Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, september 19, 2011

Spinnenweb


Misschien is het jullie ook al wel opgevallen dat het weer spinnen-hoogseizoen is.
Als ik met de fiets achter de tuin uitga en even niet oplet heb ik de draden alweer volop in mijn gezicht en haren. Jakkie!!!!! Ik vind dat wel zo vies en voel uren later nog alles kriebelen.
Ik weet wel dat het hele nuttige beesten zijn en ben er ook niet bang voor, maar vies vind ik ze wel en dan met name die plakdraden die ze produceren.
Maar vanochtend zag ik weer eens goed hoe knap die spinnen eigenlijk zijn. Er had er eentje een groot spinneweb geweven in onze achtertuin en daar scheen precies de zon op.
Ik heb geprobeerd het zo mooi mogelijk vast te leggen, maar dat was erg moeilijk. Om het goed in beeld te krijgen moest ik tegen de zon in en dat was weer niet bevorderlijk voor een duidelijke foto.
Het uiteindelijke resultaat zie je hier en al zal ik met deze foto geen prijs winnen, het is toch wel goed te zien wat een prachtig web het is en je kunt ook de spin in het midden zien zitten.

Geen opmerkingen: