Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, november 08, 2005

Krentenbaard

Ze zeggen: goed voorbeeld doet goed volgen. Ik weet nu dat besmettelijk voorbeeld ook doet volgen. Na Fleur en Tim ben ik ook besmet door krentenbaard. Met dank aan Wikipedia een korte uitleg:
Krentenbaard is een meestal tamelijk onschuldige infectieziekte die meestal wordt veroorzaakt door twee bacteriƫn die vrij vaak op de huid of in de keel worden aangetroffen. Het uit zich als huiduitslag die vaak in het gezicht begint, maar overal op het lichaam kan optreden, van het behaarde hoofd tot de voetzolen. Aanvankelijk ontstaan bultjes die snel veranderen in blaasjes, die kapotgaan en waaruit dan vrij veel vocht vloeit dat tot honinggele doorzichtige korstjes stolt. Door krabben en peuteren krijgt men de bacteriƫn aan de vingers en kan dan gemakkelijk zichzelf op andere plaatsen of andere personen besmetten. Besmetting vindt plaats door direct contact, dus ik moet nu even van iedereen afblijven. De huisarts heeft me een zalf voorgeschreven, dezelfde als Fleur had, ik hoop dat het daarmee weer snel over is!

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Je hebt wel pech de laatste tijd: eerst steeds die migraine en nu weer krentenbaard.
Hopen dat je het samen met het zalfje snel onder de knie krijgt. (figuurlijk dan!)

Jeanette zei

jij komt nogal eens bij de huisarts :-)