Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, juni 30, 2006

Of toch niet gevallen ...

Kabinet Balkenende II gevallen

Premier JP maakte het gisteravond bekend, het kabinet stopt er mee en hij mag thee drinken bij de Koningin. Toch vreemd dat een discussie over Ayaan Hirsi Ali, of hoe ze dan ook mag heten, zo uit de hand kan lopen. Ik vind het helemaal niet leuk en het zal de economie en dus onze beursen niet ten goede komen, maar vind het wel slim hoe de linkse partijen dit hebben gespeeld. Nu weer hopen op een gunstige verkiezingsuitslag later dit jaar.

donderdag, juni 29, 2006

Koffers gepakt en wegwezen......

Ziezo, de koffers staan gepakt en we vertrekken vanmiddag weer voor ruim een week Friesland.

De weersverwachting is veelbelovend, dus het ziet er prima uit.
Als het goed is heeft Yn 'e Lyte nu ook wifi, dus kan ik contact blijven houden.
Ik wens jullie prettige werkdagen toe en ook een heerlijk zonnig weekend.
Ik las dat Richard en Marc lekker getennist hebben gisteravond en wens jullie veel succes toe bij de volgende wedstrijden. En Jeanette natuurlijk ook.
Wie weet wordt het een familie-finale zondag, of ben ik nu te ambitieus?

woensdag, juni 28, 2006

Wegwijzer

Met de trein

TreintjeNS Businesscardlogo
Voor het eerst sinds lange tijd ben ik vanmorgen weer eens in de trein gestapt. Mijn werkgever houdt dit jaar een proef met de NS-Businesscard. Een creditcard waarmee je gratis (op kosten van de werkgever dus) zakelijk kan treinen en treintaxi-en. Je moet wel even van te voren op een website of via de telefoon je rit registreren. Ook is het natuurlijk de bedoeling dat je je leaseauto die dag niet door een ander laat gebruiken.
Omdat ik nu op opdracht zit in het centrum van Amersfoort en dus vlak bij een station, leek het me wel aardig om een keertje met de trein te gaan. Geen probleem met parkeren, de auto staat lekker op het stationnetje thuis. Ik moet zeggen dat het best relaxed was. Met een muziekje op de Spits lezen en dan nog een minuutje of 7/8 lopen naar kantoor. Misschien ga ik het wel vaker doen.

dinsdag, juni 27, 2006

De echte voetbalfan!

Karel had eindelijk zijn kaarten voor de WK finalevoetbal 2006 gekregen. Toen de wedstrijd begonnen was, vraagt een man achter hem of de plaats naast hem vrij is.
"Ja", zegt Karel, "die plek is niet bezet".
"Ongelofelijk", zegt de man achter hem. "Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat iemand een kaartje heeft voor de WK-Finale voetbal, bijna het grootste sportevenement ter wereld, en dat zo iemand dan niet op komt dagen?
"Nou", zegt Karel , "eigenlijk is die plaats ook voor mij.
Mijn vrouw zou eigenlijk meekomen, maar ze is helaas overleden.
Dit is de eerste finale dat we niet samen zijn in 20 jaren".
"Oeps", zegt de man achter hem, "sorry, dat wist ik niet, het spijt me.
"Maar kon je dan niemand anders vinden, een vriend of een kennis, om mee te
nemen?" Karel schudt zijn hoofd.
"Nee, iedereen is naar de begrafenis."

Een paar leuke wetenswaardigheden

* Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit tot je hen hoort spreken.

* Verjaardagen zijn gezond: hoe meer je er hebt hoe langer je leeft.

* Als je nooit de eerste keer slaagt moet je niet gaan parachutespringen.

* Wie het laatst lacht denkt het traagst.

* Er lopen twee cementzakken over straat. Zegt de ene tegen de andere: "Hee, het gaat regenen!" Zegt de andere: "Geeft niks, daar wordt je hard van!"

* Onderwijzer: "Waarom is de zon zo belangrijk voor ons?" Leerling: "Die is helemaal niet belangrijk. 's Nachts schijnt hij niet en overdag is het toch al licht!"

Introductietoernooi

Gisteravond zijn Richard en ik gestart op het introductietoernooi van zijn club. Altijd gezellig om mee te doen. De start was wel gelijk erg makkelijk. De tegenstanders waren zo goed, dat ik een leuk potje heb getennist, maar we wel met 6-2 en 6-0 hebben verloren. As ge moar leut het zeggen ze dan hè? :-)
Morgen gaan we weer, dan tegen mensen die meer richting mijn niveau schijnen te zijn. Ik tennis maar een keer of wat per jaar, maar dat wordt in de dubbelpartij gecompenseerd door Richard die toch best erg goed is. Gisteren stond hij nog wel strak van de spierpijn van zijn inspanningen om clubkampioen te worden, maar dat zal morgen wel beter zijn.

maandag, juni 26, 2006

We liggen er uit, dus ruimen alles weer op

Wie biedt ??????

Op de vraag- en aanbodsite Markplaats.nl wordt sinds vandaag het Nederlands Elftal te koop aangeboden.

Een supporter is zo teleurgesteld in de prestaties van Oranje, dat hij het complete elftal maar te koop heeft gezet. Tegen elk aannemelijk bod. En, zo schrijft de Rotterdammer; "Voor de snelle beslisser..... Als u het team nu overneemt krijgt u de bondscoach er gratis bij..."
Nou jongens, zo'n kans krijg je nooit meer !!!!!!!

Robbie Williams (2)

Gisteren zijn we ook naar het concert van Robbie geweest.
We waren rond 4 uur bij de Arena en konden onze auto vlakbij kwijt (5 minuutjes lopen) Voor de ingangen (voor het veld) stonden al giga rijen. Al die mensen willen het liefst in het voorste vak staan. Wij hebbn eerst effu geshopt bij de Mediamarkt en Prenatal, daarna een patatje bij de Febo en toen om 5 uur naar binnen. Nu konden we zo doorlopen. Uiteindelijk konden we nog vrij vooraan komen, net achter het voorste vak. Dus een hele mooie plaats. Om half 7 begon het voorprogramma wat best redelijk was. Je moet ervan houden.
Om 9 uur begon Robbie zelf, eerst was er een hoop vuurwerk en vuur branders ( wat geven die dingen een warmte af) en ineens kwam hij uit het podium omhoog en de sfeer zat er gelijk goed in. Na diverse nummers werd er nog een wedstrijdje verschoppen met een voetbal gedaan samen met een goede vriend/zanger van Robbie. Was best grappig. Aan het einde kwam de toegift en Robbie stond bovenaan de lichtstellage en kwam naar beneden zakken.
Om 11 uur was het einde er en een typisch Robbie concert zat er weer op, en konden weer naar huis. Om half 12 reden we al weer op de rijksweg. Zo snel zijn we nog nooit bij een concert weggeweest.
We hebben nog diverse limo's gezien maar Patrick zat daar niet in.
Ik heb nog wel foto's gemaakt met m'n mobiel maar die waren niet om aan te zien. Degene die ik toegevoegd heb geeft een aardige impressie hoe dichtbij wij stonden.




Wij stonden net achter het eerste staanvak.

zondag, juni 25, 2006

TT Assen (2)

De 76e Dutch TT van Assen was weer geweldig! Na een rit van ongeveer 2 uur (voor Michel zo'n 3 kwartier extra) stonden we in de rij voor een kaartje op het circuit. De enige echte file waar we in stonden was voor de parkeerplaats. Het is erg leuk hoe al die motoren om je heen aan het sturen zijn.

De 125cc en 250cc waren erg leuk en om 14:00 begon het hoogtepunt: DE MotoGP. Nicky Hayden heeft deze koningsklasse van de motorraces gewonnen. Hij zag in de slotfase van de wedstrijd Colin Edwards voorbijkomen, maar daarna ook van de motor afvliegen in de laatste bocht voor de finish. Wij konden dit zien op het videoscherm, want het gebeurde niet op het stuk baan waar wij stonden. Een van de mensen die een speciaal plekje heeft in Assen is Valentino Rossi. De Italiaanse wereldkampioen was hard gevallen in de trainingen en wist zich ondanks een manchet om zijn gescheurde pols vanaf de laatste startplek op te werken naar een achtste plek. Een geweldige prestatie van de Yamaha-rijder. Zijn kansen op een zesde wereldtitel in de MotoGP zij niet erg groot, maar een tweede plek moet nog wel te halen zijn.

Zoals je kunt zien was het weer gezellig druk, ik hoorde iets van 120.000 bezoekers. Toch voelt dit evenement helemaal niet masaal aan.
Naast de gsm-foto's heb ik ook nog geprobeerd een gsm-filmpje te maken.

Richard is kampioen!

Richard moest gisteren de halve finale spelen in zijn categorie van de clubkampioenschappen van De Geeren en vandaag de finale.

Ook vanmiddag heeft hij weer gewonnen, bijgestaan door o.a. zijn twee allergrootste fans, zijn dochters die beretrots waren op hun papa.
En dat zijn wij natuurlijk ook.
Gefeliciteerd!

zaterdag, juni 24, 2006

Uitvoering van gym.



Vanmorgen had Fleur haar eerste uitvoering van gym. Om 9.45 uur moest ze in de gymzaal zijn en om 10.00 uur mochten ze aan alle mensen die kwamen kijken laten zien wat ze geleerd hebben het afgelopen jaar. Ook haar nichtjes Nicole en Monique deden mee.



Voor de oudere kinderen waren er later onderlinge wedstrijden, volgend jaar mag Fleur daar ook aan meedoen.

In tropische sferen ...


Als je jarig bent, geef je meestal een partijtje, Fleur natuurlijk ook. 7 meiden kwamen op haar tropische feest. Toen ze binnenkwamen kregen ze natuurlijk een bloemenketting en armband om vast in de stemming te komen. Daarna was het tijd voor een tropisch drankje uit een kokosnoot en een eilandje met handdoek en parasol om lekker te smikkelen. Na het zingen en het uitpakken van de kadootjes gingen we richting het strandje in Bunschoten. Daar hebben we allemaal leuke (tropische) spelletjes gedaan en natuurlijk wilden de (meeste) meiden nog even zwemmen. Aan het eind van de middag weer naar huis, want er moest ook nog gegeten worden. Maar eerst was er een spannend verhaal over kapitein Aad Piraat die de meiden op speurtocht naar de schat stuurde. Toen ze de schat gevonden hadden was het tijd om te bbq-en. Iedereen had haar eigen prikker, zo konden ze lekker eten waar ze zin in hadden. Helaas moesten ze daarna weer naar huis, ze waren liever nog gebleven want het was erg gezellig.

donderdag, juni 22, 2006

Robbie Williams

Komend weekend wordt weer een druk weekend.
Zaterdag naar de TT in Assen, vroeg op en 's avonds weer thuis.
Zondag wordt weer een latertje want we gaan naar Robbie Williams in de Arena.
Ik heb via marktplaats 2 veldkaarten weten te bemachtigen. We wilden altijd er al heen maar om zo vroeg in de rij te gaan staan bij de voorverkoop hadden we niet zoveel zin in. Marktplaats bood uitkomst.
We hebben gehoord dat het heel spectaculair moet zijn, dus we zijn erg benieuwd.
Maandag bij de baas maar weer uitrusten:-)

Schwalbes

Altijd al willen weten welk land de meeste schwalbes maakt, wie het vaakst de scheidsrechter belaagd en tegen wie het vaakst onterecht voor buitenspel is gefloten, deze gegevens vind je hier.

Het Oranje gevoel van Rizla

Een collega van Aivlys kwam hier mee. Binnen in een pakje Rizla zitten leuke cartoons zoals deze.

Wuppies-boete

..............................................................................
Het bezit van vier megawuppies is een automobiliste duur komen te staan.
De politie slingerde haar op de bon, omdat ze de populaire pluizenbollen op het dashboard van haar auto had staan.Volgens de politie belemmerden de wuppies zo het zicht door de voorruit.
Ze kreeg een bekeuring van maar liefst 130 euro. De vrouw heeft inmiddels een klacht ingediend, omdat ze de bekeuring niet terecht vond. De politie bekijkt deze week of de klacht gegrond is. Mogelijk wordt de boete ingetrokken, maar volgens de politie heeft dat dan niks te maken met de wuppie-hype van dit moment.
Overigens haken steeds meer bedrijven in op de hype. Winkels als Xenos, Blokker en de Hema gaan ook wuppies verkopen. Dit in navolging van de Albert Heijn, die de hernieuwde wuppierage ontketende. Bij Interall Group, dat de rechten van de speeltjes bezit, zijn inmiddels een miljoen stuks besteld. Die moeten uit China en Roemenië komen. Of daar ook de populaire grote Wuppies bijzitten, is nog onbekend.

woensdag, juni 21, 2006

Dagje uit......

Gisteren zijn we met vrienden een dagje uit geweest naar de Biesbosch en Breda.
We hebben vanuit Lage Zwaluwe een prachtige rondvaart gemaakt door de Biesbosch met de salonboot "Catharinaplaat".

De meeste passagiers zaten in de salon, dus wij zaten met nog een handjevol mensen prinsheerlijk boven aan dek. Af en toe in een lekker zonnetje, op het laatst bij het open water in de wind, maar over het algemeen was het ideaal weer.
Daarna zijn we naar Breda gegaan. We waren daar nog nooit geweest, maar ik kan het aanbevelen. Een prachtige stad met hele oude gebouwen en een Markt met diverse terrassen, zodat je je in het buitenland waant.

Helaas staan er ook hele lelijke moderne gebouwen, die er naar onze mening echt niet tussen passen. Een voorbeeld hiervan is de "beroemde" gevangenis, waar een spiegelpand voor gepoot is.

Op de terugweg kwamen we in de buurt van Odijk nog een ouderwetse kersenboomgaard tegen, waar we uiteraard gestopt zijn en rondgekeken hebben. En natuurlijk kersen gekocht, zodat Pahanspa vandaag overheerlijke kersenjam kan gaan maken.
Al met al een geslaagde dag en dan denk je: wat doen we eigenlijk in het buitenland? Nederland is zo mooi! Maar ja, als je dan vandaag naar buiten kijkt weet je dat weer..........