Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, juli 13, 2013

Kasteel De Cannenburgh in Vaassen

Laatst reden we toevallig door Vaassen en opeens zag ik langs de weg kasteel De Cannenburgh liggen.
Vroeger ben ik daar vaak geweest toen ik als kind in die omgeving bij diverse tantes logeerde en ook wel samen met mijn broer.
Het was erg leuk om hier weer eens te gaan kijken, hoewel het er in mijn herinnering heel anders uitzag. Maar ja, er zal in die bijna 50 jaar ook wel het een en ander aan veranderd zijn.

Het kasteel ziet er nog prachtig uit. We hadden geen tijd om binnen te gaan kijken, maar dat doen we misschien nog wel eens een keertje.

Om het kasteel ligt een mooi park, waar je rond mag wandelen. Van hieruit ziet het kasteel er ook schitterend uit.

Van hieruit is de brug goed te zien.

Onderweg terug naar de auto zagen we het kasteel van de zijkant. Die duiventil vind ik ook leuk.

Ik verbaas me er altijd weer over dat de mensen vroeger zonder onze moderne hulpmiddelen zo'n prachtige bouwwerken konden maken.

Dit is een heel oud plaatje.

Geen opmerkingen: