Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, februari 09, 2013

Bijzondere luchten

Het wisselvallige winterweer van de afgelopen dagen heeft wel een paar mooie foto's opgeleverd.
Donderdagavond zag ik toevallig een wel heel bijzonder verschijnsel. Terwijl aan de voorkant - het westen - de zon onderging zag ik aan de achterkant - het oosten - achter de donkere wolken één wolk, die fel verlicht werd door de zon.

Hoe dat kan snap ik echt niet, maar het zal wel iets te maken hebben met de weerkaatsing van het zonlicht. Het was in elk geval een heel bijzonder gezicht.

Gisteravond kwam er net vóór zonsondergang een pikzwarte buienwolk opzetten en dat was een enorm contrast met de felle lucht die je onder de bomen door zag.

Er kwam weer sneeuw uit die wolken vallen, maar die heb ik niet meer gefotografeerd. Ik heb al zoveel sneeuwplaatjes gemaakt deze winter.

Geen opmerkingen: