Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, maart 30, 2014

Fietsen langs de broedende zwaan

Wat was het een heerlijk lenteweertje! We hebben er lekker van geprofiteerd
door een mooi fietstochtje te maken over de fietsbrug en via de Lodijk weer terug.
Tegenover het begin van de Lodijk staat deze boerderij, met een prachtig bloeiende magnolia.

Halverwege de Lodijk ontdekten we een broedende zwaan op haar nest.
Heel in de verte zie je pa Zwaan lopen. Toen wij afgestapt waren om
wat foto's te maken had hij ons al gesignaleerd en kwam hij haastig aangelopen.

Hier is hij er al bijna......

.......en komt hij op mij afgezwommen. Ik ging maar snel achter mijn fiets staan
voordat hij uit het water kwam.Ik ben niet bang uitgevallen, maar wel voor veiligheid...

Mijn husband bleef natuurlijk rustig staan op zijn plekje bij het hek
en maakte snel deze foto toen ook ma Zwaan boos opstond. Je ziet de eieren liggen.

Geen opmerkingen: