Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, oktober 21, 2012

Paddenstoelen

We hadden al een heel eind door het bos gefietst toen ik tegen mijn husband zei dat het me tegenviel dat we nog geen paddenstoel gezien hadden. Mijn woorden waren amper koud of hij stapte van zijn fiets en wees me op twee boomstammen die in elkaars verlengde lagen en die helemaal vol zaten met paddenstoelen.

De eerste had allemaal een beetje bruinige (ik denk al een eind "uitgebloeide") paddenstoeletjes, maar op de tweede zaten er ook een aantal met een mooi kleurtje.

Ook stond er een heel mooi exemplaar, dat wel fluweel leek.

Deze kleine witjes zijn ook schattig, vooral met die donkere boomstam op de achtergrond. Jammer genoeg waren er hier al diverse van omvergelopen.

Van deze paddenstoelen stond er een hele verzameling. Ze zijn ook erg mooi met die donkere middenstukken.

We zagen verderop opeens verschillende rode paddenstoelen. Wat vind je van deze rode bol?

En ja hoor, daar kwamen we in het kabouterdorp. We zagen een paar heel mooie kabouterhuisjes, alleen konden we jammer genoeg geen kaboutertjes ontdekken.

Deze rode is ook erg mooi, al is er dan een flinke hap uit.

Nadat we deze hele nederzetting op de foto gezet hadden zijn we maar weer op de fiets gestapt en naar huis gereden.

Geen opmerkingen: