Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, maart 28, 2012

Wilg

Tijdens een van onze fietstochtjes langs de Eem werd mijn oog getroffen door deze prachtige wilg. Het hele plaatje is trouwens ontzettend mooi. De rivier, dat houten gebouwtje en die oude boot. Van dit soort tafereeltjes krijg ik echt nooit genoeg.

Mooi is die wilg hè? Zijn takken hangen tot bijna in het water en hij wordt al zo mooi groen. Het heet treurwilg, maar ik kan er echt niks treurigs aan ontdekken, integendeel. Je wordt er helemaal blij van als je ernaar kijkt.

1 opmerking:

Nell zei

Prachtige foto's Willy, wat betreft de liefde voor de treurwilg zitten we op de zelfde golflengte Ik blijf ook altijd even staan als ik de gelegenheid heb.

P.S Je kent me dus nog niet echt goed, ik zou NOOIT en dier doodmaken om deze te fotograferen. Zelfs een spin die hier in huis zit, breng ik nog netjes naar buiten om daar verder te kunnen leven. Foei Willy, ik had verwacht dat jij wel beter wist!