Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, december 03, 2006

Gaan we verhuizen?

Het is een kwestie van tijd voordat de mensheid op aarde wordt uitgeroeid en daarom moet de mens andere planeten gaan koloniseren, zegt de wereldberoemde wetenschapper Stephen Hawking. Dit is volgens hem de beste manier om het voortbestaan van het menselijke ras te garanderen.
Het kan gebeuren door een meteorietinslag of door een nucleaire oorlog, aldus Hawking. Willen we voorkomen dat het menselijk ras daarmee ophoudt te bestaan, dan zullen we ruimtekolonies moeten gaan stichten.

Volgens Hawking is het in theorie mogelijk om met de snelheid van het licht door de ruimte te reizen, zodat bewoonbare planeten buiten ons eigen zonnestelsel bereikbaar worden. Ruimtevaartuigen met een aandrijving gebaseerd op een botsing van materie en antimaterie, zouden in zes jaar een ander zonnestelsel kunnen bereiken.

Zien jullie hier ook wat in en naar welke planeet zullen we dan gaan?

zaterdag, december 02, 2006

Sinterklaasfeest

Vandaag hebben we bij Debby op haar werk Sinterklaas gevierd voor de kinderen.
Het was een groot succes. De Sint had over ieder kindje wat te vertellen uit zijn grote boek en Julian ging zelfs helemaal alleen naar de Sint toe! Hij heeft een mooi kado gekregen, 2 auto's van Duplo, en vond het allemaal prachtig. Alle kindjes zijn blij naar huis gegaan met een mooi kado. Volgend jaar weer!!


Hard zingen....jaaa, daar komt de Sint.


Julian mag bij Sinterklaas komen.


Spannend.


En een groot kado gekregen.


Snel uitpakken.


Piet speelt mee met mijn auto's!


En tot slot: Dansen met Piet!!

In Sinterklaasland vieren ze "gewone mannetjes"-feest

vrijdag, december 01, 2006

donderdag, november 30, 2006

Draadloze toetsenborden en muizen hebben een groot nadeel. Je wordt altijd op het minst gelegen moment geconfronteerd met een lege batterij. Eerst valt de verbinding soms uit en denk je dat je gek wordt, pas later doet ´ie het helemaal niet meer. KYE Systems, beter bekend als Genius, komt voor wat betreft het toetsenbord met de oplossing in de vorm van de SlimStar 820 Solargizer Unique.
draadloos
Dit draadloze toetsenbord werkt niet op batterijen, maar op zonnecellen, en wordt dus gevoed door licht. Dat kan zonne-energie zijn, maar evenals een door zonlicht gevoede rekenmachine werkt het apparaat ook binnenshuis. Een bijbehorende zonnemuis heeft KYE helaas nog niet. Wanneer je hem echt kan kopen is nog niet bekend.

Een poepje voor een lichtje......

En er was licht! En daarvoor hoef je alleen maar naar het toilet te gaan...

Als 200 bezoekers van het Groningse cultuurplatform De Puddingfabriek naar de wc gaan, is er licht en geluid tijdens optredens en concerten. Hun poep wordt opgevangen en verwerkt. De ontlasting van bezoekers komt in een groot reservoir terecht waarna het door middel van een chemisch proces wordt omgezet in energie.
Mocht er niet genoeg poep zijn, dan wordt de benodigde stroom gewoon van het vaste elektriciteitsnet gehaald. Het nieuwe 'shitsysteem' kan jaarlijks zo'n 10.000 euro besparen. De installatie kost 140.000 euro.
Zou dit dan de toekomst zijn: weg met de energiecentrales en windmolens en flink aan de poeperij voor de nodige stroom?

Piraten naam

De pirates film is echt supergaaf. Laatst in de bioscoop gezien.
Inmiddels op DVD ( voor maar € 11,- bij de Mediamarkt).
Mijn piratennaam is als volgt,


My pirate name is:


Bloody Roger Kidd



Every pirate lives for something different. For some, it's the open sea. For others (the masochists), it's the food. For you, it's definitely the fighting. Even though you're not always the traditional swaggering gallant, your steadiness and planning make you a fine, reliable pirate. Arr!

Get your own pirate name from piratequiz.com.
part of the fidius.org network

woensdag, november 29, 2006

Inburgeren

Tja, nu Verdonk onze vreemdelingen niet meer kan integreren, moeten we wat anders verzinnen. Wat dacht je van Fryske integratie?

Piraten

Laatst hebben we de leuke en mooi gemaakte film Pirates of the Caribean II gezien. Stel dat je daar in zou spelen, heb je natuurlijk een piratennaam nodig. De mijne is:

Wat is die van jou?

Bingo.............

Zes verkoopsters van een filiaal van Blokker in Den Haag hebben ruim twee jaar lang artikelen gestolen. De achterovergedrukte spullen doken elders op als prijzen op bingo-avonden.

De zes verkoopsters zijn aangehouden, evenals drie organisatoren van de bingo’s. Bij een van hen trof de politie een grote hoeveelheid gestolen goederen aan.
Volgens een woordvoerder van Blokker is de kwestie ‘in onderzoek’.
Hoe groot de schade is weet hij nog niet. Evenmin is al bekend of de schade wordt verhaald op de zes medewerksters, die allen zijn ontslagen.
Hopelijk was het Bingo voor een goed doel, dan zou het nog een beetje sociaal zijn.
Werkgevers zijn vaak goedgeefser dan ze zelf weten.........

dinsdag, november 28, 2006

Topscorer


Klaas heeft in de voetbalwedstrijd twee doelpunten gescoord!
Laaiend enthousiast komt hij thuis en roept: "Ik heb twee doelpunten gemaakt!"
Vraagt z'n vrouw: "En hoe was de eindstand?"
Klaas heel trots: "1 - 1"!
Aankomend talent voor Ajax of Feijenoord?

maandag, november 27, 2006

Na-aperige Kerstman

De Kerstman is zijn koffers nog niet eens aan het pakken of zijn komst naar Nederland is al omstreden.
De Vereniging tot Behoud van Sinterklaas is 'verbijsterd’ dat 'deze door de commercie uitgevonden dikkerd’ in de gemeente Noordwijk op 9 december officieel wordt ingehaald op dezelfde feestelijke manier als zijn baardige collega Sinterklaas.

Wat is jullie mening hierover? Mag de Kerstman ook feestelijk ingehaald worden of is dit het alleenrecht van Sinterklaas?

zondag, november 26, 2006

ABB's Familiedag

Gisteren gaf mijn werkgever, ABB, hun jaarlijkse familiedag.
Iedere medewerker van ABB Benelux is uitgenodigd om met hun partner en kinderen naar een locatie te komen. Dit maal werd het gehouden in een oude oude hangar in Antwerpen.


Deze hangar, bestaande uit twee grote hallen, waren omgebouwd tot één groot speelparadijs en een hal voor de 'oudjes'. De speelhal stond vol met tientallen springkussens, diverse glijbanen en een draaimolen. In de tweede hal kon je heel de dag door eten en drinken. Ook kon je stoel- voet en andere soort massages krijgen.
Of meedoen aan de bier en wijnproeverij.
Buiten stond er een kraan klaar om te bungyjumpen, helaas ging dit niet door vanwege de harde wind.
Al met al was het weer een mooie familiedag.

Oei !!!!!

zaterdag, november 25, 2006

Even Apeldoorn bellen..........

We waren gisteren op bezoek bij mijn nichtje in Apeldoorn en hoorden daar een prachtig verhaal over de handigheid bij de (in dit geval plaatselijke) overheid.
De gemeente wilde meer mensen animeren om per fiets naar het centrum te gaan, natuurlijk een heel loffelijk streven!
Daarom werd er een fietsbrug gebouwd over het Apeldoorns Kanaal en op een feestelijke dag was iedereen aanwezig om de plaatsing bij te wonen, maar..........een beter plot voor de commercial 'Even Apeldoorn bellen' kun je niet bedenken: de 90 meter lange fietsers/voetgangersbrug werd achterstevoren geplaatst. Iemand had het woord 'Koningshaven' op het verkeerde uiteinde gelast, waardoor de 'vleugels' niet op de pijlers pasten. Anderhalve maand eerder waren de pijlers ook al op een verkeerde plaats gelegd.
Gelukkig ging er na veel gehersenkraak bij iemand een lichtje op, kon de brug andersom geplaatst worden en de Apeldoorners kunnen nog lang en gelukkig over de brug komen en gaan.

vrijdag, november 24, 2006

Vrijdag!!

HOERA!! Het is weer vrijdag vandaag en het voelt lekker. Na een hoop zeer drukke weken, krijgen we eindelijk wat rust. Nou ja, de weken moeten nu in elk geval weer wat normale weken worden. De implementatie van dit weekend is een eenvoudige, dus ik verwacht daar ook niet voor gebeld te gaan worden. Dat wordt morgen sowieso lastig, omdat we met de pv van mijn werk een Sinterklaasfeest hebben. We gaan naar Leerdam om daar te feesten. Lijkt me weer gezellig. Omdat de Sint dit jaar een week later in Nederland aankwam, mis ik hierdoor wel het live op de radio binnenhalen van de Sint in ons dorp. Da's dan weer jammer, maar soms moet je keuzes maken. ;-)
Om de afgelopen tijd te compenseren, ben ik nu bezig om rond de jaarwisseling 2 weken vrij te nemen. Dat lijkt me heerlijk en kijk er nu al naar uit!

donderdag, november 23, 2006

Peilingenstop?


Hoofdredacteur Hans Laroes van het NOS Journaal overweegt te stoppen met berichtgeving over opiniepeilingen
Hij zei dat vanmiddag op Radio 1. Reden is de vraag in hoeverre peilingen de verkiezingen beïnvloeden. Over die invloed is amper iets bekend.
Wél is het, nu de verkiezingsuitslag (op een enkele restzetel) bekend is, mogelijk te kijken hoe de opiniepeilers het hebben gedaan. Wie voorspelde de uitslag het nauwkeurigst: Interview NSS (van de Politieke barometer), TNS NIPO (RTL Nieuws) of Maurice de Hond (NOS-Journaal)?
Die vraag is lastig te beantwoorden. TNS NIPO voorspelde het zetelverlies van de PvdA veel beter dan de andere twee. Maar het zat er ver naast wat betreft de winst van de SP. Dat deden de Politieke Barometer en De Hond veel beter.
De peilingen zijn gebaseerd op ondervraging van acht- tot dertienhonderd personen. "Dat is heel weinig op een stemgerechtige bevolking van 1,2 miljoen" zegt politicoloog André Krauwel. "In de meeste gevallen zaten ze er alledrie één of twee zetels naast en dat is gezien de manier van peilen een hele prestatie." Hij voegt er echter meteen aan toe dat de voorspellingen ook een kwestie van geluk zijn. "In dit soort peilingen zit een grote onderzekerheidsfactor."
Veel stelliger is Krauwel over de exit-polls, die RTL Nieuws en het NOS Journaal kort na elkaar uitzonden (en waarover nog een stevig conflict ontstond). "Dat was echt slecht." Voor de exit-polls worden veel meer mensen ondervraagd, in het geval van TNS NIPO 10.000, in dat van Maurice de Hond 30.000.
Bovendien gaven deze mensen hun mening nadat ze hadden gestemd, terwijl ze bij eerdere peilingen alleen maar aangaven wat ze van plan waren te stemmen. Dat zou moeten bijdragen tot een nauwkeuriger voorspelling.
Volgens de exitpoll van RTL Nieuws kreeg de SP dertig zetels en het CDA 38 zetels. Bij de PvdA zat de poll van het NOS Journaal er drie zetels naast. "Dat is, voor zo'n manier van peilen, echt te veel. Voor de Journaals is het weggegooid geld geweest."
Opmerkelijk is dat geen van de drie peilers de winst van Geert Wilders voorzag. De voormalig VVD'er kwam volgens de Politieke barometer op vier zetels en volgens Maurice de Hond op vijf. TNS NIPO zat er het dichtst bij met zes zetels. Als verklaring wordt genoemd dat veel mensen in de peilingen niet durfden aan te geven dat zij op de partij van Wilders wilden stemmen. Deze zogenaamde 'gordijnstemmers' zouden pas als zij in het stemhokje stonden eerlijk voor hun mening uitkomen. Ze willen meestal niet meedoen aan enquêtes. Krauwel: "Deze kiezers, die net als de SP-stemmers vaak op één onderwerp zijn gericht en zich tegen de gevestigde elite keren, zijn moeilijk in de peilingen te vangen."

woensdag, november 22, 2006

Paleis Soestdijk

Ik hoorde net op het nieuws dat vandaag de kaartverkoop begonnen is om het paleis te bezoeken. De inwoners van Soest en Baarn hebben de kans om als eerste naar binnen te kunnen. Er stonden vanochtend vroeg al lange rijen voor de VVV's.
Heeft één van jullie nog in de rij gestaan of alvast kaartjes bemachtigd?