Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, september 28, 2010

Paddestoelen


Vorige week - toen het nog lekker nazomerweer was - hebben we door de bossen achter Soest gefietst en daar kwamen we ontzettend veel paddestoelen tegen. Eerst langs de weg zagen we steeds de mooie rode vliegenzwam.

We hebben aan alle kanten gekeken of we ook de kaboutertjes zagen die er wonen, maar ik denk dat ze niet thuis waren, want we konden helaas geen glimp van ze ontwaren.

Even verderop langs de "echte" bospaden zagen we overal boomstronken of resten daarvan, die helemaal "begroeid" waren met kleine paddestoeletjes.

Hier is nog zo'n rand met paddestoelen, afgewisseld met mos.
Ook heel mooi.

En tenslotte deze boom, die helemaal rondom aangevallen wordt door een legertje paddestoelen. Heel leuk om te zien maar of de boom er wel bij vaart weer ik niet zo net.

2 opmerkingen:

roetmops zei

Leuk hè al die paddestoelen, Ik kan er maar niet genoeg van krijgen. Overal waar je loopt zie je ze de grond uitkomen. En dan s,ochtends het spinnenrag was als een deken over alles heen ligt. Echt heel sprookjesachtig. Dat jij de kabouters niet hebt gezien komt omdat deze overdag slapen. weet je trouwens dat als de paddestoelen een cirkel vormenzoals om de boom".Dat een heksenkring is. Kan me voorstellen dat Paullus dan binnen blijft

emsland-life zei

Hier trekken de mensen de bossen in en komen met zakken vol paddestoelen er weer uit.
Ik ben van plan om een boekje uit de bieb te halen om te kijken welke paddestoelen echt lekker zijn.
Ik zoek nog iemand die wil voorproefen!
Liefhebbers kunnen zich melden.