Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, augustus 03, 2014

Zomaar een paar mooie plekjes in de buurt

Hoe vaak we ook in onze omgeving aan het fietsen of wandelen zijn,
altijd vind ik weer zulke mooie plekjes, die ik dan maar weer even
vastleg om er later nog weer eens van te kunnen genieten.
In de Soester polder zagen we dit grasland, waar de boer druk bezig
was om zijn gemaaide en gedroogde gras binnen te halen.

Even verderop zagen we het volgende veld met het gemaaide gras nog op hoopjes,

terwijl je kon zien dat er op het veldje ernaast al balen
gemaakt waren van het hooi. Het blijft altijd zo mooi om te zien.
Uit de tijd dat ik als kind bij mijn oom en tante op de boerderij
logeerde weet ik nog hoe dat vroeger allemaal met hand en hooivork
gedaan werd en dat ik na het meehelpen 's avonds helemaal rood
jeukende armen had van het rapen van dat hooi.

Hier zitten we weer eens op "ons" bankje bij het Eemdijker pontje.

Langs de slootkant zie je ook van alles bloeien. Je krijgt daar zo'n echt zomergevoel van.

Welke kant je ook op kijkt, het is overal mooi.

Zelfs met een dreigende lucht boven de polder is het nog genieten.
Die berenklauwen op de voorgrond zijn wel erg mooi, maar gevaarlijk voor kinderen.
Toch laat de gemeente ze allemaal rustig staan.

Dit plaatje is niet in onze buurt gemaakt, maar vlak bij de IJssel.
We zaten daar op een terras langs de dijk toen we met ons nichtje
en haar man een tochtje langs de IJssel maakten.

Geen opmerkingen: