Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, november 29, 2009

Gaan we met Vader Abraham het Songfestival winnen?


Pierre Kartner, alias Vader Abraham, gaat een simpel songfestivallied schrijven.
"Geen fratsen. Ik schrijf een simpele meezinger in het Hollands", zegt Kartner. "Geen ingewikkelde akkoorden, maar een eenvoudige melodielijn."
We moeten denken aan een lied in de trant van 'Het kleine café aan de haven'. "Dat werd ook een wereldhit, bijna een miljard mensen kunnen het zingen. 'Het kleine café aan de haven' heb ik in dezelfde kamer geschreven, dan moet het nu ook lukken."
Wie het lied ten gehore gaat brengen, is nog niet bekend. "Ik denk aan een combinatie tussen Demis Roussos en Piet Veerman. Of als het een vrouw wordt een stem à la Dolly Parton. Een beetje warm geluid zoek ik."
Verder onthulde Kartner dat er een Idols-achtige zoektocht naar de zanger(es) wordt gehouden. "Er komt een televisiestrijd tussen allerlei zangers en zangeressen. Nieuw talent allemaal. Ik zit dan in februari in zo'n soort Willem Nijholt-stoel omdat ik uiteindelijk mag zeggen wie er met mijn liedje weg mag. Het is toch een beetje mijn kindje."
We kijken met spanning uit naar het resultaat!

1 opmerking:

Anoniem zei

Klinkt best goed z'n verhaal. Alleen zo'talentenjacht zit ik niet op te wachten.
Plaatje van Vader abraham is trouwens uit de film 'De verdwenen pakjesboot'. Daar speelt hij de invalsinterklaas.