Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, november 23, 2005

Lurp

Vandaag kwam het gesprek over de thuissituatie met een collega van me, en hij vertelde dat hij iets moest vervangen omdat het lurp was geworden.

Ik had tot vanmorgen dus totaal geen idee wat lurp was. Wisten jullie dat iets dat het nog wel doet, maar op het punt van instorten staat (in ieder geval.... zo ziet het er naar uit) 'lurp' is?

In ieder geval was mijn collega weer aangenaam verrast van het feit dat ik dat een koddig woord vond. Dat was een woord dat hij in ieder geval al lange tijd niet had gehoord.

Kennen jullie ook van die woorden die heel normaal leken te zijn, totdat....?

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Nee, van lurp heb ik nog nooit gehoord.
Wat koddig, dat je collega koddig een weinig gebruikt woord vindt.
Ik zal eens uitgebreid nadenken over zo'n soort woorden. Kan ik er wat bedenken zal ik het laten weten.

Mawilma zei

Hadden jullie wel eens gehoord van: vliegtuigstoelen 'pimpen'?

Of wie kent de uitdrukking: immig?