Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, juni 22, 2010

Varen door de havens van Rotterdam


Tijdens onze bootreis met de Salvinia werden we getrakteerd op een extra rondvaart door de Rotterdamse havens. Je kunt er van verzekerd zijn dat de passagiers daar erg van genoten hebben.
We gingen onder de beroemde Erasmusbrug door, waar net de metro overheen reed.

Natuurlijk was het erg leuk om tussen al die moderne wolkenkrabbers dat oude gebouw van de Holland Amerika Lijn te zien pronken. Ik vind dat toch wel heel wat mooier dan al die staal-met-glas-gebouwen.
En dat gebouw sprak me natuurlijk heel bijzonder aan, omdat mijn oudste broer jarenlang de wereldzeeën bevaren heeft voor deze maatschappij.

Ook de Euromast zagen we met aan de voet een hele bijzondere Chinees of wat het ook zijn mag.

We waren wel een beetje geïmponeerd door deze overgrote versie van ons bootje. Hoewel ik niet zou willen ruilen. Ik houd niet van dat massale.

Dat er genoeg werk aan de winkel was blijkt wel uit alle stapels containers, die er lagen.

En tot slot nog een voorbeeld van de leuke bootjes die er lagen.
De kapitein gaf uitgebreid uitleg bij alles waar we langs kwamen, dus het was een bijzonder geslaagd onderdeel van onze vaartocht door Nederland.

Geen opmerkingen: