Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, oktober 26, 2007

Wintertijd

Vanochtend las ik de volgende kop boven een bericht:
"Mens en dier in mineur om wintertijd". Dit bericht vertelt, dat mens en dier moeite heeft met het uur tijdsverschil door het terugzetten van de klok dit weekend.
Nou, ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik vind dit reusachtig overtrokken. Ik denk dat je - als je jezelf maar steeds voorhoudt dat je er last van zult hebben - dat ook wel zo zal zijn. Maar wat is nu een uurtje?

Wij zijn de afgelopen tijd in de VS regelmatig tijdzones gepasseerd, zodat we telkens een uur in tijd opschoven. Het was een keer zelfs zo, dat we de ene dag teruggingen in tijd, de volgende dag weer vooruit en de dag daarop weer terug. Als je er niet teveel over nadenkt, merk je het niet eens. We begonnen trouwens al met 6 uur verschil en de totaal 9 uur van het westen moesten we weer in 1 dag overbruggen.
Dus - je snapt het al wel - dat uurtje morgen deert mij niet. En hoe zit dat met jullie?

3 opmerkingen:

Hanneke zei

Helemaal mee eens!! Ik las vanmorgen ook iets dergelijks. Mijn reactie was toen: "Wat een onzin". Gewoon een paar daagjes wennen en je weet weer niet beter. Én: het is 's morgens heerlijk een uur vroeger licht. In deze tijd van het jaar vind ik dat belangrijker dan een uur langer. 's Avonds gezellig vroeg de lamp en een kaarsje aan. Lekker knus. Laat maar komen weer die wintertijd!

Marc zei

Goed dat je het zegt, ik had er helemaal niet aan gedacht dat het alweer zover is!

Mawilma zei

Och, je had het vanzelf gemerkt als je zondag te laat op je eerste afspraak was gekomen!