Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, maart 16, 2008

Opel Vectra of toch liever Toyota?

Bij het rondsnuffelen in wat artikeltjes over de Opel Vectra kwam ik de volgende verzuchting tegen:



Na 16 jaar Toyota eens een Opel Vectra 1.9 CDTi automaat aangeschaft. Nooit gedacht over te stappen op een ander merk en daar dan een goed gevoel bij te hebben, maar ja, Toyota levert geen automaat op diesel.
Motorisch is het een erg fijne auto, zeker ook door de 6 traps automaat. Hij gebruikt 6.4 liter per 100 km gemiddeld over de laatste 20.000 km - stad en snelweg - dus netjes.
Toch heb ik nog steeds twijfels: kleine hinderlijke storingen, die vooral (tot nu toe) motormanagement betreffen (maar daar had de Toyota ook last van....)
Dus toch nog maar eens naar een Toyota kijken?

2 opmerkingen:

Marc zei

Ja ik weet het, Toyota zijn hele goede betrouwbare auto's! :-) Mijn laatste privé auto's waren ook Toyota's. Maar ik moet zeggen dat ik in mijn leasejaren ook altijd heel goed heb gereden in mijn Opels, fords en Volkswagen. Alleen een Renault neem ik voorlopig ff niet. Daarmee stond ik echt elke maand wel een keer bij de garage.

Anoniem zei

Ik rij al 18 jaar Opel en nog nooit een probleem gehad, 1x maar dat was eigen schuld.
Ook de Vectra die we nu 2 jaar hebben bevalt weer uitstekend.