
Alleen hebben we nu lichtelijk spierpijn van het modderlopen.

Dit zal ons er toch niet van weerhouden om straks weer lekker eropuit te gaan.

donderdag, januari 19, 2006

Fathers4Justice heft zichzelf op


De Britse actiegroep Fathers for Justice heft zichzelf op. Leden van de groep zouden de jongste zoon van premier Blair hebben willen ontvoeren. De organisatie die opkomt voor de rechten van gescheiden vaders, is daar ontzettend van geschrokken. Dat zegt ook Andy Work, coördinator van Fathers for Justice In Nederland. Maar hij ontkent het bestaan van de plannen niet.

woensdag, januari 18, 2006

Pas op met papegaaien !

Een loslippige papegaai heeft een einde gemaakt aan de relatie van een Brits paar.

Het dier riep telkens: "Gary, I love you". En dat was niet de naam van de vriend van het vrouwtje, maar die van een oud-collega met wie zij al maanden een geheime affaire had.
Als het mobieltje van de vrouw afging riep de papegaai "Hi Gary" en als de naam Gary bijvoorbeeld op de tv voorbijkwam maakte de vogel kusgeluidjes. De vrouw moest toen wel bekennen dat zij een affaire had.
De (nu ex-)partner van de vrouw gaf de vogel overigens weg. "Hij bleef die rotnaam maar noemen. Ik voelde me vreselijk, maar wat kon ik anders doen?" aldus de bedrogene, die inmiddels overigens ook alweer een nieuwe relatie heeft.

dinsdag, januari 17, 2006

Nu eens een ander soort puzzel

Jullie kunnen me veel te goed rekenen, dus nu heb ik maar eens een woord/letterpuzzel voor jullie gezocht.

Per regel van drie woorden ontbreekt in elk woord dezelfde combinatie van drie letters.
De drie ontbrekende combinaties vormen samen een woord. Welk?

F...E / ...MEI / KA...EL

HE...S / ...OEN / MOR...

ALT... / H...DOS / P...S

maandag, januari 16, 2006

Nederlanders in de sport

Weten jullie de overeenkomst tussen Nederlanders in de dartsport en Nederlanders bij het schaatsen?
Ze schakelen elkaar uit.
De één door goed te gooien en de ander door zijn mede-schaatser in de rug te rijden.
En het verschil?
Bij het dartspel was je trots op je landgenoten, bij het schaatsen schaamde je je dood!
(Ik kan er geen illustraties bij doen, want mijn Google doet het helaas niet).