Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, februari 28, 2006

Idols

In De Telegraaf las ik onderstaand stukje over Idols.

Wat denken jullie ervan, is dit een foutje of toch doorgestoken kaart?

maandag, februari 27, 2006

Morph

Ik heb een leuk programma'tje gedownload waar je mee kan morphen. Weet je niet wat dat is of ben je nieuwsgierig naar het resultaat, klik dan hier voor Bassie goes Tim.

SOEPIE?!

Zoek je een recept voor een makkelijke en blijkbaar lekkere soep, dan heb ik die voor je gevonden.

Carnaval (2)

Wij zijn bij het carnaval geweest. Eerst hebben we zaterdag in Soest een kleine optocht gezien. Gisteren in Hoogland de 'echte'. Hier deden weer 65 groepen mee met de grootste optocht van midden Nederland. Hier zijn de foto's genomen.

zondag, februari 26, 2006

Het is weer Carnaval

--------------------------------
Het Carnaval is weer losgebarsten.
Ondanks het koude weer schijnen er massa's mensen op straat te feesten en de optochten te bewonderen.
Als van oorsprong Venlonaar zou mijn bloed nu moeten kriebelen, maar die tijd heb ik gehad.
Vroeger was het horen van een carnavalsliedje op de radio al aanleiding genoeg voor een flinke heimwee-aanval, maar dat is gelukkig al jaren geleden.
We gingen elk jaar naar Venlo (en toen we in Eindhoven woonden uiteraard in die stad en omstreken) naar de optochten kijken en van het sfeertje genieten.
Het nadeel is, dat als je de plaatselijke politiek en liedjes niet meer kent, je de clou niet meer snapt en dan is het toch veel minder leuk.
Dit feit en mijn hekel aan staan en aan kou zijn er de oorzaak van, dat het carnaval tegenwoordig aan ons voorbijgaat.
Iedereen die wel carnaval gaat vieren: veel plezier!

vrijdag, februari 24, 2006

Wilhelmus

Goed nieuws voor Marc: Carola Smit en Jan Keizer, boegbeelden van de formatie BZN, zingen voorafgaand aan de voetbalinterland Nederland-Ecuador het Wilhelmus.
Dat moet je toch als muziek in de oren klinken!

Lang zal ze leven.........


Vandaag wordt Nicole 7 jaar! Gefeliciteerd!
Richard van harte gefeliciteerd met je jarige dochter.

donderdag, februari 23, 2006

Foei, foei, foei............

Een Australische zakenman moet 15 maanden de cel in omdat hij zijn eigen verdrinkingsdood in scène heeft gezet.
De man verdween in juni 2000 tijdens een vaartochtje. Zijn motorboot werd teruggevonden met twee lege champagneflessen en een gebroken ruit.

Hij had een levensverzekering van 2,16 miljoen euro afgesloten, maar zijn verzekeringsmaatschappij vertrouwde de zaak niet en weigerde zijn 'weduwe' uit te betalen.
De man werd vorig jaar op de luchthaven van Sydney gearresteerd. Hij kwam uit Nieuw-Zeeland, waar hij enkele jaren onder een valse naam en met een nieuwe vrouw had geleefd. "Ik dacht dat het dè oplossing van mijn problemen zou zijn", zei Harry Gordon. "Het was een enorme vergissing."
Gordon moet ook een boete van 12.400 euro betalen, als vergoeding van de kosten die de politie heeft gemaakt in hun zoektocht naar zijn lichaam. Zijn voormalige echtgenote en hun dochter zijn ook aangeklaagd in de zaak. De rechtszaak tegen hen moet nog beginnen.

Stelen van eigendomsrecht

Kraken moet verboden worden. Dat heeft VVD-minister Kamp gezegd op een verkiezingsavond van zijn partij in Nijmegen. Hij noemt het de wereld op zijn kop dat je nu een pand mag kraken als het meer dan een jaar leegstaat. Dat is natuurlijk diefstal van het eigendomsrecht.

Als jij je auto, fiets, tv of jas een jaar niet gebruikt, mag iemand anders hem toch ook niet gewoon inpikken?!

woensdag, februari 22, 2006

Ziekenhuis

Zo vlak voordat mijn cursus begint post ik nog snel ff 2 foto's van vanmorgen. Toen zijn Fleur haar neusamandelen geknipt. Zoals je ziet zat ze alweer vlot aan het ijs en brood en lag ze heerlijk tv te kijken. Alles is goed gegaan en we waren rond 12 uur weer thuis.

dinsdag, februari 21, 2006

Hersenkraker


Ik zoek een getal van 5 cijfers. Elk cijfer(1 t/m 9)komt slechts 1 keer voor. 2 van die cijfers zijn priemgetallen, 2 cijfers zijn kwadraten en het andere cijfer is geen van beide.
Het derde cijfer is 2 maal het laatste cijfer. Het vierde cijfer is 6 meer dan het tweede cijfer. Het vijfde cijfer is 3 minder dan het eerste cijfer.

Welk getal zoek ik?

Onderhoud

Ik kreeg zojuist het volgende bericht:
Vandaag zal er op alle servers nood onderhoud plaats vinden. Dit heeft te maken met een recent ontdekte bug in onze gebruikte software. Het is mogelijk dat je website hierdoor tijdelijk niet of slecht te bereiken is.
Mocht je dit dus niet kunnen lezen ....

maandag, februari 20, 2006

Nog meer slachtoffertjes

Er waren nog meer kinderen van de trap gevallen. Gelukkig had (o)mawil(o)ma wat oude gymschoenen in de kast staan, zodat deze zielige patiëntjes ondanks hun ingegipste benen en/of voeten toch nog even naar buiten konden gaan.

Patiënten

Afgelopen weekend zijn we gezellig in kleine kring de verjaardag van Mawilma echt gaan vieren. De kinderen vonden het heerlijk om met elkaar te spelen, helemaal omdat (o)Pahans(o)pa speelverband heeft. Hier spelen deze kanjers dat ze van de trap zijngevallen.

Zielig zijn ze hè?!

zondag, februari 19, 2006

Timmertje heeft weer goud !!

Vanavond heeft Marianne weer een gouden medaille op de 1000m gehaald. Acht jaar geleden had ze in Nagano (Japan) deze ook gehaald.


Dit berichtje vind ik wel mooi omdat ik Marianne jaren lang ('88-'04) 'gevolgd' hebt en daarbij de meest bezochte en geupdate site over Marianne heb gehad. Als de site er nog was geweest zouden de bezoekers de pan uit reizen.
Gelukkig is er een nieuwe site en die heet Timmer en Timmer welke voor de liefhebber erg leuk is.

Spreuken

Een van mijn verjaarskadootjes is een boekje met spreuken.
Ik geef er vast een paar aan jullie door.

Joodse wijsheid: "Sluit uw mond meer en uw ogen minder"

Sir Winston Churchill: "Een pessimist ziet in elke kans het probleem en een optimist ziet de kans in elk probleem"

Charles E.Kettering: "Morgen kan niet beter zijn als je voortdurend aan gisteren denkt"

Cicero: "Karakter zonder kennis heeft vaker tot succes geleid dan kennis zonder karakter"

Cousin: "Een welomschreven doel is het geheim van duurzaam succes"

Zo hebben jullie weer wat stof tot nadenken op deze zondagavond.
.....................................................................

vrijdag, februari 17, 2006

Olympische Spelen voor 50-plusser

Nederland organiseert in 2009 de eerste Olympische Spelen voor vijftigplussers. Hoewel officieel nog groen licht moet worden gegeven, blijkt uit onderzoek dat niets de eerste Senior Games meer in de weg staat. In Turijn wordt momenteel dan ook door onder meer NOC*NSF-voorzitter Erica Terpstra volop gelobbyd om zoveel mogelijk landen enthousiast te krijgen om deel te nemen aan de zomerspelen voor ouderen.
Aan de Senior Games, die worden georganiseerd in de provincie Zeeland, moeten zo’n vier- tot vijfduizend vijftigplussers gaan deelnemen. (knip)We hebben voldoende goede sportaccommodaties en omdat Zeeland rijk is aan bungalowparken, kost het ook weinig moeite om een olympisch dorp op te zetten”, aldus Kienhuis.
(knip)
Het NOC*NSF en het NISB hebben ook het ambitieuze plan opgevat om winterspelen voor vijftigplussers te organiseren. „Daarover zijn we in contact met Duitsland”, vertelt Marianne Henzen van het NISB. „Wij hebben natuurlijk prima schaatsbanen, maar het skigedeelte kan hier niet. Daar hebben we de buren voor nodig.”


Dus Mawilma en Pahanspa, dit is de kans om jullie verborgen sporttalenten eens aan de rest van de wereld te laten zien. Tot 2009 hebben jullie nog tijd genoeg om te oefenen om te strijden voor een gouden plak lijkt me. Aan steun zal het jullie niet ontbreken want de jongere garde van dit weblog zal zeker de supporterspullen uit de kast halen en jullie komen aanmoedigen

To kiss or not to kiss, that's the question

Hand in hand lopen, een vluchtige zoen op de wang, dat mag nog wel. Maar vol op de mond is voortaan 'not done'.
Middelbare scholen in het Britse Wales hebben een richtlijn opgesteld voor toneeluitvoeringen. Zoenen met de tong is absoluut verboden, een omarming tijdens een liefdesscène mag nog net.
De autoriteiten willen met de adviezen intiem fysiek contact voorkomen.
Uit een onderzoek was gebleken dat een leraar op een middelbare school in Wales de toneellessen misbruikte voor 'ongepaste' activiteiten met leerlingen.

Ik las trouwens ook ergens, dat door teveel zoenen met verschillende partners gemakkelijk virussen overgebracht kunnen worden.
Het gevaar loert overal!

woensdag, februari 15, 2006

Wintervakantie!!

We zijn al weer een paar dagen terug van een heerlijke wintervakantie in Oostenrijk.
Samen met een stel vrienden en hun zoontje zijn we een week in Lermoos, Tirol geweest. Het was zo gaaf. Het heeft de hele week gesneeuwd! Van hele lichte tot hele zware sneeuw, dat ging dag en nacht door, er is zeker een meter bijgevallen.
En Julian heeft voor het eerst op skietjes gestaan, hij vond het echt leuk.
Verder hebben we natuurlijk geskied, maar ook gewandeld, zijn we met de trein meegeweest, gesleed en sneeuwpoppen gebouwd. Al met al een supervakantie.
Volgend jaar weer!! (maar dan gaan we anderhalve week....)
Hier natuurlijk nog wat foto's, we hebben zoveel leuke foto's, maar ik zal er een aantal uitkiezen:

Julian krijgt een groet van BOBO bij de kinderskiclub.


Hoofdstraat van Lermoos, mooi he al die sneeuw?


Julian met zijn nieuwe graver.


Op mijn eigen skietjes!!


Julian met de ski's van zijn papa.


Uitzicht vanuit ons appartement.


Samen skieën.


Bij de apres-ski bar.

Weer een nieuw onderzoek

Jongeren die aan internet verslaafd zijn, zijn vaker somber dan leeftijdgenoten en ze doen het op school ook minder goed.
Dat blijkt uit onderzoek van het Instituut naar Leefwijzen & Verslaving (IVO). Het IVO ondervroeg ruim 500 jongeren in de leeftijd van 13 tot en met 15 jaar over hun internetgebruik.
Een conclusie is dat ouders een grote rol spelen bij het voorkomen van verslaving. Ouders moeten duidelijke regels stellen en met hun kind over het surfgedrag praten. Maar internetten verbieden is ook niet goed, zegt het IVO.
Dus jonge ouders: een gewaarschuwd mens telt voor twee!
.......................................................................