Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, januari 30, 2008

Gezellige visite

Vanmiddag was het reuze bedrijvig hier in huis.
We hadden bezoek van een beroemde saxofoniste, die ons iets heeft laten horen van wat ze zoal kan spelen.

Haar nichtje had gehoord dat ze hier was en belde op of ze ook mocht komen, wat natuurlijk door iedereen toegejuicht werd. En onze muzikante ontpopte zich tot een hele goede en geduldige lerares. Alleen waren lerares en leerlinge wel steeds flink aan het giechelen, maar dat mocht de pret niet drukken. Integendeel zelfs natuurlijk.

Nadat de les was afgelopen werd de verbanddoos van boven gehaald en kwam iedereen aan de beurt om vreselijk geblesseerd te raken en ernstig ingezwachteld te worden.
Kijk maar eens wat een zielige patiëntjes hier zitten.

Al met al was het zo een reuze gezellig middagje.

dinsdag, januari 29, 2008

Medicijngebruik in het verkeer kan gevaarlijk zijn

Dierenleed

Een reanimatiepoging van een rat door een Britse politieman heeft niet mogen baten.
Een agent liep op straat te surveilleren toen hij het zieke dier zag. "Hij rende voor me uit, stopte en keek me aan met zijn kraaloogjes", vertelt de politieman.
"Ik koesterde hem in mijn handen. Toen schudde hij en raakte bewusteloos. Ik probeerde hem te reanimeren door lucht in zijn besnorde neusgaatjes te blazen en over zijn buikje te wrijven."

Het diertje kwam bij en oom agent bracht hem naar een dierenwinkel. Daar overleed hij alsnog.

maandag, januari 28, 2008

Tim 6 jaar!

HOERA! Tim is vandaag 6 jaar geworden!

zondag, januari 27, 2008

Je kunt maar ambities hebben !


"Wat wil jij later eigenlijk worden?" vraagt een moeder aan haar zoontje.
"Vuilnisman!" antwoordt de kleine man zonder te aarzelen.
"Hoe weet je dat nu al zo zeker?" vraagt moeder, waarop zoonlief antwoordt:
"Omdat je dan alleen maar op donderdag hoeft te werken."

Dierenliefde


Jullie hebben vast al wel gelezen over de asherakat Shin-Chan, die voor 27.000 dollar in Amerika is gekocht door een Nederlands echtpaar, maar die al ruim anderhalve week op Schiphol wordt vastgehouden omdat hij niet door de douane komt.
Nu hebben de eigenaren van dit "poesje" topadvocaat mr. Bram Moszkowicz in de arm genomen om hun peperdure reuzenkat zo snel mogelijk vrij te krijgen.
Ik vind poesjes heel erg lief, maar zou toch niet zo'n vermogen over hebben een huisdier. Jij wel?

zaterdag, januari 26, 2008

Chrisiano Ronaldo vs Bugatti Veyron

Michel en ik hebben de Bugatti in het echt gezien op de AutoRai, maar toen stond hij stil. Ik heb dus geen antwoord op de vraag wie er sneller zal zijn, Chrisiano Ronaldo of een Bugatti Veyron ...

donderdag, januari 24, 2008

woensdag, januari 23, 2008

Goed nieuws ?


Volgens Ronald van Katwijk duurt voor het rode stoplicht wachten vaak veel te lang. Hij promoveert binnenkort aan de Technische Universiteit van Delft op een methode die verkeerslichten slimmer moet maken.
Bestaande verkeerslichten springen op rood zodra een aantal auto’s die dicht op elkaar rijden is gepasseerd. Er wordt geen rekening gehouden met auto’s die iets later komen. Een detectiesysteem in het wegdek geeft direct een signaal af als er na de eerste stoet auto’s een gat valt, waardoor het licht op rood springt. Vervolgens springt een ander verkeerslicht op groen. De volgorde waarin dat gebeurt is van te voren ingesteld, zonder dat er rekening wordt gehouden met een veranderende verkeersituatie.
Dit verklaart waarom een verkeerslicht ook op groen springt als er niemand voor staat te wachten. Van Katwijks systeem lost dit probleem op door slimmer in te spelen op zulke veranderende verkeersomstandigheden.
De verkeerslichten op een kruispunt communiceren met elkaar, maar ook met de verkeerslichten op een ander kruispunt. Hierdoor wordt rekening gehouden met de verkeersdrukte.
Als vijf auto’s achter elkaar keurig door groen rijden, dan zal een andere groep auto’s die een paar seconden later komt niet hoeven remmen voor het rode licht.
Volgens een nieuw onderzoek van de TU Delft staan 'communicerende verkeerslichten' veel meer op groen dan op rood.

dinsdag, januari 22, 2008

Mobieltje 2

Geen mobieltje naast je bed !

Wie met een GSM op zijn nachtkastje slaapt heeft kans op slaaptekort. En dat komt dan niet door nachtelijke bellers.

Uit Europees onderzoek blijkt dat de straling uit een mobieltje de slaap verstoort.
Het slaappatroon van twee groepen proefpersonen werd geregistreerd, waarbij één groep werd blootgesteld aan de dosis straling die een GSM uitzendt. Deze groep sliep korter en minder diep dan de groep zonder mobieltje.
Volgens de onderzoekers houdt de straling van het mobieltje het alertheidsniveau in de hersenen te hoog. Ook kan die straling 's morgens leiden tot hoofdpijn en somberheid.
Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

maandag, januari 21, 2008

zondag, januari 20, 2008

Lief.

Doe-het-zelf-Belg


Een Belg komt een ijzermaterialenwinkel binnen en vraagt om een
boortje van 3mm en eentje van 5mm.
Dus de winkelbediende loopt naar achteren en haalt de gevraagde boortjes. Als hij terugkomt vraagt hij aan de Belg waarvoor hij ze nodig heeft, waarop de Belg antwoordt dat hij een gat wil boren van 8mm.
"Ooh", zegt de winkelbediende, "dan kun je beter twee boortjes van 4mm nemen, dan hoef je ze niet te wisselen."

Pas op met koken!

zaterdag, januari 19, 2008

Leve het spandoek !

Talent......

Het geluk om talent te hebben is niet voldoende.
Wat je ook nog nodig hebt is het talent om geluk te hebben.
En uiteraard het talent om je talenten goed te gebruiken.

donderdag, januari 17, 2008

Hoera een jongen!

Vanmorgen vroeg is Stijn geboren, de gezonde 2e zoon van Peter en Anita!
Gefeliciteerd!!