Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, april 21, 2012

Ouderwetse plaatjes

Tussen de buien door fietsend kun je toch nog wel hele leuke dingen zien. Zo fietsten we langs een echt ouderwets boerenerf waar de kippen en hanen vrolijk rond liepen te dartelen. Natuurlijk moesten ze even poseren voor ons, maar daar hadden ze eigenlijk niet zoveel zin in.
Het leek wel of ze tegen elkaar zeiden: "kom op jongens, hier doen we niet aan mee" en ze marcheerden gezamenlijk af. Zie je rechts de boerderijkat liggen? En wat ik ook zo mooi vind is dat rek met al die oude emmers. Dat herinner ik me nog zo goed van de boerderijen waar ik vroeger als kind logeerde.
Dit vind ik zelf een heel mooi plaatje. Alles wat je ziet is oud en dit plaatje zou zo op een ouderwets schooltje gehangen kunnen hebben. Alleen de dieren zijn springlevend en blijven er eigenlijk altijd hetzelfde uitzien.

1 opmerking:

Nell zei

Prachtig he dat ouderwetse spul. Ook hier lopen de kippen rond. Maar nog veel meer hierover later en bericht.
Groetjes Nell