Vandijkonline-vrienden-weblog
dinsdag, oktober 31, 2006
maandag, oktober 30, 2006
Wat een feestneuzen ! ! !
Een halloweenoptocht in Colijnsplaat, waarbij kinderen langs deuren van huizen gingen om snoep op te halen, is zaterdagavond uit de hand gelopen.

Toen de kinderen bij een bewoner aanbelden en riepen "Je snoep of je leven", stapte de man dreigend naar buiten en antwoordde: "Doe dan maar je leven".
De kinderen zetten het op een rennen in de richting van hun ouders die op een afstand een oogje in het zeil hielden. Een groep mensen ging daarna verhaal halen bij de bewoner.
De Zeeuwse politie kwam erbij en probeerde iedereen uit de buurt van de woning weg te krijgen. Een 28-jarige man die niet voldeed aan het politiebevel werd aangehouden. Op dat moment sloeg een 26-jarige vrouw met haar blote handen een ruit van de woning in. Ook zij werd opgepakt.
Daarmee was het nog niet afgelopen. 's Nachts werd de eerder aangehouden man mishandeld door twee mannen van 28 en 26 jaar. De politie arresteerde ook dit tweetal.

Toen de kinderen bij een bewoner aanbelden en riepen "Je snoep of je leven", stapte de man dreigend naar buiten en antwoordde: "Doe dan maar je leven".
De kinderen zetten het op een rennen in de richting van hun ouders die op een afstand een oogje in het zeil hielden. Een groep mensen ging daarna verhaal halen bij de bewoner.
De Zeeuwse politie kwam erbij en probeerde iedereen uit de buurt van de woning weg te krijgen. Een 28-jarige man die niet voldeed aan het politiebevel werd aangehouden. Op dat moment sloeg een 26-jarige vrouw met haar blote handen een ruit van de woning in. Ook zij werd opgepakt.
Daarmee was het nog niet afgelopen. 's Nachts werd de eerder aangehouden man mishandeld door twee mannen van 28 en 26 jaar. De politie arresteerde ook dit tweetal.
zondag, oktober 29, 2006
Marco Borsato
Vanavond gaan we naar het concert van Marco Borsato, Eigenlijk zodadelijk al.

Dit keer speelt hij in het Gelredome in Arnhem. Dit stadion is wat kleiner dan de vorige keer in de Rotterdamse kuip, maar we verwachten dat het wel weer een spektakel zal worden. Zeker omdat hij een heel groot orkest bij zich heeft.
We zijn erg benieuwd!!

Dit keer speelt hij in het Gelredome in Arnhem. Dit stadion is wat kleiner dan de vorige keer in de Rotterdamse kuip, maar we verwachten dat het wel weer een spektakel zal worden. Zeker omdat hij een heel groot orkest bij zich heeft.
We zijn erg benieuwd!!
zaterdag, oktober 28, 2006
Leuk dobbelsteentje
Sinds kort bestaat er een mp3-speler die zo klein is als een dobbelsteen. Met dit kleine hebbeding is het ook mogelijk filmpjes en foto's te bekijken.

De mp3-speler is een kleine kubus van maar 2,5 bij 2,5 centimeter en heeft een opslagcapaciteit van twee gigabyte. Het is een creatie van het Amerikaanse bedrijf MobiBlu. De zogenaamde Cube 2 of MobiBlu DAH-1500i is net zo klein als een dobbelsteen en past in de palm van je hand.
Naast filmpjes en foto's kun je ook geluid opnemen en radio luisteren. Zelfs opnemen vanaf de radio is mogelijk. Daarnaast kun je podcasts overzetten en bekijken op het ingebouwde OLED kleurenscherm.
Opmerkelijkis, dat de bijgeleverde oordopjes groter zijn dan het apparaatje zelf, dat je als een ketting om de nek kunt dragen. De accu maakt het mogelijk om tien uur naar muziek te luisteren of vijf uur naar filmpjes te kijken.
De menuknoppen zitten aan de linker- en de afspeelknoppen aan de rechterkant van het scherm. Deze kleine knopjes lijken lastig om te bedienen. Wat ook jammer is: je kunt niet naar muziek luisteren terwijl je foto's aan het kijken bent. Aangezien het schermpje vierkant is, wordt een gedeelte van de foto's afgesneden.
In Amerika kost het apparaat 120 dollar, in Nederland is de Cube 2 te bestellen voor 149 euro (inclusief bezorgkosten). Voordat je bestelt is het mogelijk om de Cube 2 eerst op een filmpje te bekijken.

De mp3-speler is een kleine kubus van maar 2,5 bij 2,5 centimeter en heeft een opslagcapaciteit van twee gigabyte. Het is een creatie van het Amerikaanse bedrijf MobiBlu. De zogenaamde Cube 2 of MobiBlu DAH-1500i is net zo klein als een dobbelsteen en past in de palm van je hand.
Naast filmpjes en foto's kun je ook geluid opnemen en radio luisteren. Zelfs opnemen vanaf de radio is mogelijk. Daarnaast kun je podcasts overzetten en bekijken op het ingebouwde OLED kleurenscherm.
Opmerkelijkis, dat de bijgeleverde oordopjes groter zijn dan het apparaatje zelf, dat je als een ketting om de nek kunt dragen. De accu maakt het mogelijk om tien uur naar muziek te luisteren of vijf uur naar filmpjes te kijken.
De menuknoppen zitten aan de linker- en de afspeelknoppen aan de rechterkant van het scherm. Deze kleine knopjes lijken lastig om te bedienen. Wat ook jammer is: je kunt niet naar muziek luisteren terwijl je foto's aan het kijken bent. Aangezien het schermpje vierkant is, wordt een gedeelte van de foto's afgesneden.
In Amerika kost het apparaat 120 dollar, in Nederland is de Cube 2 te bestellen voor 149 euro (inclusief bezorgkosten). Voordat je bestelt is het mogelijk om de Cube 2 eerst op een filmpje te bekijken.
vrijdag, oktober 27, 2006
Een €100 munt?
Een man uit Leidschendam aangehouden omdat hij wilde betalen met een muntstuk van 100 euro. Zo'n munt kunnen wij natuurlijk niet, dus dat zou vast een valse zijn. Lekker slim. :-) Na onderzoek stelde de politie echter vast dat het een geldige Finse euromunt betrof. Met deze speciale jubileummunt kan alleen in het Scandinavische land worden betaald, dat wist hij dan weer even niet.
Tom-Tom
Een vrouw is net op voortvarende wijze bevallen van een kerngezonde tweeling.
De verloskundige vraagt aan de ouders of ze al passende namen hebben bedacht. Zegt vader: "Als het aan mij ligt noemen we ze Tom en Tom, want die jongens wisten van de bevruchting tot de bevalling toch maar even feilloos de weg!"
-------------------------------------------
-----------------------------------------
De verloskundige vraagt aan de ouders of ze al passende namen hebben bedacht. Zegt vader: "Als het aan mij ligt noemen we ze Tom en Tom, want die jongens wisten van de bevruchting tot de bevalling toch maar even feilloos de weg!"
-------------------------------------------
-----------------------------------------
donderdag, oktober 26, 2006
woensdag, oktober 25, 2006
Ontplofte ontstopper
Het Kruidvat heeft vandaag een waarschuwing aan alle filialen uitgedaan om kopers van gootsteenontstopper extra in de gaten te houden.
Aan het soort ventjes met petjes en pokdalige gezichten mag geen Crofty enzo verkocht worden, want ze hebben helemaal geen verstopte WC, maar ze maken er bommen van, stond vanochtend in de krant en dat is een levensgevaarlijke bezigheid.
Deze actie volgt op een incident vrijdagavond, waarbij een aantal jongeren een flesje met een chemisch middel in een bus gooide. Vermoedelijk zat er ook gootsteenontstopper in. Het flesje ontplofte en twee vrouwen liepen brandwonden op door het bijtende spul. De buschauffeur moest met ademhalingsproblemen in het ziekenhuis worden opgenomen.
Als je maar creatief bent!
Aan het soort ventjes met petjes en pokdalige gezichten mag geen Crofty enzo verkocht worden, want ze hebben helemaal geen verstopte WC, maar ze maken er bommen van, stond vanochtend in de krant en dat is een levensgevaarlijke bezigheid.
Deze actie volgt op een incident vrijdagavond, waarbij een aantal jongeren een flesje met een chemisch middel in een bus gooide. Vermoedelijk zat er ook gootsteenontstopper in. Het flesje ontplofte en twee vrouwen liepen brandwonden op door het bijtende spul. De buschauffeur moest met ademhalingsproblemen in het ziekenhuis worden opgenomen.
Als je maar creatief bent!
dinsdag, oktober 24, 2006
maandag, oktober 23, 2006
Onveilige thuiswerkers
De meeste thuiswerkers zijn zich bewust van de veiligheidsrisico's die het gebruik van de pc thuis meebrengt voor de onderneming. Maar daar gedragen ze zich niet naar, constateert Cisco, leverancier van netwerkapparatuur.
Cisco liet in tien landen onderzoek doen naar telewerk, onder meer in Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten.
Hoewel thuiswerkers zeggen zich bewust te zijn van de risico's, deelt een op de vijf zonder problemen de computer met niet-werknemers, opent een kwart van de ondervraagden onbekende e-mails en breekt elf procent in op het draadloze netwerk van de buren. Dit laatste, meeliften op het netwerkverkeer van de buren, wordt vaak uit gemakzucht gedaan. 'Zelf een draadloos netwerk opzetten is lastig', reageren sommige ondervraagden.

Volgens Cisco neemt met elke computer die door buitenstaanders gebruikt wordt het bedrijfsrisico toe. Het bedrijfsnetwerk wordt kwestbaarder voor hackers en gevoelige informatie kan op straat komen te liggen. Netwerkbeheerders en veiligheidsmanagers moeten een actievere relatie aangaan met hun eindgebruikers, adviseert Cisco.
Cisco liet in tien landen onderzoek doen naar telewerk, onder meer in Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten.
Hoewel thuiswerkers zeggen zich bewust te zijn van de risico's, deelt een op de vijf zonder problemen de computer met niet-werknemers, opent een kwart van de ondervraagden onbekende e-mails en breekt elf procent in op het draadloze netwerk van de buren. Dit laatste, meeliften op het netwerkverkeer van de buren, wordt vaak uit gemakzucht gedaan. 'Zelf een draadloos netwerk opzetten is lastig', reageren sommige ondervraagden.

Volgens Cisco neemt met elke computer die door buitenstaanders gebruikt wordt het bedrijfsrisico toe. Het bedrijfsnetwerk wordt kwestbaarder voor hackers en gevoelige informatie kan op straat komen te liggen. Netwerkbeheerders en veiligheidsmanagers moeten een actievere relatie aangaan met hun eindgebruikers, adviseert Cisco.
Zelfstandige aanhanger
Een losgeslagen aanhanger heeft dit weekeinde een aanrijding veroorzaakt.

De bestuurder van een auto met aanhanger zag tot zijn stomme verbazing dat hij door zijn eigen aanhanger werd ingehaald.
De aanhanger was van zijn auto losgeraakt en kwam op de andere weghelft terecht. Daar ramde hij frontaal een tegemoetkomende auto. De bestuurder bleef ongedeerd, maar de auto was total loss.
Dat was jij toch niet Marc?

De bestuurder van een auto met aanhanger zag tot zijn stomme verbazing dat hij door zijn eigen aanhanger werd ingehaald.
De aanhanger was van zijn auto losgeraakt en kwam op de andere weghelft terecht. Daar ramde hij frontaal een tegemoetkomende auto. De bestuurder bleef ongedeerd, maar de auto was total loss.
Dat was jij toch niet Marc?
Vakantiekiekjes

Het heeft even geduurt maar inmiddels staan de vakantiefoto's op onze website.
Je kunt ze bekijken door hier te klikken.
zondag, oktober 22, 2006
zaterdag, oktober 21, 2006
Champagne voortaan zonder kurk?
Het is mogelijk snel gedaan met het feestelijk laten knallen van Champagne. Het gerenommeerde Champagnehuis Taittinger denkt er serieus over om de flessen in de toekomst niet meer af te sluiten met kurk, maar met een synthetisch alternatief.
Philippe Court van het Champagnehuis Taittinger was er in het Australische Sydney duidelijk over: kurk is niet meer nodig. Dat hebben Australische producenten van bubbeltjeswijnen aangetoond.
"Kurk is een groot probleem," zei Court. "Het kan dure flessen Champagne waaraan vijf tot tien jaar is gewerkt, namelijk in een mum van tijd ruïneren". Hij verwacht dat andere landen, waaronder Frankrijk, dan ook snel het Australische voorbeeld zullen volgen.
Wat het alternatief voor de kurk wordt, weet de Taittingerbaas nog niet. De kroonkurk van de Australiërs sluit hij uit. "Die zijn niet erg mooi" zei hij. "Ze zijn zelfs bijzonder lelijk".
Wie heeft er een goed idee?
Philippe Court van het Champagnehuis Taittinger was er in het Australische Sydney duidelijk over: kurk is niet meer nodig. Dat hebben Australische producenten van bubbeltjeswijnen aangetoond.
"Kurk is een groot probleem," zei Court. "Het kan dure flessen Champagne waaraan vijf tot tien jaar is gewerkt, namelijk in een mum van tijd ruïneren". Hij verwacht dat andere landen, waaronder Frankrijk, dan ook snel het Australische voorbeeld zullen volgen.
Wat het alternatief voor de kurk wordt, weet de Taittingerbaas nog niet. De kroonkurk van de Australiërs sluit hij uit. "Die zijn niet erg mooi" zei hij. "Ze zijn zelfs bijzonder lelijk".
Wie heeft er een goed idee?
vrijdag, oktober 20, 2006
donderdag, oktober 19, 2006
Legofans opgelet !
Van 19 tot en met 24 oktober wordt het grootste Lego-evenement ter wereld gehouden.
Bij Legoworld vind je honderdduizenden Legosteentjes. In de IJsselhallen in Zwolle bouwen ze er hele steden, robots, auto's en nog veel meer mee.
De fantastische steentjes bestaan volgend jaar een halve eeuw en staan al generaties lang garant voor urenlang bouwplezier. Natuurlijk is het speelgoed tegenwoordig wel wat uitgebreider dan vroeger.

Dus Legoliefhebbers, misschien een tip voor een leuk uitstapje.
Bij Legoworld vind je honderdduizenden Legosteentjes. In de IJsselhallen in Zwolle bouwen ze er hele steden, robots, auto's en nog veel meer mee.
De fantastische steentjes bestaan volgend jaar een halve eeuw en staan al generaties lang garant voor urenlang bouwplezier. Natuurlijk is het speelgoed tegenwoordig wel wat uitgebreider dan vroeger.

Dus Legoliefhebbers, misschien een tip voor een leuk uitstapje.
Abonneren op:
Posts (Atom)