Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, juli 19, 2010

Een boterhammetje met.........


Aan het eind van de ochtend stapten we op de fiets en peddelden door de polder naar het Bluk, een stuk bos en hei tussen Hilversum en Laren.
In de schaduw van de bomen stond een bankje, dus wij streken daarop neer om onze meegenomen lunch soldaat te maken.
Opeens hoorde ik achter ons wat ritselen en daar stond warempel een robuust uitziende Schotse Hooglander, die op zijn (of haar?)gemak langs ons heen wandelde en vlak vóór ons ging lopen grazen.
Nou ja, als we rustig blijven zitten is dat niet zo erg, dacht ik. Maar weer hoorde ik geritsel en daar stonden deze twee dames of heren achter ons! Ik ben niet zo bang uitgevallen, maar twee van die imposante dieren achter ons en eentje vóór ons was me toch wat teveel van het goede.
Dus: inpakken en wegwezen!
Jammer genoeg hadden we vandaag weer geen camera bij ons, dus moest een en ander met mijn mobieltje vastgelegd worden. Als we de camera bij ons hebben zien we nooit iets bijzonders, maar als we hem thuislaten missen we hem dus steeds weer.

3 opmerkingen:

roetmops zei

Ook ik ben niet bang uitgevallen, maar zou inderdaad inpakken en wegwezen. Wat betreft het fototoestel zo zie je maar weer. Gelukkig is de mobiel echt mobiel. Zelfs die vergeet ik nog om mee te nemen.

emsland-life zei

Vroeger zeler geen biologie op school gehad?
dan hier de meest recente info: een koe is een vrouwtje, heeft borsten (uiers) en tepels.
heeft last van stemmingswisselingen, moet je echt voor oppassen.
een stier is een mannetje, heeft bovengenoemde assesoires niet. Is veel vriendelijker en kun je rustig aaien.

Mawilma zei

Dank je wel voor deze verlate biologieles.
Maar denk je nu echt dat ik in zo'n situatie eerst nog even rustig de tijd neem om te bestuderen welke assessoires die dieren hebben?
Ik zorg er liever voor dat ik weg ben voordat ze de kans krijgen om te bewijzen dat ze tot de minder vriendelijke soort horen!