Vandijkonline-vrienden-weblog
zaterdag, januari 31, 2009
vrijdag, januari 30, 2009
woensdag, januari 28, 2009
Hoera Tim is jarig
dinsdag, januari 27, 2009
Even de weg kwijt......

Dit is wel een hele vreemde plek om je auto te parkeren! Misschien heeft de bestuurder het "onder de pannen zijn" wat al te letterlijk genomen.
Feit is dat hij zo hard reed dat hij als het ware gelanceerd werd en in het dak van een kerk terecht kwam. Ik weet niet hoe hij het er afgebracht heeft, maar vermoed dat hij toch wel minstens een paar kneuzinkjes opgelopen moet hebben.
zondag, januari 25, 2009
Internationaal
zaterdag, januari 24, 2009
Geit opgepakt voor overval

De politie in Nigeria heeft een geit gearresteerd op verdenking van het plegen van een gewapende overval. Een crimineel zou zichzelf na de overval met behulp van zwarte magie in het beest hebben veranderd...
Burgers hebben het beestje na de overval aangehouden en naar de politie gebracht.
Een politiewoordvoerder in Kwara bevestigt dat de geit in de cel zit en dat hij pas wordt vrijgelaten als de onderzoeken voorbij zijn...
Maar een andere politieagent heeft tegenover de BBC verklaard dat het beest alleen moet blijven omdat zijn eigenaar zich nog niet gemeld heeft.
Het geloof in hekserij en krachten waarbij mensen van gedaante kunnen wisselen is niet ongebruikelijk in Nigeria
vrijdag, januari 23, 2009
woensdag, januari 21, 2009
Anti-wiet-baby

Een Canadese baby die met een telefoon speelde, belde per ongeluk het alarmnummer en lapte onbedoeld zijn wiet telende papa erbij.
De politie kreeg vrijdagmorgen een telefoontje, maar aan de andere kant van de lijn werd opgehangen. De Mounties gingen naar het huis, maar niemand deed open. Daarop besloten de agenten naar binnen te gaan.
De 29-jarige bewoners, die ‘nogal verrast’ was door de onverwachte komst van de politie, hield vol dat hij niet had gebeld. Ook de suggestie van de agenten dat zijn kind misschien had gebeld, wees hij van de hand omdat zijn zoontje veel te jong was om met een telefoon om te kunnen gaan.
Op dat moment zagen de agenten de baby, met de telefoon nog in zijn hand. “Hij speelde met de draadloze telefoon en drukte alle knopjes in, dus hij belde 911”, aldus een agent.
Toen dat mysterie was opgelost, besloten de agenten het huis te doorzoeken. Ze stuitten op een wietplantage van 500 planten. De vader werd gearresteerd en moet in april voorkomen wegens productie van verdovende middelen.
De baby is door de kinderbescherming meegenomen en overgedragen aan de moeder, die elders woont. Zij beweert niet op de hoogte te zijn geweest van wat er zich in het huis van de vader afspeelde.
dinsdag, januari 20, 2009
Ga maar niet naar Roemenië op vakantie!
Dit weekeinde kwam in Roemenië een politieagent om het leven nadat hij bij een bergdorp werd aangevallen door een beer.

De 30-jarige man bezweek in een nabijgelegen ziekenhuis aan zijn verwondingen.
Roemenië biedt leefruimte aan de helft van alle wilde beren in Europa. Met name in de ongerepte Karpaten wemelt het van deze roofdieren. De beesten komen steeds vaker in contact met mensen doordat hun natuurlijke leefomgeving onder druk staat.
Bossen worden gekapt voor houtwinning of voor de aanleg van infrastructuur en woningen. Toeristen komen ook in steeds grotere getale af op de dieren. De afgelopen jaren werden verschillende mensen slachtoffer van aanvallen door beren.
Vorig jaar augustus kwam er nog een man om het leven in Brasov. Beren zijn in deze stad in de Zuidelijke Karpaten een nauwelijks opzienbarend fenomeen. De vuilnisbakken vormen een bron van lekkernijen voor de beren.
Ik herinner me nog dat in Amerika in gebieden waar beren voorkomen alle vuilnisbakken een stevige deksel hebben en dat het op de campings ten strengste verboden is om eetbaar spul buiten te hebben liggen.

De 30-jarige man bezweek in een nabijgelegen ziekenhuis aan zijn verwondingen.
Roemenië biedt leefruimte aan de helft van alle wilde beren in Europa. Met name in de ongerepte Karpaten wemelt het van deze roofdieren. De beesten komen steeds vaker in contact met mensen doordat hun natuurlijke leefomgeving onder druk staat.
Bossen worden gekapt voor houtwinning of voor de aanleg van infrastructuur en woningen. Toeristen komen ook in steeds grotere getale af op de dieren. De afgelopen jaren werden verschillende mensen slachtoffer van aanvallen door beren.
Vorig jaar augustus kwam er nog een man om het leven in Brasov. Beren zijn in deze stad in de Zuidelijke Karpaten een nauwelijks opzienbarend fenomeen. De vuilnisbakken vormen een bron van lekkernijen voor de beren.
Ik herinner me nog dat in Amerika in gebieden waar beren voorkomen alle vuilnisbakken een stevige deksel hebben en dat het op de campings ten strengste verboden is om eetbaar spul buiten te hebben liggen.
maandag, januari 19, 2009
A Smile from Heaven
zaterdag, januari 17, 2009
Geluk.....
Geluk is een weg, geen bestemming
leer van gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Men overtuigt zichzelf er vaak van dat het leven beter zal zijn
nadat men getrouwd is,
nadat men een kind heeft en nadien,
nadat we een tweede kind gekregen hebben…
Later voelen we ons gefrustreerd
want de kinderen zijn nog niet groot genoeg
en we denken dat we beter af zullen zijn
als ze groot zijn.
Men is er dan van overtuigd dat men gelukkiger zal zijn
als éénmaal deze stap voorbij is.
Men zegt zichzelf dat het leven vollediger zal zijn
wanneer de dingen beter zullen gaan voor ons,
voor onze partner,
wanneer men een schone wagen zal hebben of een groter huis,
wanneer men op vakantie zal gaan ,
of wanneer men met pensioen zal zijn.
De waarheid is dat er geen beter moment is
om gelukkig te zijn dan het huidig moment.
Indien het niet nu is, wanneer zal het dan zijn ?
Het leven zal altijd gevuld zijn met te bereiken objectieven
of af te maken projecten.
Het is beter om dat toe te geven
en om te beslissen om nu gelukkig te zijn,
nu het nog kan.
Heel lang heb ik gedacht dat mijn leven eigenlijk ging beginnen.
Het echte leven !
Maar er is altijd een hindernis op de weg,
een op te lossen probleem,
een onbeëindigd project,
nog door te brengen tijd,
een te betalen schuld.
En dan, dan zal het leven beginnen !
Totdat ik besefte dat deze hindernissen juist mijn leven zijn.
Dit inzicht heeft mij helpen begrijpen
dat er geen weg bestaat dat naar het geluk leidt.
Het geluk is de weg.
Aldus passeert ieder moment dat we hebben,
en meer nog,
wanneer men dat moment deelt met een speciaal iemand,
speciaal genoeg om onze tijd ermee te delen,
en dat men zich herinnert dat de tijd niet stilstaat.
Dan moet men stoppen met stoppen met studeren,
met zijn loon te verhogen,
met te trouwen,
met kinderen te hebben,
met te wachten dat de kinderen het huis uit zijn,
of gewoon met te wachten op vrijdagavond,
op zondagmorgen,
op de lente,
de zomer,
de herfst
of de winter,
om te beslissen dat er geen beter moment is dan nu
om gelukkig te zijn.
HET GELUK IS EEN WEG MAAR GEEN BESTEMMING
Er is niet veel nodig om gelukkig te zijn.
Het is voldoende om ieder klein moment te appreciëren en
om het te beschouwen als een der beste momenten uit zijn leven.
Tijd wacht op niemand.
Verzamel ieder moment dat je hebt
en het zal van grote waarde zijn.
Deel het met door jou gekozen personen en
ze zullen nog waardevoller worden.
leer van gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Men overtuigt zichzelf er vaak van dat het leven beter zal zijn
nadat men getrouwd is,
nadat men een kind heeft en nadien,
nadat we een tweede kind gekregen hebben…
Later voelen we ons gefrustreerd
want de kinderen zijn nog niet groot genoeg
en we denken dat we beter af zullen zijn
als ze groot zijn.
Men is er dan van overtuigd dat men gelukkiger zal zijn
als éénmaal deze stap voorbij is.
Men zegt zichzelf dat het leven vollediger zal zijn
wanneer de dingen beter zullen gaan voor ons,
voor onze partner,
wanneer men een schone wagen zal hebben of een groter huis,
wanneer men op vakantie zal gaan ,
of wanneer men met pensioen zal zijn.
De waarheid is dat er geen beter moment is
om gelukkig te zijn dan het huidig moment.
Indien het niet nu is, wanneer zal het dan zijn ?
Het leven zal altijd gevuld zijn met te bereiken objectieven
of af te maken projecten.
Het is beter om dat toe te geven
en om te beslissen om nu gelukkig te zijn,
nu het nog kan.
Heel lang heb ik gedacht dat mijn leven eigenlijk ging beginnen.
Het echte leven !
Maar er is altijd een hindernis op de weg,
een op te lossen probleem,
een onbeëindigd project,
nog door te brengen tijd,
een te betalen schuld.
En dan, dan zal het leven beginnen !
Totdat ik besefte dat deze hindernissen juist mijn leven zijn.
Dit inzicht heeft mij helpen begrijpen
dat er geen weg bestaat dat naar het geluk leidt.
Het geluk is de weg.
Aldus passeert ieder moment dat we hebben,
en meer nog,
wanneer men dat moment deelt met een speciaal iemand,
speciaal genoeg om onze tijd ermee te delen,
en dat men zich herinnert dat de tijd niet stilstaat.
Dan moet men stoppen met stoppen met studeren,
met zijn loon te verhogen,
met te trouwen,
met kinderen te hebben,
met te wachten dat de kinderen het huis uit zijn,
of gewoon met te wachten op vrijdagavond,
op zondagmorgen,
op de lente,
de zomer,
de herfst
of de winter,
om te beslissen dat er geen beter moment is dan nu
om gelukkig te zijn.
HET GELUK IS EEN WEG MAAR GEEN BESTEMMING
Er is niet veel nodig om gelukkig te zijn.
Het is voldoende om ieder klein moment te appreciëren en
om het te beschouwen als een der beste momenten uit zijn leven.
Tijd wacht op niemand.
Verzamel ieder moment dat je hebt
en het zal van grote waarde zijn.
Deel het met door jou gekozen personen en
ze zullen nog waardevoller worden.
donderdag, januari 15, 2009
dinsdag, januari 13, 2009
Wijze uitspraken van beroemdheden
In het maandblad "Zin" las ik de volgende uitspraken van - zoals Zin het zelf zegt - vroeger woest avontuurlijke, niet te stuiten en soms zelfs een tikje onbesuisde, maar tegenwoordig mooie, wijze uitspraken doende Ikonen van een generatie.
Rutger Hauer
'In alles wat je doet zit een element van lotsbestemming. Alsof je zelf het iniatief neemt, maar tegelijk een doel volgt.'
Oprah Winfrey
'Moeder zijn is de zwaarste baan ter wereld. Daar moeten moeders wereldwijd zich sterk voor maken.'
David Bowie
'Ik heb geen idee wat ik hierna ga doen, maar ik beloof je dat het niet saai zal zijn.'
Richard Branson
'Ik geloof in een verlichte dictatuur, vooropgesteld dat ik de dictator ben.'
Willeke van Ammelroy
'Er werden in die tijd geen films gemaakt zonder bloot. Het was de enige manier om mensen naar de bioscoop te krijgen. '
George Clooney
'Het beste advies dat ik ooit kreeg: zorg dat je niet op je zeventigste zit te zuchten om wat je nooit gedaan hebt. Doe het nu.'
Rutger Hauer
'In alles wat je doet zit een element van lotsbestemming. Alsof je zelf het iniatief neemt, maar tegelijk een doel volgt.'
Oprah Winfrey
'Moeder zijn is de zwaarste baan ter wereld. Daar moeten moeders wereldwijd zich sterk voor maken.'
David Bowie
'Ik heb geen idee wat ik hierna ga doen, maar ik beloof je dat het niet saai zal zijn.'
Richard Branson
'Ik geloof in een verlichte dictatuur, vooropgesteld dat ik de dictator ben.'
Willeke van Ammelroy
'Er werden in die tijd geen films gemaakt zonder bloot. Het was de enige manier om mensen naar de bioscoop te krijgen. '
George Clooney
'Het beste advies dat ik ooit kreeg: zorg dat je niet op je zeventigste zit te zuchten om wat je nooit gedaan hebt. Doe het nu.'
zondag, januari 11, 2009
Marc & Ivo show
Omdat we toch niets beter te doen hebben, hebben we maar eens onze eigen website gemaakt.

www.marcenivoshow.nl is online!

www.marcenivoshow.nl is online!
zaterdag, januari 10, 2009
IJspret een halve eeuw geleden en nu

Toe ik op Hyves die leuke ijsfoto's zag van Fleur, Tim en Nicole schoot het me ineens te binnen dat ik ook nog foto's van mijzelf op de schaatsen heb van 50 jaar geleden. Ze zijn gemaakt op 11 februari 1959 op "Het Zwarte Water" in Venlo.
Omdat wij van mijn vader nooit een lange broek mochten dragen zwierde ik dus in mijn rok over het ijs, al klinkt dat zwieren mooier dan het in werkelijkheid was, want ik was al blij als ik mezelf op de been kon houden.
Vanmiddag - bijna een halve eeuw later dus - zijn we op het Eemmeer tussen Eemdijk en Spakenburg geweest. Er was daar veel volk op de schaats en het was prachtig om te zien. We hebben zelf ook nog een eind over het ijs gewandeld, want aan schaatsen waag ik me maar niet meer.
Als je de windmolens wegdenkt lijkt het wel een schilderij uit de middeleeuwen.

donderdag, januari 08, 2009
Het trieste verhaal van twee recalcitrante spruitjes

Er was eens een groot veld met spruitjes, die gelukkig nog net voordat de strenge vorst inviel geoogst konden worden.
Via de veiling en de grossier kwamen ze gezellig bij de groenteman in de winkel te liggen, de grote in het ene kratje, de kleintjes in een ander.
En jawel hoor, op zekere dag kwam er een grijze meneer met een pet op, die een pondje van deze lekkere spruitjes kocht. Ze gingen samen in een zak en ze mochten mee in de fietstas van de meneer, die ze thuis weer uitpakte, van hun jasjes ontdeed en in een pannetje lekker warm maakte, zodat ze beetgaar op tafel kwamen bij de meneer en zijn allerliefste vrouw.
Nu zaten er twee heel recalcitrante spruitjes tussen de gehoorzame andere. Eerst sprong het ene spruitje van de mevrouw's vork af op de grond en rolde zich zo ver mogelijk weg. Zijn broertje, die dat zag en het wel leuk vond, deed hetzelfde.
De meneer en mevrouw zochten net zolang tot ze het stoute duo gevonden hadden en helaas eindigde het leven van dit duo zo heel prozaïsch in de prullenbak.
En zo loopt het dus triest af met te ondeugende spruiten!
woensdag, januari 07, 2009
Koud!
Abonneren op:
Posts (Atom)








