Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, juli 28, 2014

Mooie bootjes op het IJsselmeer

Wie mij kent of mijn blogs volgt weet dat ik dol ben op water,
bootjes en schepen. Kortom, het water en alles wat daarop vaart.
Op onze laatste IJsselmeercruise heb ik dan ook weer ontzettend genoten
en ik laat jullie even meegenieten van al dat moois.
Om te beginnen hier in Urk, nostalgie en moderne tijd
naast elkaar afgemeerd, tegen de avondhemel.

Of deze replica van een oud schip, dat op de Bataviawerf bij
Lelystad ligt, met een klein snel hedendaags bootje op de voorgrond.

Twee mooie klassieke zeilschepen.
Alleen jammer dat het linkse schip de zeilen niet gehesen heeft.

Dit is bij de haven van Hoorn. Ik vond het erg mooi dat houten baken
en dat zeilschip dat erlangs het IJsselmeer op vaart.

Nog een paar mooie bootjes bij de haven van Monnickendam.

Dit is weer een heel ander soort schip.
Een vissersboot, omringd door hongerige meeuwen.

Zeilschepen met de zeilen gehesen vind ik altijd zo verschrikkelijk mooi.
Vooral zoals nu met een mooi zonnetje op het blauwe water.

Nog een zeilbootje.......

......en nog eentje......

......en hier is er nog een.

Tot slot een klein bootje dat uitvaart terwijl de avond al bijna valt.

Geen opmerkingen: