Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, mei 29, 2013

De dijk bij Eemdijk

Wat was het gisteren een prachtige dag! Een lekker zonnetje en een heerlijk temperatuurtje, kortom een perfecte voorjaarsdag.
Wij zijn naar Eemdijk gereden, hebben de auto daar geparkeerd en zijn met het pontje overgevaren.
De pontbaas begroette me allerhartelijkst en vroeg of ik nu beide operaties achter de rug had. Ik vond het leuk dat hij dat allemaal nog wist.
We hebben aan de overkant van de Eem de hele dijk afgewandeld en weer terug, een wandeling van 50 minuten.
We hadden geluk, want toen we goed en wel aan de wandel waren kregen we de fietsboot in het vizier.

Het was zelfs druk op de Eem, want er passeerde ook nog een groot vrachtschip. Ik bofte dus wel weer wat dat betreft.

Aan de andere kant van de dijk is het ook prachtig. Dit vind ik zo'n mooi gezicht, die lammetjes die bij de plas aan het drinken zijn, de schaapjes verderop en helemaal achteraan de boterbloemen. Hollandser kan het toch niet.

Voor dit plaatje geldt hetzelfde. De sloot, de boterbloemen en op de achtergrond in de verte het sluisje. Wat is de wereld toch mooi!

Geen opmerkingen: