Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, augustus 06, 2011

Vuurtorens


Tijdens onze bootreis hebben we diverse mooie vuurtorens gezien.
Hier zie je mijn zusje en mij langs de vuurtoren op Urk wandelen.

Op deze foto zie je in de verte het licht van de Urker vuurtoren.

Varend langs Enkhuizen zie je deze lichttoren. Ik denk niet dat het een echte vuurtoren is, maar meer een lichtbaken. In elk geval is het een mooi plaatje.

's Morgens vroeg kwamen we langs de vuurtoren van Marken. Hiervoor zijn we extra vroeg opgestaan (en die mij goed kent weet wat voor klus dat voor mij is), want die wilden we niet missen.

Mijn husband nam hem vanaf het dek en ik door het open raam in onze hut.

En hier zijn we er al weer voorbij. Ben je het met me eens dat het het vroege opstaan waard is?

4 opmerkingen:

emsland-life zei

Even een tip voor het geval jullie nog eens besluiten een reisje te gaan maken met een onderzeeer: Maak geen foto`s door openstaande ramen.
Overigens zijn het prachtige foto`s van een stukje ras-echte nederlandese cultuur.

Nell zei

Prachtige plaatjes, hoezo wie jou kent? Jij bent toch altijd vroeg uit de veren!

Mawilma zei

Nou nee, dat heb je mis. Alleen als het persé moet ben ik vroeg uit de veren.
Als kind hield ik al ontzettend van uitslapen en ik heb altijd moeite gehad met 's ochtends op gang komen.

Nell zei

Dit wist ik zeker weten niet. Eerlijk gezegd had ik dit ook niet van jou verwacht. Maar je hebt groot gelijk als je lekker door kan slapen gewoon doen.