Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, juni 30, 2013

Bij de Eemnesser Vaart

Hoe vaak je ook over de dijk tussen het pontje en het Eemnessersluisje wandelt of fietst, altijd is het er prachtig en steeds zie je weer andere dingen.
Hier komt in de verte de fietsboot aanvaren. Doordat deze foto flink ingezoomd is, lijkt het net of de boot vlak voor ons langs vaart, maar hij is toch echt een heel eind weg.

Ik zag op het hoekje waar de Eemnesser Vaart de Eem ingaat een flinke bos berenklauw staan met van die mooie rozige bloempjes ervoor.
Natuurlijk wilde ik daar een foto van maken, maar door de brede strook gras en het hoge riet was dat een beetje lastig.
Maar mijn husband baande zich een weg door het "oerwoud"........

.......en maakte deze mooie foto voor mij.

Even verderop hoorden we een hoop gepiep en signaleerden we deze fuut met jongen tussen de dotters.

Dit is ook altijd een succesnummer voor mij: een schitterend bootje in een vrolijk kleurtje. Dit soort bootjes zie ik veel liever dan die moderne supersonische jachten.

Geen opmerkingen: