Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, januari 10, 2009

IJspret een halve eeuw geleden en nu


Toe ik op Hyves die leuke ijsfoto's zag van Fleur, Tim en Nicole schoot het me ineens te binnen dat ik ook nog foto's van mijzelf op de schaatsen heb van 50 jaar geleden. Ze zijn gemaakt op 11 februari 1959 op "Het Zwarte Water" in Venlo.
Omdat wij van mijn vader nooit een lange broek mochten dragen zwierde ik dus in mijn rok over het ijs, al klinkt dat zwieren mooier dan het in werkelijkheid was, want ik was al blij als ik mezelf op de been kon houden.
Vanmiddag - bijna een halve eeuw later dus - zijn we op het Eemmeer tussen Eemdijk en Spakenburg geweest. Er was daar veel volk op de schaats en het was prachtig om te zien. We hebben zelf ook nog een eind over het ijs gewandeld, want aan schaatsen waag ik me maar niet meer.
Als je de windmolens wegdenkt lijkt het wel een schilderij uit de middeleeuwen.

2 opmerkingen:

Marc zei

Wat leuk om die foto's te zien! Je haalt Hanneke en jij er zou tussenuit. En die man rechts op de foto lijkt wel wat op Gerrit. :-)

Mawilma zei

Dat is knap dat je Hanneke eruit haalt, want ze staat er niet op! Joke wel. Verder zie je inderdaad genoemde meneer en de andere dames zijn Marli, Agaath (die nu op Tenerife woont) en de twee "kleine zusjes" van Marli, Tiny en Henny.