Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, mei 09, 2007

Venloos echtpaar wint ruim 1, 2 miljoen

Een anoniem echtpaar is er in geslaagd om het casino in Venlo een stuk rijker te verlaten dan het er binnenging.......
Het stel won er als eerste casinobezoekers de pas twee weken geleden ingevoerde Mega Millions Jackpot van Holland Casino; het gewonnen bedrag is maar liefst 1.264.625 euro en zes cent.
Aan de prijs zijn landelijk 151 speelautomaten gekoppeld. De minimale inzet is 5 cent, maar dan is de maximale prijs 100.000 euro. Voor de Mega Millions Jackpot is de minimale inzet 3,75 euro en dat hadden deze gelukkigen ook gedaan.

Ik heb nog geen opgetogen familieleden aan de telefoon gehad, dus jammer genoeg zal deze prijs niet in mijn familie terechtgekomen zijn.
Eigenlijk wist ik niet eens dat Venlo een casino heeft.

maandag, mei 07, 2007

Morgen is Marc jarig!


Omdat dit feestvarken met vakantie naar Groningen is vertrokken gaan wij straks ook maar daarheen om hem morgenochtend te kunnen feliciteren. Vandaar dat ik deze gelukwens vandaag maar vast plaats.
Marc, ook via deze weg van harte gefeliciteerd!

Geschiedenis van Zorgzaam Nederland.......

zondag, mei 06, 2007

Wijsheid uit het Noorden

We zijn even aan het genieten van van Noorden van Nederland en kwam hier een mooie wijsheid tegen achterop een auto. Heerlijk die Noordelijke nuchterheid!
Krabben

Dagje op de camping in Vaassen

Gisteren zijn we een dagje naar de camping in Vaassen bij Apeldoorn geweest om mijn zus en zwager te helpen hun nieuwe caravan uit te proberen.
Zoals je aan de foto's kunt zien was de dag reuze geslaagd.

Dit is de nieuwe caravan. (De voortent is nog niet uitgepakt.)

Zie je de vlieger links heel hoog in de lucht?

Pahanspa gaat met zijn schoonzus een eindje fietsen. Er zijn maar 2 fietsen, dus de grootste liefhebbers hebben voorrang!

En natuurlijk volgt na de maaltijd het onvermijdelijke corvee!

Opwarmen door communiceren

Een groep van vijftig wetenschappers heeft tijdens een conferentie in het Zuid-Amerikaanse Colombia vastgesteld, dat mobiel bellen bijdraagt aan de opwarming van de aarde en daarmee aan klimaatveranderingen.
Ze roepen op tot een bewuster gebruik van het mobieltje.

De schade van mobiel bellen ligt volgens de vorsers niet alleen in de stroom die nodig is voor de batterijen, maar vooral in de energie die vrijkomt door het gebruik van radiofrequenties. Eén telefoontje is geen probleem, maar elke dag miljarden gesprekken en sms'jes in de wereld vormen wel een probleem, vinden ze.

vrijdag, mei 04, 2007

donderdag, mei 03, 2007

Erwin Koeman stopt ermee

Erwin Koeman heeft op een persconferentie bekendgemaakt, dat hij per direct stopt als trainer bij Feyenoord.

Hij benadrukte, dat hij stopt zowel in zijn eigen belang als in het belang van Feyenoord. "Ik heb als trainer alles gegeven bij deze club. Het is dan heel teleurstellend dat je niet eens op de vijfde plaats kunt eindigen met je ploeg. Het houdt een keer op, ook voor mij. Je moet altijd eerlijk blijven, tegenover jezelf maar zeker ook ten opzichte van de club. Wat ik nu ga doen, weet ik niet. In elk geval even niets."

Een Toyota voor dwergen?


De Toyota Aygo is met zijn 3,40 meter lengte al geen slagschip, maar dat weerhoudt de Japanners er niet van met nog een maatje kleiner te komen. Op de IAA-autobeurs die in september in Frankfurt wordt gehouden zal het doek worden afgetrokken van een mini-Toyota die de strijd moet aangaan met Smart.
Het is duidelijk dat het Japanse concern goed gekeken heeft naar de Duitse dwerg, maar tegelijkertijd geleerd heeft van diens onhebbelijkheden. Ondanks zijn compacte lengte van om en nabij de 3 meter, niet gek veel meer dan de 270 centimeter die de Smart meet, kan deze mini namelijk wél vier personen herbergen. En daarmee lijkt het grootste nadeel van de Smart verholpen te zijn.
Maar het interieur heeft nog meer in petto: desgewenst kan ook voor twee stoelen en een grote bagageruimte worden gekozen, of drie stoelen en een tafel. Dat is nog eens handig: overdekt picknicken.
Over de motorisering en prijzen is nog niets bekend, maar het uiterlijk zal in grote lijnen overeenkomen met dat van de Endo concept car die in 2005 aan de wereld werd getoond.

woensdag, mei 02, 2007

Op de kop getikt.........

Hersenkrakertje

Hier is weer eens een klein hersenkrakertje voor jullie.
Ik zet een webloglolly in voor de juiste oplossing. Succes!

dinsdag, mei 01, 2007

De Bananenrepubliek wordt modern

Nieuwe markt voor druivenpitten

Druiventelers in het Belgische dorp Hoeilaart, de bakermat van de druiventeelt in België, hopen op nieuwe klanten dankzij een cosmeticawinkel. De nieuwe winkel in het dorp biedt vinotherapie, waarbij een olie van druiven en druivenpitten op de huid worden gesmeerd.
De behandeling zorgt er volgens initiatiefneemster Sylvia Mohar voor dat de huid zachter aanvoelt.
Voor één liter olie zijn zowat 50 kilogram druivenpitten nodig. De druiventeelt in België is, net als die uit het Westland, praktisch teloorgegaan door concurrentie uit Zuid-Europa.

Jammer dat ik altijd pitloze druiven eet, anders kon ik de pitten opsparen en verkopen!
Maar dat geklieder met die pitjes heb ik er toch niet voor over. Dan maar ietsjes minder rijk.

maandag, april 30, 2007

Koninginnedag


Het was vandaag weer een stralende Koninginnedag.
De dag begon heel feestelijk door onze buurman, die om goed zeven uur naar buiten stapte, heel hard "Leve de Koningin" riep en weer naar binnen ging.
Hebben jullie allemaal lekker gefeest vandaag? Er was voor de liefhebber genoeg te doen en het weer was schitterend.
De rommelmarkt in ons dorp was heel druk en onze Amerikaan heeft er tot zijn grote vreugde een ouderwetse pendule gekocht om mee naar huis te nemen.
Alleen jammer dat er geen vuurwerk is vanavond. Ik vond dat altijd zo'n mooie afsluiting van deze dag.

zondag, april 29, 2007

Overstekend wild.......

Een overstekende eend met jongen heeft zondagochtend op de snelweg A15 bij Sliedrecht een aanrijding met vijf auto's veroorzaakt. Hierbij vielen vier gewonden en een lichtgewonde.


De eendenfamilie wilde rond 10.15 uur de snelweg oversteken. Een automobilist zag dit gebeuren en trapte op de rem. Hierdoor ontstond een ongeluk waarbij vijf auto's waren betrokken. Vier mensen zijn gewond naar het ziekenhuis overgebracht, een persoon raakte lichtgewond. De snelweg was ruim twee uur lang afgesloten wegens onderzoek.
Van de eendenfamilie heeft een kuikentje het ongeval niet overleefd. De overige leden wisten ongedeerd weg te komen.

Elandtweeling


Hoe vinden jullie deze foto van een elandtweeling, die deze week in de dierentuin Emmen is geboren? Ik kwam hem tegen op internet. Het is jammer genoeg geen eigen werk deze keer. Het is toch wel een toevalstreffer als je zo'n foto kunt maken.

zaterdag, april 28, 2007

Vriendschap

Ivo heeft het orgineel gevonden van de single van het Goede Doel.

vrijdag, april 27, 2007

Lintjesregen


Vandaag heeft weer de jaarlijkse lintjesregen plaatsgevonden.
3575 Nederlanders werden ermee verrast.
Een van deze onderscheidingen kreeg pahanspa's broer Bert, die is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
Nou, we vinden het toch echt wel leuk om een heuse ridder in onze familie te hebben!
Onstlaan

donderdag, april 26, 2007

Verhuizen

Vandaag wordt Richard weer volledig eigenaar van zijn oude vertrouwde huis. Gefeliciteerd!
Hij gaat daar vandaag en morgen even kamperen totdat alle spullen, die twee maanden lang elders opgeslagen waren en datgene wat hier in ons huis was gepropt weer daarheen getransporteerd is en het weer wonen kan worden.
We wensen hem heel veel geluk en hopen, dat hij er weer met veel plezier zal wonen.