Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, februari 29, 2008

Schrikkeldag


Vandaag krijgen we zomaar een extra dag in de schoot geworpen.
Besteed hem goed en maak er een mooie schrikkeldag van!

donderdag, februari 28, 2008

Ook een lekker bonbonnetje?


Een Roemeense kleuter is ziek geworden na het eten van een bonbon. De inhoud was ook niet erg gezond...
Enkele dagen na de snoeperij klaagde het kind over pijn in maag en darmen, maar de huisarts kon er niet achter komen wat de oorzaak van het probleem was.
Totdat de moeder zelf een bonbon uit het doosje probeerde en na de eerste hap wormen zag krioelen. Een bezoek aan de snoepwinkel bracht nog meer dozen bonbons met wormen aan het licht.
Geef mijn portie maar aan Fikkie !

Even parkeren op aarde

woensdag, februari 27, 2008

Hond uitlaten voor luie mensen

Puzzelen geblazen

Laatst werd mij gevraagd of ik niet een leuke foto van mijzelf op dit weblog wilde plaatsen. Hierbij voldoe ik aan dit verzoek. De foto is wel even geleden gemaakt, maar jullie zullen mij ongetwijfeld goed herkennen.
Je moet wel eerst even puzzelen om mij te kunnen bewonderen.
De puzzel in het vorige blog is wel wat moeilijker, maar het is ook een hele leuke. Al onze kostbaarheden zijn hier op te zien.
Succes met puzzelen.

dinsdag, februari 26, 2008

Huis verkopen?

Het kan dus binnenkort zo maar gebeuren dat er een brief op je deurmat valt met een bod op je huis en de vraag of je het wilt verkopen.
Geïnteresseerden kunnen hun belangstelling voor een bepaald huis kenbaar maken bij de ING die, als de woningzoekende een acceptabel bod gefinancierd kan krijgen, iBlue (de vaste makelaar van de ING) opdracht geeft om de eigenaar van dat huis te polsen of die het wil verkopen.

Het systeem schijnt in Amerika al succesvol te werken.
Het lijkt me wel vreemd om ineens een bod op je huis te krijgen, terwijl je helemaal geen plannen hebt om het te verkopen.
Wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Mikoefening

Heb je binnenkort een feestje? Dan is hier een leuk spelletje en heb je geen feestje in het verschiet, kun je toch wel eens gezellig oefenen.
Je moet natuurlijk wel je eigen krokodil gebruiken.

Veel plezier ermee!

maandag, februari 25, 2008

Tijdloos plekje

Dit is een plekje langs de Eem, dat er volgens mij nog precies hetzelfde uitziet als 100 jaar geleden. Meestal staat het slootje op de voorgrond (bijna) droog, maar van de week met de hoge waterstanden stond het vol water.
Het hekje is overduidelijk door de tand des tijds aangetast en ik denk, dat het juist daarom zo mooi is.
Ik stel me voor, dat hier heel lang geleden ook al mensen stonden om te genieten van het prachtige uitzicht.

zondag, februari 24, 2008

Wiskundige technici

Er zitten twee groepen studenten in een trein: een groep wiskundigen en een groep technici. De wiskundigen hebben allemaal een kaartje, de technici hebben er met z'n allen maar één.
Als de conducteur eraan komt roept de uitkijk: "Conducteur!", waarop alle technici zich in een WC proppen.
De conducteur komt langs de WC, klopt op de deur en vraagt: "Kaartje alstublieft", waarop het kaartje onder de deur door komt.

Een week later zitten dezelfde groepen weer in de trein. De wiskundigen hebben nu ook samen één kaartje, de technici hebben er dit keer helemaal geen.
Als de conducteur komt, proppen alle wiskundigen zich in de ene WC en alle technici verdwijnen in de andere. Vlak voordat de conducteur arriveert komt er een persoon
zachtjes uit de WC van de technici, klopt op de deur van de wiskundigen en roept: "Kaartje alstublieft!"

vrijdag, februari 22, 2008

Marius en Gery getrouwd

Vandaag zijn Marius en Gery getrouwd. We zijn net terug van de gezellige dag. Hier staan ze met hun getuigen.

Leve Marktplaats.nl !

Marktplaats.nl is een goede politie-assistent, doordat dieven hier regelmatig hun buit te koop aanbieden.

Dit keer zette een man gestolen lingerie - in totaal 32 dozen en 35 zakken ondergoed - op Marktplaats.nl. De partij bleek gestolen in België en heeft een waarde van 233.000 euro.
De politie kwam de man op het spoor na een tip van een garage-eigenaar, die 12 gestolen autobanden op de site zag staan. Toen agenten er gingen kijken, vonden ze ook de lingerie.
Eerder deze week viel er al een kangoeroedief door de mand, toen hij een van een kinderboerderij in Oud-Beijerland gestolen buideldier met jong op Marktplaats.nl te koop aanbood.

Ajax

Eindelijk is de "Godenzoon" van zijn zetel gekomen en gaat aan het werk om Ajax te redden.
Hebben jullie vertrouwen in hem en denk je dat het hem gaat lukken?

donderdag, februari 21, 2008

Muziekgroep


Kijk Marc, ik zag een leuk popgroepje voor je radioprogramma.
Of ze goed zingen weet ik niet, maar het ziet er in elk geval flitsend uit.

woensdag, februari 20, 2008

Kranten, kranten en nog eens kranten.........


Degenen die mij goed kennen weten, dat ik een vreselijke tic heb: ik kan geen krant weggooien zonder dat ik die helemaal gelezen heb. Ook als ik met vakantie geweest ben wil ik daarna alle kranten die ik gemist heb nog doorkijken.
Vaak brengt Pahanspa uit het dorp nog de vier gratis kranten (de Pers, Metro,
Spits en Dag) voor me mee en die wil ik natuurlijk ook van haver tot gort lezen.
Met als resultaat dat in tijden dat ik het - op mijn manier - druk heb zich dus een enorme voorraad opstapelt.
Tijdens mijn 8-weekse vakantie in Amerika heeft Richard keurig alle kranten voor me verzameld en ik heb daar inmiddels al wel 2 weken van gelezen, de rest ligt nog op de stapel.
Toen ik begin dit jaar ziek was was ik te duizelig om te lezen, dus die kranten vormen een andere stapel. Aangevuld met kranten waar ik nog geen tijd voor had, zodat de stapels inmiddels niet meer te overzien zijn.
Toen ik van de week droomde van enorme stapels kranten die om me heen dansten en me uiteindelijk bedolven heb ik het "kloeke" besluit genomen om morgen alles bij het oud papier te zetten.
Nu hoop ik maar dat de papierauto vroeg is, zodat ik niet in de verleiding kom om ze toch nog maar weer naar binnen te halen omdat het me aan mijn hart gaat dat er van alles in staat wat ik nog niet gelezen heb..............

dinsdag, februari 19, 2008

Een nieuwe Senseo

De markt voor de succesvolle Senseo is bijna verzadigd, dus is er iets nieuws bedacht om veel "oude" Senseo's bij het vuil te kunnen laten verdwijnen om plaats te maken voor de laatste uitvinding.

Philips heeft een nieuwe versie op de markt gebracht, die ook allerlei 'melkkoffies' zet, op basis van verse melk. De gebruiker kan kiezen uit cappuccino, latte en koffie verkeerd. Het melkreservoir kan er worden uitgelicht en is met opzet klein gehouden. Zo wil Philips voorkomen dat de melk te lang blijft zitten en bedorven raakt.
Van de 'oude' Senseo zijn wereldwijd 20 miljoen exemplaren verkocht, waarvan ruim een kwart in Nederland. Het apparaat is hier te vinden in zes op de tien huishoudens.
Wat vinden jullie van deze sensationele Senseo? Hol je gelijk naar de winkel om er eentje aan te schaffen? Ik heb trouwens niet gezien wat hij gaat kosten.

maandag, februari 18, 2008

Overval

Een Raadfoto


Wie weet waar en wanneer deze foto gemaakt is en wie er allemaal op staan?

zondag, februari 17, 2008