Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, september 11, 2007

Kapotte harde schijf

Precies 1 dag voor de vakantie gebeurde het. Een groot blauw scherm op mijn laptop. Soms gebeurt dit wel eens maar dit keer starte hij niet meer op. Na veel uitzoeken en proberen heb ik hem toch maar een winkel gebracht die er op dat moment naar kon kijken. Conclusie, defecte harde schijf. !@#$%^&*()_. Ze konden hem die dag nog van een nieuwe voorzien en windows erop zetten zodat ik hem toch mee op vakantie kon nemen. Is nml erg handig voor mijn foto's. Ook kan Julian dan DVD's kijken.
'S avonds om 9 uur was ie klaar en zag er goed uit. Toch had ik argwaan en heb het zekere voor het onzekere de laptop van mijn vader mee op vakantie genomen.
Achteraf gezien, was dat maar goed want anders had ik en teleurgestelde Julian gehad want zodra er een DVD inging viel het geluid weg. ook deed mijn scroll knop het niet (iets minder erg).
vandaag heb ik hem maar weer teruggebracht en ze gaan er naar kijken. Hopelijk hebben ze het snel gevonden en kan ik weer op mijn eigen laptop. En wie weet kunnen ze nog bestanden vinden op mijn defecte harde schijf. Ik ben nml zo stom ( net als vele andere)om geen back-up te maken. Ben dus nu op zoek naar een externe harde schijf of iets wat daar op lijkt in een netwerk ofzo. Suggesties zijn altijd welkom.

2 opmerkingen:

Marc zei

Balen zeg! Ik heb het gelukkig nog nooit nodig gehad (afkloppen), maar maakt wel automatisch backups. Heb 2 schijven in de pc en op gezette tijden worden mijn mail, foto's en documenten van de ene naar de andere disk gekopieerd.

Anoniem zei

Inmiddels is mijn laptop nagenoeg weer hersteld. Natuurlijk ben ik een hoop bestanden kwijt, maar is niets meer aan te doen. Ook heb ik een externe harde schijf gekocht waar ik wel het één en ander kwijt kan(500GB). En een USB stick van 2GB waar ik op vakantie het één en ander op kan zetten. DVD branden is ook een optie. Haha, ben dus helemaal geback-uped. Nu vol houden om het regelmatog te doen.