Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, juni 10, 2006

WK Nederland

Nu het WK voetbal losgebarsten is zitten er een hoop mensen voor de buis en spelen velen mee in een poule. Misschien jullie ook wel.
Morgen speelt Nederland tegen Servië-Montenegro, gaan jullie ook kijken, gaat Nederland winnen en met hoeveel (of verliezen)???
Ik denk zelf dat ze met 3-1 winnen.

vrijdag, juni 09, 2006

Drukke week

Wat een drukke en daardoor rustige weblog week. Mawilma is nog lekker op vakantie, dus heeft ook geen aandeel kunnen leveren. Wel heb ik van haar begrepen dat ze het heeerlijk hebben in het mooie Friesland en met dit mooie weer ook lekker hebben gevaren. Wij zijn zelf afgelopen weekend langs het 'nieuwe' strandje in Bunschoten geweest. Het weer was nog niet geweldig, maar er kon gespeeld worden. Je kunt er bijvoorbeeld leuk klimmen op de orka die daar op het strand ligt.

We waren daar voor een onderzoekje voor het verjaardagsfeest van Fleur. Het wordt een tropisch feestje. Fleur heeft vandaag de uitnodigingen uitgedeeld die Aivlys weer zelf gemaakt heeft. Moet je kijken hoe crea ze weer is geweest! Vind het echt super!

Op de achterkant staat nog meer tekst uiteraard.
Nu is het weer bijna weekend en ook nog eens met lekker weer. Vandaag begint ook het WK, dus die lol kan ook beginnen. We moeten nog wel ons huis versieren, we hebben nog tot zondag geloof ik. :-)

maandag, juni 05, 2006

Arbace (2)



Eindelijk is het zover... We heten Arbace.

Eindelijk kan ik -met gepaste trots mag ik wel zeggen-
de website laten zien waar ik zolang op heb lopen zwoegen.

Okee, ik zou nog wel wat 'content' willen, maar de opmaak is precies wat ik wil

Ook hier vraagt de babbelbox zich weer af: wat vinden jullie er van?

vrijdag, juni 02, 2006

Weblog in het nederlands

Het viel me vandaag op dat de meeste functies van het log in het nederlands zijn.
Dit is wel effu wennen. Maar toch wel leuk vinden jullie niet?
Tevens zag ik dat je geld kan verdienen door advertenties op het log te laten zetten.
Was dit altijd al of heb ik het gewoon nooit opgemerkt.

KPN koopt internetprovider DEMON.

Ik las net hetvolgende bericht.
Wel raar dat ik het via NU.nl hoor, maar goed.

DEN HAAG - KPN heeft zijn internetactiviteiten uitgebreid met de overname van de internetaanbieder Demon Nederland. Het telecomconcern betaalt 69 miljoen euro voor de aanwinst, zo maakte het vrijdag bekend. De verkopende partij is het Britse telecombedrijf THUS.
Door de overname krijgt KPN er ongeveer 70.000 klanten bij, zowel consumenten als bedrijven. Die worden ondergebracht bij internetdochter XS4ALL. De zestig werknemers van Demon gaan ook over naar KPN.
Naam Demon staat bekend als een internetprovider met een goede dienstverlening, die klanten aantrekt die bereid zijn om daar hun portemonnee voor te trekken. Het bedrijf heeft grote klanten als Fiat Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken, zo zei een woordvoerder van KPN. "Demon heeft een goede naam. Het vist in dezelfde vijver als XS4ALL." KPN kocht eerder dit jaar al de internetaanbieder Speedlinq, die vooral actief was in het prijsvechterssegment van de markt. Vorig jaar werden al onder meer HCCNet, Freeler, Cistron en een deel van de klanten van Tiscali verworven.
KPN geeft met de overnames invulling aan zijn strategie om zijn positie op de breedbandmarkt te versterken. Het concern had eind maart ruim 1,6 miljoen ADSL-klanten. Met dochterbedrijf Planet Internet is het marktleider.

Dagje weg (2)

Inmiddels ben alweer terug van het dagje weg. Gelukkig zat ik niet zuidelijk genoeg voor de sneeuw, maar ik heb er wel een hoop regen gezien.

Deze foto heb ik uit de auto genomen vlakbij de Opel fabriek. Het is een helemaal gecamoufleerde auto, misschien dus wel een nieuwe Opel. Ik kan er in elk geval weinig van maken. Heeft iemand een idee?

Dit is bij het hoofdgebouw van SAP in de regen. Ik ben echt onder de indruk van de omvang van dit alles. Echt meer dan de helft van een groot industrie terrein is van hun, de meeste gebouwen zijn met elkaar verbonden door loopbruggen. Ook rijden er pendelbusjes af en aan tussen de gebouwen. Verder zijn de parkeerplaatsen gevuld met een meer dan gemiddelde showroom van Mercedes, BMW, Audi en Opel.

Dit vond ik ook geinig. Midden in een hal staat deze grote bol die drijft en draait op water. Ik denk in totaal een meter of 2 hoog.
De heenweg ging vrij snel, lekker zonder file. Helaas heb ik er op de terugweg ongeveer een uur over gedaan om van Keulen Zuid naar Keulen Noord te komen. Er was een ongeluk gebeurd met een vrachtauto en een paar personenauto's en dat houdt de boel behoorlijk op.

Verjaardag van gisteren

Helaas had ik gisteren geen internet toegang, dus daarom vandaag maar groot feest.

HOERA!!! PETER WAS GISTEREN JARIG!!!!

donderdag, juni 01, 2006

Land Hup Hup Hol.... :-)

Onze straat is dezer dagen ook helemaal in WK sfeer!

Vanaf het begin




tot en met de speeltuin mét doel




tot aan het eind....

Laat maar komen dat WK.....wij zijn d'r klaar voor!
HOLLLAND......HOLLAND.......HOLLAND.......

woensdag, mei 31, 2006

Beweging in Supermarktland

Laurus verkoopt het merendeel van zijn Konmar-supermarkten aan Ahold en Jumbo. Het supermarktconcern ontvangt daarvoor 133 miljoen euro, zo maakte het woensdag bekend.
Ahold wordt eigenaar van 29 Konmar Superstores, Jumbo krijgt er twaalf in handen. Het personeel van de desbetreffende winkels gaat mee naar de nieuwe eigenaar.

Ahold heeft in totaal 29 winkels overgenomen. Zes daarvan gaan naar dochter Schuitema en 23 gaan naar dochter Albert Heijn. "Ahold wil graag grotere winkels", aldus Grievink. "Die zijn moeilijk te krijgen omdat gemeenten in Nederland terughoudend zijn met het uitgeven van vestigingsplaatsen voor hele grote supermarkten. De middenstand begint vaak te protesteren omdat zo’n grote supermarktketen klanten wegtrekt."
Nu krijgt Albert Heijn er zomaar een aantal grote vestigingen bij. "Daar kunnen ze dan de formule AH XL verder uitrollen." Nu moet de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) zich nog buigen over de plannen. Een woordvoerder van Albert Heijn zei te hopen dat alles na de zomer geregeld is.

En dan nu maar hopen, dat het aandeel eens even flink gaat stijgen!

Dagje weg

Vanmiddag ga ik er ook even tussenuit. Nu mijn huidige project ten einde loopt, ben ik gevraagd door een van de partijen of ik zin had om een dagje langs te komen. Vanmiddag rij ik dus naar zuid Duitsland voor een bezoek aan

en morgenavond laat ben ik weer terug. Het lijkt me erg leuk om de mensen te ontmoeten waar ik een paar maanden lang via telefoon en mail zaken mee heb gedaan.

dinsdag, mei 30, 2006

Avondvierdaagse

Vandaag begint de avondvierdaagse in Baarn.
Er lopen dit jaar veel familieleden van ons mee en die wens ik vanaf hier een prettige wandeltocht,goed weer, weinig regen en blaren en veel plezier toe.
En als je soms in een dipje dreigt te raken, denk je maar aan de mooie medaille, die je vrijdag krijgt na het volbrengen van de vier afstanden.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hopelijk maakt die of gene wat leuke foto's, zodat wij er volgende week ook nog iets van kunnen zien.

zondag, mei 28, 2006

Weekje weg

Morgen gaan we weer eens lekker een weekje weg, samen met mijn zus en zwager naar hun huisje op waterpark Yn 'e Lyte in Grou.

We hopen maar, dat het weer een beetje met ons is en we ook een dagje lekker kunnen gaan varen met hun boot "t Sloepke".

Maar hoe dan ook, het is in elk geval heerlijk om er weer eens een weekje tussenuit te zijn, te genieten van de natuur en het water daar en gezellig met z'n vieren te wandelen en te kwebbelen.

Dagopvang voor echtgenoten

Een idee voor alle vrouwen die ons overdag opvang voor ons mannen nodig hebben: The National Husband daycare center.

Update: Het blijkt dat linken niet gaat, open zelf de URL maar in je browser: http://64.72.125.33/HusbandDaycare.wmv

zaterdag, mei 27, 2006

Uitzicht

Onderstaande foto kwam ik op internet tegen.
Zo kan je ( de dame op de fiets) dus ook een F1 wedstrijd kijken.
Is dit nou raar of niet?? Ik vind aan de ene kant van wel maar aan de andere kant hoort het wel bij Monaco.

Holland zahlt die Rechnung

Bij elke tegengoal die Nederland krijgt op het aanstaande wereldkampioenschap voetbal in Duitsland, krijgt de mobiele beller bij de Duitse telefoonaanbieder Klarmobil tien minuten gratis bellen.

Onder de titel 'Holland zahlt die Rechnung' oftewel, Nederland betaalt de rekening , biedt het telefoonbedrijf de gratis belminuten aan. Het bedrijf hoopt voor de klant dat Nederland zo ver mogelijk in het toernooi komt, want dan kan de klant profiteren van de belminuten. Daarvoor wil het bedrijf de uitglijders van het Nederlandse elftal wel door de vingers zien.

Eindelijk uitsluitsel over de kip en het ei!

Jarenlang is het onderwerp van discussie geweest, maar nu is de oplossing gevonden: het ei was er eerder dan de kip.

Een geneticus, een filosoof en een kippenboer hebben de koppen bij elkaar gestoken en zeggen het antwoord gevonden te hebben: het ei was er eerder. En dat komt simpelweg doordat genetisch materiaal niet verandert tijdens een dierenleven. De eerste vogel, die we kip noemen, moet daarom eerst als een embryo in een ei hebben geleefd, zo verklaart professor John Brookfield, specialist evolutietheorie aan de University of Nottingham.
Het levende wezen in de eierschaal heeft waarschijnlijk hetzelfde dna gehad als de kip waarin het zich ontwikkelde. "Daarom kunnen we zeggen dat het eerste levende wezen een ei was", legt hij uit. Professor David Papineau van King's College in Londen en pluimveehouder Charles Bourns waren ook tot deze conclusie gekomen.
Het debat over de kip en het ei werd georganiseerd door Disney ter promotie van de dvd 'Chicken Little'.

Vrije trappen oefenen!

Het is natuurlijk algemeen bekend dat onze voetballers er bij het nemen van belangrijke vrije trappen regelmatig naast, over of gewoon niet inschieten. Hieronder staat een link naar een spel, zo kunnen ze goed oefenen. Dus heb je een emailadres van een voetballer die meegaat naar het WK, aarzel dan geen seconde en stuur 'em de link door! (je mag natuurlijk ook zelf oefenen, wie weet word je ontdekt en mag je over twee jaar mee naar het EK).
oefening baart kunst

Bekeuring!

Je zult zo'n stoer ventje maar tegenkomen! Dan ga je samen een stukje rijden i.p.v. een bekeuring voor hem uitschrijven toch?

vrijdag, mei 26, 2006

Carltons dance


Je kent ongetwijfeld de serie 'The Fresh Prince of Bell Air' met Will Smith in de hoofdrol. Hierin speelt Alfonso Ribeiro zijn neef Carlton die mij altijd is blijgebleven om zijn geweldige danstechniek. Hier vind je er een filmpje van.

TELEPUBBIES

Er is nu ook een versie voor wat volwassener publiek van de Teletubbies. Kijk maar: