Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, maart 17, 2008

Leuk Leerzaam Uitje


Koningin Beatrix heeft vrijdag 14 maart het nieuwe museum Corpus ‘reis door de mens’ in Oegstgeest geopend: een belevingscentrum rond het menselijke lichaam.
Bezoekers kunnen op spectaculaire wijze zien, horen en voelen hoe het menselijke lichaam werkt en welke rol gezond leven, gezond eten en bewegen daarbij spelen. Corpus geeft antwoord op vragen als ‘waarom moet ik slapen’, ‘wat gebeurt er als ik nies’ of ‘hoe groeit mijn haar?’
Het museum is een wereldprimeur: het gebouw is 35 meter hoog, heeft de vorm van een menselijk lichaam en ligt duidelijk zichtbaar aan de A44 tussen Amsterdam en Den Haag, ter hoogte van Oegstgeest.
In zeven verdiepingen reist de bezoeker via bewegende vlakken en roltrappen door het menselijke lichaam en leert het beter kennen met behulp van animaties, geluid en 3D effecten en in Orgaantheaters, zoals de Hersenshow en het Harttheater. De bezoeker komt binnen bij de knie en gaat er weer uit bij de hersenen.

2 opmerkingen:

Hanneke zei

Het lijkt mij wel leuk én interessant om eens het menselijk lichaam binnen te kruipen om te zien hoe alles werkt.
Weer een idee voor een "vrije reis-dag"!

Anoniem zei

Ik heb het ook gelezen in de krant, en het lijkt me ook mooi en interessant om te zien.