Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, maart 14, 2014

Langs de dijk bij Eemdijk

Wat was het prachtig fietsweer gistermiddag. Weinig wind en een lekker zonnetje.
We fietsten over de dijk richting Eemdijk en weer genoot ik zo ontzettend van die mooie polder.
Er zaten nu ook heel veel vogels bij de waterplas. Links zaten allemaal grutto's
en aan de rechterkant scholeksters en kieviten.
Je moet wel heel goed kijken om ze te onderscheiden en het is jammer dat ik het gekwetter er niet bij kan doen.
Mijn husband heeft een ingezoomde foto gemaakt, waarop je de grutto's beter kunt zien.

In een sloot langs de dijk zat een meerkoetje op het nest. Mooi hè, op zo'n klein eilandje.

Volgens mij had ze het niet zo op de pottekijkers en zwom ze maar even weg.

We vonden dat de horizon erg wazig was en daar heb ik deze foto van gemaakt.
's Avonds bij het weerbericht hoorde ik dat er veel smog hing, dus dat klopte wel.

Geen opmerkingen: