Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, maart 04, 2012

Zwaan

We gingen vanochtend nog maar even een rondje Eem doen voordat het pad weer onbegaanbaar wordt door de voorspelde regenbuien.
Deze zwaan zwom daar heerlijk rustig rond en kwam even naar ons toegezwommen toen ik een fotootje wilde maken.
Maar - en dat was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling - hij of zij kwam uit het water gewaggeld om ons heel vriendelijk te begroeten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze liever in het water zie dan op het pad zo dichtbij, maar een mooi plaatje levert het wel op en dat is toch leuk.

2 opmerkingen:

Nell zei

Je gaat me nu toch niet vertellen dat je bang bent voor dit prachtige dier? Het gebeurd maar zelden dat een zwaan je zo'n unieke kans geeft om hem/haar te fotograferen. Gelukkig heb je er gebruik van gemaakt. Dat noem ik boffen voor jou!

Mawilma zei

Nou, echt bang ben ik er niet voor, maar voor een vader zwaan die zijn nest beschermt loop ik toch echt wel een straatje om. Die kan zo agressief op je afkomen en blazen en met zijn vleugels slaan, dat je je toch niet echt happy voelt.
Hans heeft een keer een klein jongetje voor een aanvallende zwaan weggesleurd en sinds die tijd heb ik wel ontzag voor ze.
Deze zwaan op de foto is een jonge en die is wel lief hoor.