Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, februari 27, 2010

Gladheidsbestrijding


De regering is van plan om
voor de gladheidbestrijding
Canadese ijsmachines aan te schaffen...

...dan wordt het nooit glad!

donderdag, februari 25, 2010

woensdag, februari 24, 2010

Nicole is vandaag jarig !


Nicole van harte gefeliciteerd en natuurlijk ook onze felicitaties voor papa Richard.

maandag, februari 22, 2010

Verkiezingen.......


De race om de gunst van de kiezer zal dit keer wel uitlopen op een massasprint.
Het is alleen de vraag of aan de finish een bestuurbaar land wacht.

vrijdag, februari 19, 2010

IJspegel


Aan het dak van het huis van onze vrienden in Amerika hing tot gisteren een joekel van een ijspegel.
Doordat het net rond het vriespunt was liepen er telkens wat dooidruppels langs die dan onderaan weer bevroren, zodat de pegel hoe langer hoe langer werd.
Gisteren is hij helaas overleden en teraarde gestort. Gerrit dacht dat hij zich wel door de aarde heen zou boren tot aan de andere kant van de wereld, maar hij ging heel gewoon in het besneeuwde gras liggen. Tot Gerrits grote teleurstelling.

woensdag, februari 17, 2010

maandag, februari 15, 2010

zaterdag, februari 13, 2010

woensdag, februari 10, 2010

Kilometer stand.

Tja wat zal ik er van zeggen.
Mooie km stand dacht ik zo. Op naar de 200.000.

dinsdag, februari 09, 2010

Dorstige Koala


Het was in Australiƫ zo heet, dat deze koala een paar rustende wierenners om een beetje drinken smeekte.
Dit is wel een heel uitzonderlijke aktie van dit schuwe beestje!

zaterdag, februari 06, 2010

De Baarnse CDA-trein


Zoals overal in Nederland is de verkiezingsstrijd ook in ons dorpje Baarn in volle hevigheid losgebarsten.
Vanmiddag reed er zowaar een heuse CDA-trein vlak voor ons huis langs over de Bestevaerweg.
We wachten maar af wat voor spectaculaire verkiezingsoptochten er nog meer langs komen paraderen.

vrijdag, februari 05, 2010

Nieuwe kledingvoorschriften Casino


Wie het nu nog waagt om zich in Holland Casino te melden met een trainingsbroek, kan het echt vergeten. Sinds maandag geldt een strikte dresscode bij de veertien gokpaleizen.
"We willen onze gasten een avond uit geven met allure, met stijl. Daar hebben we onze vestigingen naar ingericht en dus verlangen we van onze gasten ook een ‘stijlvolle en verzorgde’ outfit", zegt woordvoerder Mark Woldberg.
Het is al jaren zo dat al te ‘foute’ kledij kan leiden tot een weigering aan de deur van het casino. Slippers, zwembroeken en petjes zijn eigenlijk altijd al uit den boze. De verandering per 1 februari is dan ook vooral een uitbreiding en een verduidelijking van het al bestaande beleid.
Om de gasten een beetje op weg te helpen heeft het Nederlandse concern een lijstje met verboden kledingstukken op zijn website gezet. En tegelijk natuurlijk wat tips om het wel goed te doen.
"Maar er is nog genoeg ruimte voor de gasten om zelf een invulling te geven aan de kledij", meent Woldberg. De bezoeker hoeft zeker niet in een pak of galajurk te verschijnen. "Welnee, een mooie spijkerbroek – niet baggy –, met een polo en een jasje is ook prima. We weten ook wel dat niet iedereen de beschikking heeft over een pak en we willen niemand de toegang bij voorbaat ontzeggen."
Toch levert het lijstje verboden wel wat vragen op. Vallen gympen bijvoorbeeld onder sportkleding? "Er zijn ook hele stijlvolle gympen. Die zien we graag verschijnen", zegt Woldberg. En een verbod op hoofddeksels? "We willen geen petjes naar binnen. Maar een hoofddoekje of een ander religieus hoofddeksel mag uiteraard wel. Die zijn vaak ook stijlvol."
Wie denkt de kledingvoorschriften te kunnen omzeilen met een aantal flinke inzetten aan de roulettetafel, komt van een koude kermis thuis. "We maken geen onderscheid tussen de grotere en kleinere klanten."

donderdag, februari 04, 2010

dinsdag, februari 02, 2010

SP-mutsen en CDA-sjaals voor PvdA.......


De PvdA wil dat gemeenteverkiezingen later in het jaar worden gehouden, als het wat warmer is. Dan hoeven vrijwilligers die campagne voeren niet meer in de vrieskou op pad.
De partij heeft staatssecretaris Bijleveld gevraagd om te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Dat leidde direct tot grappen bij de concurrentie. De SP bood de PvdA 500 campagnemutsen aan. Het CDA deed 300 CDA-sjaals in de aanbieding.
De komende gemeenteraadsverkiezingen zijn op drie maart. Die datum blijft gewoon staan.

zaterdag, januari 30, 2010

Geen Visserslatijn!


Een groep Australische vrienden was op een strand in het tropische noorden aan het vissen en sloeg een haai aan de haak. Terwijl ze de haai het land op trokken kwam er opeens een twee meter lange krokodil uit het water het strand op rennen. Het beest snelde richting de haai en opende vervaarlijk zijn bek, maar als je net een haai hebt gevangen ben je voor niets en niemand bang en de visser liet dus niet toe dat een krokodil er met zijn vangst vandoor ging.
De zoutwaterkrokodil valt ook mensen aan. Maar de visser toonde zich onverschrokken en sloeg met een stok op de kop van de krokodil, die vlug weer het water in ging.
Een filmpje van het incident is inmiddels een hit op YouTube. De haai is door de vissers weer losgelaten.

dinsdag, januari 26, 2010

GRIEP !


Hoewel ik heel gehoorzaam de afgelopen tijd 3 keer een griepprik ben gaan halen bij de dokter heeft de griep mij toch nog in haar macht gekregen.
Ik lig nu al voor de vijfde dag onder de wol, hoest me te pletter en kan mijn woorden er met veel moeite een beetje verstaanbaar uit krijgen, omdat mijn stem het begeven heeft.
Dus....om een lang verhaal kort samen te vatten: ik ben hƩƩƩƩƩƩƩƩƩl zielig !!!!!

dinsdag, januari 19, 2010

Galgenhumor.......


Een veroordeelde was op weg naar het schavot. Het regende en hij lachte tegen zijn beulen: "Jullie moeten straks nog terug, ikke niet!"
Bij het beklimmen van het schavot - het trapje was nat van de regen - slipte de veroordeelde en viel naar beneden. "Verdraaid," zei hij, "je zou hier je nek bijna breken."
Boven aangekomen vroegen zijn beulen naar zijn laatste wens, een sigaretje misschien? "Nee," zei hij, "dat is slecht voor mijn gezondheid; weet je dat je er dood aan kunt gaan?"
Nadat het luik geopend was en hij daar hing te bungelen begon hij hevig te spartelen. Omdat de beulen dachten dat hij mogelijk toch nog een laatste wens had, werd hij losgemaakt. "Tjonge," pufte hij, "ik dacht even dat ik stikte!"

maandag, januari 11, 2010

Sneeuw in het Baarnse Bos


Gistermiddag hebben we eens heerlijk door ons Baarnse Bos gelopen. Dat ligt op zo'n 10 minuutjes lopen van ons huis.

We gaan meestal richting polder, maar om de harde wind te ontlopen gingen we dit keer maar eens naar het bos. En daar was het heerlijk toeven!

De vijver - in de volksmond "de grote kom" genoemd - is helemaal dichtgevroren.

Het is jammer dat sneeuw zoveel overlast bezorgt, want het is werkelijk schitterend om er lekker doorheen te struinen en te genieten van alle mooie beelden, die het oplevert.