Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, september 06, 2011

Vakantie in Boppard


We hebben genoten van een heerlijke vakantieweek in Boppard aan de Rijn.
We logeerden in een prachtig hotel dat vlak aan het water ligt. Onze kamer kun je zien op de bovenste verdieping, het meest rechtse dakje. Daar hadden we een mooi balkon, waarvandaan je de hele dag de schepen voorbij kon zien varen.

's Ochtends was het soms een beetje mistig, zoals je hier kunt zien. De boot van de Zonnebloem vaart hier voorbij.

We hebben twee keer een boottocht van een uur of vier gemaakt. De eerste keer met deze boot stroomopwaarts naar het stadje Bacharach, de tweede keer met een andere boot stroomafwaarts naar Koblenz.

Ook zijn we met de kabelbaan naar boven geweest. Ik vond het geen onverdeeld genoegen en had het zweet in de handen staan toen we boven waren, maar ik wilde toch ook niet alleen beneden blijven en verwachtte wel een heel mooi uitzicht boven. En dat was er ook, zoals je hier kunt zien. Mijn husband heeft er diverse mooie filmpjes van gemaakt, die ik hier jammer genoeg niet kan laten zien.
Gelukkig viel de terugweg mee en kon ik een beetje relaxter genieten en om me heen kijken.
Mijn husband zat op de heenweg ook nog heen en weer te draaien in dat stoeltje, zodat ik duizend angsten uitstond. Maar ik had geen spijt dat ik toch gegaan was, integendeel!

Dit is één van de vele kastelen langs de Rijn. Als je een boottocht maakt kom je er zoveel tegen, het ene nog mooier dan het andere.

We zijn ook een dagje naar Cochem gegaan met de auto. Hier is een mooi plaatje van een plekje langs de Moezel.

Een pleintje in Rüdesheim, waar je oud en nieuw samen ziet.

Op de terugweg - waarvan we een stuk binnendoor langs de Rijn reden - hebben we nog even lekker geluncht op een terras aan het water in Andernach.

Tenslotte werden we weer hartelijk welkom geheten in Nederland met de nodige regen.

2 opmerkingen:

Nell zei

Wat weer een prachtgezichten van wat jullie weer allemaal hebben gezien. Echt fantasteis. Wat betreft de kabelbaan. Petje af hoor, dat had ik jou niet nagedaan.
Ik ben veel te bang voor zoiets. Ik weet dat ik dan veel moet missen. Maar dat liever dan in zo een bakje de lucht in. Geweldig gedaan Willy!

emsland-life zei

Hebben jullie ook nog even gezwaaid naar Ronald?
Hij is onze buurman en kapitein op de Zonnebloem.