Wat ons nu overkwam heb ik nog nooit gehoord.
Bij het winkelen kreeg ik een smsje, dat onze telefoon in gesprek was, terwijl wij niet thuis waren.
Geeft niet, niet goed erop gelegd zeker.
Thuisgekomen gelijk gekeken, de telefoon gaf niets bijzonders aan, maar er stond een vrolijk programma - ons totaal onbekend - op de pc en na het afsluiten en weer opstarten van de pc was ook onze telefoonlijn weer vrij.
De virusscanner had een melding en er stond een snelkoppeling op het buroblad.
Als je dit aanklikte zei het heel vriendelijk, dat doorgaan 0,68 euro per minuut kost. Dus, als we pech hebben, heeft iemand gedurende 5 kwartier onze telefoonrekening zitten spekken met achterlating van een pornoprogramma.
En dat voor ons, twee nette oude mensen!!!!!!
Wie heeft er ook wel eens zoiets meegemaakt?
Vandijkonline-vrienden-weblog
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
9 opmerkingen:
Niet meegemaakt, maar al veel van iets dergelijks gehoord: sites die het inbelnummer veranderen, zodat je daarna internet via een duur 0900 nummer enzo..
Zie ook een artikeltje op nu.nl:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=461159&c=51
Peter, dank je wel voor de verwijzing naar dit artikel.
Misschien maken we wel gebruik van de mogelijkheid daaronder onze bevindingen te mailen.
We hebben wel e-mails gestuurd naar Zonnet en KPN en zijn benieuwd of dat wat uithaalt.
Eerst morgen maar eens onze telefoonrekening bekijken. Misschien valt het allemaal nog wel mee.
En, maWilma? Hoe staat het met de telefoonrekening?
Helaas staat 29 december nog niet in de "lopende gesprekken" op de KPN-site. Dus we leven nog een dag in spanning.
Peter, dank voor je medeleven !!!!
We hebben net op de site van de KPN-rekening gezien, dat het geintje van gisteren ons 45,88 euro heeft gekost.
KPN antwoordde op onze mail, dat het inderdaad mogelijk is om in je telefoonlijn in te breken en dat je goed moet kijken voordat je ergens "ja" aanklikt. Zo lust ik er nog wel eentje!
Ik ben benieuwd of Zonnet nog iets zinnigs te melden heeft.
Ik ben in elk geval blij met die sms dat we in gesprek waren, anders had hij nog wel een uurtje langer kunnen bellen, denk ik.
Sjonge zeg ... wat een geweldige reactie van KPN.
Wees inderdaad blij dat je er nog relatief snel achter bent gekomen. Of was het misschien een Giro555 programma zodat dit bedrag naar de hulporganisaties gaat?
MaWilma, mag ik -ter voorkoming van toekomstige gevallen- je wijzen op de volgende pagina:
http://www.surfopsafe.nl/?catid=5&pageid=259
Overigens: hoe stel je in dat je een SMS-je krijgt als je in gesprek bent?
MaWilma,
Ik zie overigens net in het linkje dat ik plaatste nog 2 instellingen die mogelijk iets met klachten kunnen...Succes!
Wat lief van je Peter, bedankt voor de linkjes. We zullen ze eens goed bestuderen en dan zien wat voor akties we gaan ondernemen. Het is wel geen wereldbedrag, maar toch..... Het gaat tenslotte om het principe!
Achter die smsjes zit niet zo'n groot mysterie hoor, Jeanette probeerde me namelijk te bereiken!
Ik ben dus helaas niet zo geavanceerd als je dacht.
Een reactie posten