Vandijkonline-vrienden-weblog
maandag, april 09, 2007
Internetsnelheidtest
Speedtest.net heeft een grafisch mooie snelheidstest voor je internetverbinding.
B-MUS bij Baarnfm

Afgelopen zaterdag was de band B-MUS live in onze studio bij Ivo van Gurp. Deze uitzending is vrijdag 13 april tussen 18.00 en 19.00 opnieuw te horen. Je hoort gesprekken met de bandleden, muziek die zij hebben uitgekozen en ook spelen ze een aantal nummers live. Natuurlijk ben ik ook ff gaan kijken.
Laanstraat 128 te koop

Op een van zijn tochtjes door Baarn zag Richard dat ons oude huis in de Laanstraat te koop staat. Het moet 229.000 euro kosten.
Er staan op de site diverse foto's, waarop je kunt zien hoe mooi het appartement is opgeknapt.
Herkennen de vroegere bewoners of bezoekers er nog iets van?
zondag, april 08, 2007
Alweer een jarige !
vrijdag, april 06, 2007
Autorai 2007 (2)
Gisteren zijn Marc en ik naar de Autorai geweest. Marc heeft me in Amsterdam opgepikt en ik mocht even z'n nieuwe Mondeo uitproberen. Na de motor een paar keer te hebben laten afslaan(ik lijk wel een vrouw:-) )waren we dan toch onderweg naar de Rai. Om daar te parkeren zouden we € 20-, moeten betalen. Dan maar iets verder lopen waar we voor ca € 7,- klaar waren. Rond half 3 waren we binnen en zo langs alle auto's gelopen. Erin zitten was vaak geen probleem, zelfs bij de duurdere auto's. De mooiste auto die we gezien hebben was toch wel de Bugatti Veyron (zie foto).
Deze auto heeft een top van 407 km/u.

Om 7 uur hebben we even gegeten en toen de laatste hal gedaan. Met oa de Audi's.
Dit zijn wel één van favorite merken. Zowaar kon je in een S8 zitten en heb dat dan ook uitgebreid gedaan. De RS4 (zoals hieronder afgebeeld) was helaas niet open, maar van buiten is ie wel superstrak.

Rond half10, stonden we moe maar voldaan en inclusief stalpoten weer buiten.
Zelf was ik om half 12 pas thuis omdat ze zonodig op de A27 aan de weg moesten werken. Maar dat mocht uitindelijk de dag niet verpesten.
Deze auto heeft een top van 407 km/u.

Om 7 uur hebben we even gegeten en toen de laatste hal gedaan. Met oa de Audi's.
Dit zijn wel één van favorite merken. Zowaar kon je in een S8 zitten en heb dat dan ook uitgebreid gedaan. De RS4 (zoals hieronder afgebeeld) was helaas niet open, maar van buiten is ie wel superstrak.

Rond half10, stonden we moe maar voldaan en inclusief stalpoten weer buiten.
Zelf was ik om half 12 pas thuis omdat ze zonodig op de A27 aan de weg moesten werken. Maar dat mocht uitindelijk de dag niet verpesten.
Niet eerlijk !
Wisten jullie dat er een proef loopt met het belonen van het mijden van de spits op de A12 in de regio Den Haag? 
Aan deze succesvolle proef in het drukke woon-werkverkeer tussen Zoetermeer en Den Haag deden afgelopen najaar 340 frequente weggebruikers tien weken lang mee. Deelnemers konden als ze niet met de auto in de ochtendspits van Zoetermeer naar Den Haag reisden kiezen uit twee soorten beloningen, een geldbedrag van gemiddeld 5 euro per keer of een gsm met reisinformatie. Het aantal autoritten van de proefpersonen in de spits halveerde hierdoor.
De initiatiefnemers willen de proef dit najaar voortzetten. Het traject wordt nu uitgebreid naar achthonderd weggebruikers die reizen tussen Gouda en Den Haag via de A12.
Ik vind dat niet eerlijk. Wij rijden nooit op die weg en zouden dus als eerste beloond moeten worden!
Wat vinden jullie hiervan?

Aan deze succesvolle proef in het drukke woon-werkverkeer tussen Zoetermeer en Den Haag deden afgelopen najaar 340 frequente weggebruikers tien weken lang mee. Deelnemers konden als ze niet met de auto in de ochtendspits van Zoetermeer naar Den Haag reisden kiezen uit twee soorten beloningen, een geldbedrag van gemiddeld 5 euro per keer of een gsm met reisinformatie. Het aantal autoritten van de proefpersonen in de spits halveerde hierdoor.
De initiatiefnemers willen de proef dit najaar voortzetten. Het traject wordt nu uitgebreid naar achthonderd weggebruikers die reizen tussen Gouda en Den Haag via de A12.
Ik vind dat niet eerlijk. Wij rijden nooit op die weg en zouden dus als eerste beloond moeten worden!
Wat vinden jullie hiervan?
Footscan (2)

Vanmorgen heb ik mijn footscan gekregen. Je rent dan op je sokken een aantal keer over een mat die op een laptop aangesloten zit. De mat meet de drukpunten en geeft het druknivo in kleur weer op het scherm. De linker is een geannimeerde afwikkeling van je voet, daarnaast een totaaloverzicht van je linker- en rechtervoet. Het blijkt dat ik een stabiele voetafwikkeling heb met een goede drukverdeling. Ik mag dus lopen op een neutrale schoen. Daar loop ik ook al jaren op zonder problemen, dus had het ook wel vreemd gevonden als ik een heftige 'afwijking' zou hebben. Volgende week krijg ik een mail met daarin een mooie aanbieding voor de voor mij meest geschikte Adidas schoen.
woensdag, april 04, 2007
Mobiele telefoons traceren
Sinds kort is het mogeijk dmv internet een mobiele telefoon te traceren. In sommige gebieden tot op 10 meter afstand.

Deze website is momenteel is zijn betaversie, maar tot nu toe werkt het heel goed.
Probeer en ervaar hetzelf door op deze link te klikken.

Deze website is momenteel is zijn betaversie, maar tot nu toe werkt het heel goed.
Probeer en ervaar hetzelf door op deze link te klikken.
Afzwemmen voor diploma B
dinsdag, april 03, 2007
Autorai 2007
Politie vindt 100.000 euro in luier
Onderstaand bericht vond ik opmerkelijk.
Vond ik maar 100.000 euro in Julian z'n luier.

DÜSSELDORF - De politie op de Duitse luchthaven Düsseldorf begreep dinsdag maar niet waarom de metaaldetector steeds alarm sloeg bij de controle van een drie maanden oude baby.
De zuigeling droeg geen metaal, maar de oplettende agenten vonden de zaak stinken, aldus Duitse media. Uiteindelijk werd in de luier en kleding van de baby 100.000 euro gevonden. Omdat het geld verpakt zat in aluminiumfolie, ging het steeds alarm af.
De 28-jarige moeder en baby waren op weg naar Kosovo. De vrouw probeerde geld van een failliet verklaarde familielid het land uit te smokkelen.
Vond ik maar 100.000 euro in Julian z'n luier.

DÜSSELDORF - De politie op de Duitse luchthaven Düsseldorf begreep dinsdag maar niet waarom de metaaldetector steeds alarm sloeg bij de controle van een drie maanden oude baby.
De zuigeling droeg geen metaal, maar de oplettende agenten vonden de zaak stinken, aldus Duitse media. Uiteindelijk werd in de luier en kleding van de baby 100.000 euro gevonden. Omdat het geld verpakt zat in aluminiumfolie, ging het steeds alarm af.
De 28-jarige moeder en baby waren op weg naar Kosovo. De vrouw probeerde geld van een failliet verklaarde familielid het land uit te smokkelen.
Een spraakmakende 1 april-grap!
Gratis, draadloos en extra snelle internetverbinding via het riool van je toilet. Google introduceert nu..!!!
Zelfs de meest rijke millionairs hebben nog gevoel voor humor. De hoofddirecteur van Google Inc. vond het een leuke 1 april-grap en introduceerde op zondag de nieuwe vorm van internet.
Om alles zo echt mogelijk te laten lijken werd er een speciale site opgezet. Op de site konden de 'instinkerds' alles lezen over draadloos wc internet. Aansluiten? Zo gepiept!
Op de site stond een duidelijk stappenplan. Gewoon even door het toilet aansluiten met de contacten in het riool. De zogenaamde TiSP (Toilet Internet Service Provider) zou de nieuwste vorm van internet zijn. Om de site zo professioneel mogelijk te laten lijken werden zelfs veelgestelde vragen op de site "beantwoord". Op sommige sites van Google veranderde de tweede "g" in een klein toilet-tekentje.
"Een groepje zeer gedreven onderzoekers hebben deze unieke manier van internetten uitgevonden," aldus een verklaring op Google. "En vandaag is onze wc ISP team blij dat ze de weg hebben uitgevonden via het riool, uit het toilet en zo in de pc." Marissa Mayar, een vice-president van Google noemde TiSP een doorgebroken product; een gat in de markt, speciaal voor de mensen die het meeste denkwerk doen op het toilet.
Trouwens, voor de wat minder schonen onder ons: Het zou niet werken bij geïnfecteerde of verstopte riolen...

Hebben jullie deze grap soms gezien en zouden jullie er ingetrapt zijn?
Zelfs de meest rijke millionairs hebben nog gevoel voor humor. De hoofddirecteur van Google Inc. vond het een leuke 1 april-grap en introduceerde op zondag de nieuwe vorm van internet.
Om alles zo echt mogelijk te laten lijken werd er een speciale site opgezet. Op de site konden de 'instinkerds' alles lezen over draadloos wc internet. Aansluiten? Zo gepiept!
Op de site stond een duidelijk stappenplan. Gewoon even door het toilet aansluiten met de contacten in het riool. De zogenaamde TiSP (Toilet Internet Service Provider) zou de nieuwste vorm van internet zijn. Om de site zo professioneel mogelijk te laten lijken werden zelfs veelgestelde vragen op de site "beantwoord". Op sommige sites van Google veranderde de tweede "g" in een klein toilet-tekentje.
"Een groepje zeer gedreven onderzoekers hebben deze unieke manier van internetten uitgevonden," aldus een verklaring op Google. "En vandaag is onze wc ISP team blij dat ze de weg hebben uitgevonden via het riool, uit het toilet en zo in de pc." Marissa Mayar, een vice-president van Google noemde TiSP een doorgebroken product; een gat in de markt, speciaal voor de mensen die het meeste denkwerk doen op het toilet.
Trouwens, voor de wat minder schonen onder ons: Het zou niet werken bij geïnfecteerde of verstopte riolen...

Hebben jullie deze grap soms gezien en zouden jullie er ingetrapt zijn?
maandag, april 02, 2007
Het brein stuurt straks de computer aan
Het lijkt eerder stof voor een surrealistische film, maar komt nu toch echt dichterbij: techniek die het mogelijk maakt om een computer met gedachten aan te sturen. 
Het Nijmeegs Instituut voor Cognition and Information (NICI) heeft 14 miljoen euro subsidie binnengehaald om samen met bedrijven en organisaties de techniek te ontwikkelen. Het project heet BrainGain en is een van de zeven projecten die subsidie krijgen uit een speciale pot waar honderd miljoen euro in zit.
Je moet dus straks wel je gedachten goed bij je werk te houden, want wie weet waar je pc je anders brengt.

Het Nijmeegs Instituut voor Cognition and Information (NICI) heeft 14 miljoen euro subsidie binnengehaald om samen met bedrijven en organisaties de techniek te ontwikkelen. Het project heet BrainGain en is een van de zeven projecten die subsidie krijgen uit een speciale pot waar honderd miljoen euro in zit.
Je moet dus straks wel je gedachten goed bij je werk te houden, want wie weet waar je pc je anders brengt.
zondag, april 01, 2007

Het is vandaag weer 1 april. Ben je al voor de gek gehouden of heb je zelf al iemand gefopt?
Ik las al over een vulkaan onder de Waddenzee en een niet-erotisch hardloop-evenement voor nudisten, de Nudirun.
Verder zou er in de Utrechtse grachten een Japanse koikarper gevangen zijn en in Amsterdam verscheen een bericht over een nieuwe aanpak van geluidsoverlast op de grachten, waarbij een speciaal systeem bij de bruggen het aantal decibel van opvarenden zou meten en mensen die te veel geluid maken bij een volgende brug natspuiten, zodat de politie mensen met een nat pak kan beboeten voor geluidsoverlast.
Op een speciale 1 april-pagina staan allerlei wetenswaardigheden over de eerste april.
Dus als je vandaag niks beters te doen hebt kun je er eens naar kijken.
zaterdag, maart 31, 2007
Marc en Ivo Show
Gisteren heb ik de pagina van de Marc en Ivo Show op Eemlandrtv.nl aangepast. Er staat nu een foto van Ivo en mij 'aan het werk' en kun je nu een recente uitzending terugluisteren. De uitzending van gisteravond staat er nu op. Wat vinden jullie er van?
vrijdag, maart 30, 2007
Het voordeel verdwijnt in de zak van de verkeerde mensen!

Ahold-topman Anders Moberg heeft vorig jaar een inkomen ontvangen van 3,748 miljoen euro. Dat is ongeveer 380.000 euro meer dan het jaar daarvoor. In dat bedrag zaten wel bonussen en andere onkosten. Dat maakte Ahold donderdag bekend in het jaarverslag.
Financieel directeur John Rishton, die in 2005 in dienst kwam bij Ahold, moest het doen met ongeveer 2,3 miljoen euro. Voormalig advocaat Peter Wakkie, nu lid van de raad van bestuur, zag zijn inkomen met ongeveer 200.000 euro stijgen tot 1,7 miljoen euro. In totaal gaf Ahold bijna 8 miljoen euro uit aan de beloning voor deze drie heren.
Zij boeren dus duidelijk beter dan wij met onze aandeeltjes!
donderdag, maart 29, 2007
Duidelijk verkeersbord

Fok.nl heeft een artikel staan over dit Belgische verkeersbord dat een dag na de presentatie al is afgeschaft. Wat vinden jullie er van?
Abonneren op:
Posts (Atom)




