Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, juli 16, 2010

Té Oranjegezinde Pastoor


Omdat hij zondag vanwege de finale van het wereldkampioenschap voetbal in een oranje gewaad de eucharistie heeft gevierd is pastoor Paul Vlaar van Obdam door het bisdom Haarlem-Amsterdam tijdelijk van zijn priesterlijke taken ontheven.
Het bisdom legde Vlaar een 'bezinningsperiode' op omdat hij 'de heilige eucharistie heeft vermengd met profane evenementen'. Naast het dragen van het oranje kazuifel zou Vlaar van Obdam ook 'in teksten en vormen onvoldoende recht hebben gedaan aan de heiligheid van de eucharistie'. De beelden hiervan gingen de hele wereld over en zouden in binnen- en buitenland bij gelovigen verontwaardiging hebben gewekt, meldt het bisdom.
Zijn jullie het ermee eens dat deze pastoor hiervoor gestraft moet worden of weten jullie deze aktie juist wel te waarderen?

5 opmerkingen:

roetmops zei

Laat zo'n man toch gewoon ook eens oranje fan zijn. ja toch!Er zijn er bij die veel meer ellende veroorzaken hahum.Daar kan ik wel kwaad om worden.

emsland-life zei

Bij ons in de kerk heeft de pastoor ook gebeden voor een sportief wereldkampioenschap. Dat is dan weer een beetje algemener. Persoonlijk vind ik het maar niks. De acteurs/voetballers verdienen een vermogen(ik las net dat Yo en Wes 10.000 rozen besteld hebben voor hun huwelijk!), krijgen de aandacht van miljoenen mensen. Er zijn nog zoveel andere sporters, zoals ik. Voor mij wordt niet gebeden ook al ga ik elke week op de fiets naar Ter Apel. Het kost mij klauwen met geld (vorige week nog 2 nieuwe binnen- en buitenbanden)en de enige aandacht die ik krijg is van autobestuurders die mij met 100 km/u bijna van de sokken jagen.

Mawilma zei

Ach ach, de tranen van medeleven stroomden over mijn wangen bij het lezen van al dat jou aangedane onrecht!
En dan heb je het nog niet eens over het ellendige gevoel als je daar staat met je sportieve lijf en een fiets aan de hand die niet meer wil!
Volgens mij komt minstens de helft van die 10.000 rozen van Yo en Wes aan jou toe! Als ze je zouden kennen zou je die ook zeker gekregen hebben.

emsland-life zei

Daar heb je de goede snaar getroffen. Ik kan er nl beslist niet tegen dat vrouwen huilen. Dat jij huilt om mij vind ik dan ook heel erg, dat was echt niet de bedoeling. Het spijt me.
Dit was weer zo`n ad hoc reactie die ik schreef. De volgende keer zal ik mij eerst gaan bezinnen hoe de reactie over KAN komen, voor ik hem verstuur. Hierbij stuur ik virtueel een theedoek om je tranen te drogen, want een zakdoekje/tissue lijkt me niet toereikend.

Mawilma zei

Nu moet jij je niet zo in je boetekleed hullen, anders voel ik me nog verplicht om jou ook een theedoek te sturen......