Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, juli 11, 2005

Notebook Foetsjie Finito

Pas op je laptop!
In het afgelopen jaar werden in Nederland zo'n 60.000 notebooks gestolen.

Hoog tijd dus om deze eens wat beter te beveiligen.
Luuk Bergheij ontwierp hiervoor een lichtgewicht veiligheidskoffer. Deze "Steelbag" kan eenvoudig en vrijwel overal stevig worden vastgelegd, zoals bijvoorbeeld door middel van de bijgeleverde stalen kabel aan een bagage-oog in de kofferbak.
Ook kan hij op kantoor, in een restaurant of andere openbare gelegenheid aan een stoel, bureau of verwarmingsbuis worden bevestigd.
De Steelbag wordt afgesloten via twee radiaalsloten en is zo geconstrueerd, dat hij moeilijk open te breken is.
Kosten 449 Euro.
Een ander bedrijf levert een klem, waar de computer in geplaatst wordt, waardoor hij niet meer dicht kan. De dief moet er dan met een geopende laptop vandoor en dat valt op!
Hopelijk helpen deze uitvindingen inderdaad om te voorkomen, dat onze laptops onvrijwillig van eigenaar verwisselen!

8 opmerkingen:

Peter zei

Nou... Ik zie bij ons op kantoor regelmatig mensen met een 'open' laptop lopen... Zo raar ziet dat er dan ook weer niet uit.

Mawilma zei

Dikke duimen of lange vingers?

Peter zei

MaWilma, je hebt even terug ook al de link gelegd tussen vrouwen en wijsheid... Ik moet helaas bekennen dat ook je laatste opmerking me weer boven de pet gaat...

Mawilma zei

Dan doe je die toch even af Petertje........

Peter zei

Oei! Weer zo scherp.... Hier past alleen respectvol zwijgen.

Mawilma zei

Wat heb ik je toch gemist de afgelopen weken !

Peter zei

Gevalletje geen zin, en dan druk-druk (naar mezelf) als xcuus gebruiken.

Maar ik ben terug, en... langdradiger.Nee.Scherper.Nee, dat zeker niet...meer mezelf (Ja!) dan ooit!

Marc zei

Ook ik zie regelmatig mensen lopen met ene open laptop, alleen lopen ze zo niet naar buiten toe. Dat zou wel opvallen denk ik. De mijne ligt altijd aan de ketting, dat helpt echt.