Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, september 23, 2013

St.Goarshausen en de Loreley

Via het dorpje St.Goarshausen - dat je hier langs de Rijn ziet liggen met de Burg erboven tegen de berg - kom je boven bij de Loreley.

Hier sta ik tussen de vlaggen en aan de overkant kun je de plek zien waar we daags tevoren stonden met uitzicht op de Loreley.

Rechts beneden in de diepte zie je het stadje St.Goarshausen liggen.

Op deze plek kun je heel goed zien hoe hoog en steil het hier is.
Toch zie je regelmatig mensen die hier van het "pad" afgaan en - in mijn ogen levensgevaarlijke - capriolen uithalen
om maar spectaculaire foto's te kunnen maken. Kippenvel krijg ik daarvan!

Er staat ook nog een mooi beeld van de Loreley. Of het lijkt weet ik niet....

Weer terug beneden in het stadje zag ik ineens dit bord en we gingen dus maar eens even kijken of het de moeite waard was.
Het was inmiddels een beetje begonnen te miezeren, dus de paraplu kwam er ook nog aan te pas.

En de moeite waard was het zeker. Een huis met een mooie wandschildering.

Het geheel bestaat uit één straatje, met ook nog een heus terras.

Een twee-onder-één-kapper. Links een mooi vakwerkhuis, rechts eentje van leistenen. Alleen jammer dat er twee auto's voor staan.
Maar ja, dat is de moderne tijd die hier ook is doorgedrongen.

Dit is een ontzettend leuk huis met erboven de Burg. Voor die auto geldt hetzelfde als wat ik hiervoor al schreef.

Een stukje verderop kwamen we nog deze bouwval tegen. Dit pand heeft wel duidelijk geleden onder de knagende tand des tijd.

Geen opmerkingen: