Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, augustus 04, 2011

Bootjes, boten en schepen


Als je een week lang door Nederland vaart kom je natuurlijk een keur van andere schepen tegen, het ene nog mooier dan het andere. Ik zal er een aantal laten zien.
In de eerste plaats deze prachtige zeilschepen. We kwamen er niet vlak langs, maar met een beetje inzoomen leverde het toch een heel mooi plaatje op.

Toen we in de buurt van Schokland aan wal lagen kwam dit vissersbootje langs varen. Totaal anders maar ook erg leuk.

Bij Volendam viel ons oog op dit mooie ouderwetse bruine zeilbootje. Dit is wel één van mijn favoriete bootjes.

Deze boot is van een heel andere orde en van groot nut voor de maatschappij. Het lag helemaal vol met lege flessen en verspreidde een heerlijk geurtje toen we er langs voeren maar niet heus!).

Dit is het kleinste bootje dat we gezien hebben. Het hoort bij het museum van Schokland en deed heel lang geleden dienst.

In Urk kun je natuurlijk je ogen wel de kost geven en slaak je de ene bewonderende kreet na de andere. Hier ligt zo'n mooi rijtje.

Op het Noordzeekanaal passeerde dit respectabele zeeschip ons.

En dit is natuurlijk wel het grootste schip dat we gesignaleerd hebben. Het lag op het IJ in Amsterdam.
Nou, geef mij de Salvinia dan maar!

3 opmerkingen:

Nell zei

Een weekje met de laatste mee varen zou ik wel heel leuk vinden.
groetjes Nell

Mawilma zei

Nou dan doe je dat toch een keertje? Zo duur is dat tegenwoordig niet meer en er zijn ook al cruises vanuit Amsterdam of Rotterdam, zodat je niet ook nog moet vliegen.
Mij zijn die grote schepen te massaal. Ik houd meer van een beetje knus.

Nell zei

Ieder zo zijn ding, ja toch!