
Vandijkonline-vrienden-weblog
woensdag, april 30, 2008
Jonge merels
dinsdag, april 29, 2008
Wedde
Zo, ik ben weer even in Wedde en de huisgast kwam gelijk ook weer even langs.

Iedereen een fijne Koninginnedag gewenst!

Iedereen een fijne Koninginnedag gewenst!
Idee voor een personeelsuitje?
Ongeveer zeventig mensen hebben dit weekend meegedaan aan de eerste grote kantoorstoelenrace Duitsland. Deelnemers moesten in Bad Koenig-Zell een parcours met obstakels afleggen. Enige voorwaarde voor deelname aan het kampioenschap was dat de racers een valhelm droegen. Veel mensen hadden die ook hard nodig en menig stoel haalde het eind van het 170 meter lange traject niet.
Maar goed oefenen als je eens even niks te doen hebt!
Maar goed oefenen als je eens even niks te doen hebt!
maandag, april 28, 2008
Paleis Soestdijk
Zaterdag zijn we met onze Amerikaanse gasten en haar moeder naar Paleis Soestdijk geweest, waar we hebben genoten van een rondleiding.
Jammer genoeg mocht er in het paleis zelf niet gefotografeerd worden. Als je daar rondloopt kun je je niet voorstellen, dat er in deze vertrekken gedurende honderden jaren mensen geleefd hebben en dat het 4 jaar geleden nog bewoond was.
Alle zalen (nou ja, zalen.....) zijn gemeubileerd, maar de persoonlijke dingen zijn weggehaald. Ook de werkkamers van Juliana en Bernhard zijn leeg, maar op een televisiescherm kreeg je een beeld van hoe het er uit heeft gezien.
Wij vonden het echt de moeite waard.
Je kunt ook nog door de hele tuin wandelen, maar dat was voor Marli's moeder - die volgende maand 90 jaar wordt - te vermoeiend, dus dat gaan we nog een keer doen als onze gasten weer terug zijn uit Frankrijk.
Hieronder kun je een paar foto's bekijken.
De wandeling vanaf de parkeerplaats is al prachtig.

Hier gaan we naar de ingang, waar de rondleiding begint.

Hier zie je aan de achterzijde het oranje scherm bij de werkkamer van Juliana en de "traplift" voor haar rolstoel gedurende de laatste jaren.

En hier is dan het bordes. Veel kleiner dan het op de tv altijd leek.
Jammer genoeg mocht er in het paleis zelf niet gefotografeerd worden. Als je daar rondloopt kun je je niet voorstellen, dat er in deze vertrekken gedurende honderden jaren mensen geleefd hebben en dat het 4 jaar geleden nog bewoond was.
Alle zalen (nou ja, zalen.....) zijn gemeubileerd, maar de persoonlijke dingen zijn weggehaald. Ook de werkkamers van Juliana en Bernhard zijn leeg, maar op een televisiescherm kreeg je een beeld van hoe het er uit heeft gezien.
Wij vonden het echt de moeite waard.
Je kunt ook nog door de hele tuin wandelen, maar dat was voor Marli's moeder - die volgende maand 90 jaar wordt - te vermoeiend, dus dat gaan we nog een keer doen als onze gasten weer terug zijn uit Frankrijk.
Hieronder kun je een paar foto's bekijken.
De wandeling vanaf de parkeerplaats is al prachtig.

Hier gaan we naar de ingang, waar de rondleiding begint.

Hier zie je aan de achterzijde het oranje scherm bij de werkkamer van Juliana en de "traplift" voor haar rolstoel gedurende de laatste jaren.

En hier is dan het bordes. Veel kleiner dan het op de tv altijd leek.
zaterdag, april 26, 2008
Leuk verjaardagskadootje
vrijdag, april 25, 2008
woensdag, april 23, 2008
Reis met hindernissen

Onze Amerikaanse gasten zijn weer gearriveerd, zij het niet geheel zonder troubles.
Toen wij gisteravond thuiskwamen van ons avondje uit stond hun dochter op ons antwoordapparaat met de boodschap, dat mum and dad problems hadden met hun flight en met een andere maatschappij anderhalf uur later dan gepland was op Schiphol zouden arriveren.
Wat was nu het geval? Om wat te besparen op de reiskosten hadden ze een vlucht geboekt van Philadelphia via Washington naar Amsterdam.
Ze zaten al geruime tijd in het toestelletje van United Airlines toen het leek te vertrekken, maar steeds weer terugkeerde naar de gate, totdat die weer bezet was door een volgend vliegtuig en ze nergens meer terechtkonden. Na zo'n twee uur werden ze naar een lege plek gesleept, omdat ook de besturing van het - inmiddels bloedhete - vliegtuig niet meer werkte.
Uiteindelijk kregen ze de boodschap, dat de boordcomputer defect was en dat de passagiers maar moesten proberen om hun vlucht om te boeken.
Iedereen dus druk aan het bellen en smsen en gelukkig konden ze nog zonder meerprijs terecht op de eerstvolgende vlucht met US Airways.
Ze moesten wel eerst weer hun koffers ophalen bij de balie waar ze ingecheckt hadden en ze meenemen naar de andere vertrekhal, waar ze nu moesten vertrekken. Daar aangekomen bleek, dat ze eerst nog een soort kwitantie moesten halen bij de eerste balie, omdat ze anders moesten bijbetalen voor de nieuwe vlucht.
Om een lang verhaal kort te maken, na ruim anderhalf uur heen-en-weer lopen zaten ze dan eindelijk in het toestel, dat ze uiteindelijk op Schiphol heeft gebracht.
Belgische gemeente voor paal......

In de Belgische gemeente 's Gravenbrakel is een opmerkelijke verkeerssituatie ontstaan.
Midden op een net geasfalteerde weg in de gemeente staat een lantaarnpaal. "Een probleem met de planning", aldus Christophe Miel van de dienst werken van de gemeente.
Om te veel vertragingen in de aanleg van de weg verder te voorkomen is maar besloten gewoon om de lantaarnpaal heen te asfalteren. Waarschuwingsborden moeten de weggebruiker nu op de paal attenderen. Het obstakel wordt overigens binnenkort weggehaald, heeft de gemeente laten weten.
dinsdag, april 22, 2008
Eindelijk gerechtigheid!
Met het Nederlands kampioenschap achteruit inparkeren voor vrouwen wil autoverhuurbedrijf Hertz aantonen dat vrouwen en autorijden prima samengaan. Veel vrouwen zijn bang om achteruit in te parkeren en dat moet maar eens afgelopen zijn, vindt het autoverhuurbedrijf.

Het 'belachelijke vooroordeel' dat vrouwen niet kunnen inparkeren moet door de wedstrijd worden ontkracht. Daarom worden vrouwelijke chauffeurs uitgenodigd om op 20 mei in Amsterdam mee te doen aan het kampioenschap.Vrouwen mogen dan hun inparkeerkunsten vertonen tussen wagens uit het wagenpark van de verhuurder en van de sponsor Mercedes.

Het 'belachelijke vooroordeel' dat vrouwen niet kunnen inparkeren moet door de wedstrijd worden ontkracht. Daarom worden vrouwelijke chauffeurs uitgenodigd om op 20 mei in Amsterdam mee te doen aan het kampioenschap.Vrouwen mogen dan hun inparkeerkunsten vertonen tussen wagens uit het wagenpark van de verhuurder en van de sponsor Mercedes.
maandag, april 21, 2008
zondag, april 20, 2008
zaterdag, april 19, 2008
Zuinige auto's
Zuinig rijden? Koop een BMW of Volkswagen. Beide merken scoren hoog in de top 10 zuinige auto's die de ANWB, het WNF en de Stchting Natuur en Milieu samenstellen.
BMW heeft niet bepaald een zuinig imago, maar dat blijkt ongegrond. Wie een grote auto wil kopen die weinig benzine of diesel gebruikt, maakt met respectievelijk de BMW 316 en de BMW 318d de beste keuze.
Ook een ander Duits merk, Volkswagen, komt positief uit het lijstje. Het bedrijf heeft maar liefst zes auto's in de verschillende top 10's.
De ANWB stelt samen met het Wereld Natuur Fonds en de Stichting Natuur en Milieu elk halfjaar zes top 10's samen. Diesel en benzine werden elk opgedeeld in de categorieën klein, middelgroot en groot.

Een extra voorbehoud werd gemaakt op basis van uitstoot. Benzineauto's die bovengemiddeld uitstoten werden uitgesloten. Hetzelfde gold voor diesels zonder roetfilter.
De overall zuinigste auto komt alweer uit de stal van een Duitse autofabrikant. Daimler maakt met de Smart 451 fortwo Coupe een auto die even zuinig rijdt als de Prius van Toyota.
De Europese fabrikanten blinken uit als het gaat om zuinige auto's. Maar liefst 35 auto's van de in totaal 57 zijn van Europese makelij.
Qua CO2-uitstoot wisten twee kleine diesels, de Seat Ibiza en Volkswagen Polo, de psychologische grens van 100 gram te slechten.
BMW heeft niet bepaald een zuinig imago, maar dat blijkt ongegrond. Wie een grote auto wil kopen die weinig benzine of diesel gebruikt, maakt met respectievelijk de BMW 316 en de BMW 318d de beste keuze.
Ook een ander Duits merk, Volkswagen, komt positief uit het lijstje. Het bedrijf heeft maar liefst zes auto's in de verschillende top 10's.
De ANWB stelt samen met het Wereld Natuur Fonds en de Stichting Natuur en Milieu elk halfjaar zes top 10's samen. Diesel en benzine werden elk opgedeeld in de categorieën klein, middelgroot en groot.

Een extra voorbehoud werd gemaakt op basis van uitstoot. Benzineauto's die bovengemiddeld uitstoten werden uitgesloten. Hetzelfde gold voor diesels zonder roetfilter.
De overall zuinigste auto komt alweer uit de stal van een Duitse autofabrikant. Daimler maakt met de Smart 451 fortwo Coupe een auto die even zuinig rijdt als de Prius van Toyota.
De Europese fabrikanten blinken uit als het gaat om zuinige auto's. Maar liefst 35 auto's van de in totaal 57 zijn van Europese makelij.
Qua CO2-uitstoot wisten twee kleine diesels, de Seat Ibiza en Volkswagen Polo, de psychologische grens van 100 gram te slechten.
vrijdag, april 18, 2008
donderdag, april 17, 2008
Het Visseizoen is weer begonnen
Je kunt wel merken dat per 1 april het visseizoen weer geopend is.
Elke keer als we ons Eemrondje lopen zit er weer een rijtje vissers achter hun hengel(s) om te proberen een visje uit het water te halen.
Vanmiddag zagen we een wel heel opmerkelijke vangst langs het pad staan. Deze "vis" zal wel niet tegengesparteld hebben, maar het zal de visser toch de nodige moeite gekost hebben om hem op het droge te krijgen.

Als je hierin soms jouw eigendom herkent moet je hem maar snel op gaan halen!
Schelpjes eraf, wat nieuwe spaken in het wiel, zadeltje erop en je hebt weer een prima fietsje.
Elke keer als we ons Eemrondje lopen zit er weer een rijtje vissers achter hun hengel(s) om te proberen een visje uit het water te halen.
Vanmiddag zagen we een wel heel opmerkelijke vangst langs het pad staan. Deze "vis" zal wel niet tegengesparteld hebben, maar het zal de visser toch de nodige moeite gekost hebben om hem op het droge te krijgen.

Als je hierin soms jouw eigendom herkent moet je hem maar snel op gaan halen!
Schelpjes eraf, wat nieuwe spaken in het wiel, zadeltje erop en je hebt weer een prima fietsje.
Abonneren op:
Posts (Atom)










