Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, maart 17, 2009

Val Thorens, Frankrijk

Afgelopen week had ik de mazzel om nog een keer op wintersport te gaan.
Dit keer samen met een vriend naar Val Thorens in Frankrijk.
Val Thorens ligt op 2300m in de alpen en is onderdeel van het Trois Valleé gebied. Dit gebied bestaat uit Val Thorens, Les Menuires, Meribel en Courchevel, wat goed is voor 600km skipistes en diverse bergen boven de 3000m. Het mooie van dit gebied is dat je iedere dag een andere piste kan pakken die je nog niet hebt gehad en dan lukt het je nog niet om in een week alles te skiën.
We hadden een apartement direct aan de piste, dus direct vanuit het appartement de pistes op en weer terug. Dat is echt lekker.
Het weer was op anderhalve dag na (mist, wind en veel sneeuw) zonnig.
Frankrijk is wel ontzettend duur en een stuk minder gezellig als Oostenrijk, maar daar kwamen we niet voor. (11 euro voor een soepie).
Alles bij elkaar was het een super week en een schitterende ervaring om daar geweest te zijn. Hieronder nog enkele foto's.

Één van de grote gondels naar 3000m, links onder is het dorp.

Bovenop de gletcher.

Michel en Marcel, links van Marcel ligt de Mont Blanc.

Michel en Marcel

Pistes.

Pistes

Ons appartement.

Val Thorens.

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Prachtige foto's, maar toch zou het me niet aanlokken aan om er heen te gaan.
Het is mij vééééél te hoog!

Marc zei

Het is dat ik niet durf te skiën, anders zou ik zeker mee willen. Het ziet er prachtig uit.