Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, juni 09, 2009

Ook iets voor Nederland?


De politie in de Britse kustplaats Bournemouth heeft agenten ingezet om de snelheid van fietsers op de boulevard te controleren.
Als iemand harder dan 10 mijl per uur (ruim 16 kilometer per uur) fietst, duikt een agent met een lasergun op vanachter een strandhut. Dat meldden Britse media dinsdag.
De agenten mogen echter geen boete uitschrijven. Omdat de meeste fietsen geen snelheidsmeters hebben, weten fietsers doorgaans niet hoe hard ze rijden en weten ze dus ook niet wanneer ze de snelheidslimiet breken. Agenten kunnen de hardfietsers alleen een folder meegeven en het advies om volgende keer toch echt iets langzamer te rijden.
Ik ben blij dat ze dit in Nederland nog niet doen, want als we de wind in de rug hebben gaan we wel harder dan 16 km per uur! Ik denk dat ik dan tijdens de bijna 2800 kilometer die ik in ruim een jaar tijd gefietst heb al heel wat bekeuringen had gekregen.

1 opmerking:

Anoniem zei

tsss, 16 km per uur. Dat fiets je al heel snel. Daarom denk ik dat nederland snel zal volgen met deze acties. Kunnen ze weer bekeuringen schrijven.