Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, september 01, 2010

Toyota-perikelen


Gisteravond ging niet alles van een leien dakje!
Ik was naar koor geweest en zette mijn koorvriendin af voor haar huis, zo'n dikke 100 meter bij ons vandaan.
Ze had wel het een en ander te vertellen en daarom zette ik de motor maar even uit, want ik stond al een tijdje te ronken daar voor de deur. Toen ze uitverteld was wilde ik de auto weer starten om door te rijden naar huis, maar wat ik ook probeerde, hij vertikte het om weer te gaan lopen. Ik snapte er helemaal niks van. Mijn vriendin zag vanuit haar huisdeur de binnenverlichting verschillende keren aan- en weer uitgaan maar zag verder geen beweging in mijn auto komen, dus ze kwam maar eens poolshoogte nemen. Natuurlijk snapte zij er ook niks van, dus ik heb mijn husband maar gebeld, die er gelijk aankwam. Maar helaas, ook niet met een oplossing.
Aangezien ik vier auto's blokkeerde die echt vanochtend weer weg zouden moeten konden we ons autootje niet zo laten staan, maar wegduwen was ook geen optie, want er was nergens plek en ik kon hem ook niet midden op straat laten staan.
Dus ten einde raad maar de Toyota-servicedienst gebeld die ons vertelde, dat er met een half uurtje wel iemand zou komen. Toen deze monteur belde en aan Hans vroeg of de accu niet leeg was (nee, zeker niet, want alles brandde prima) en vervolgens of hij een klik gehoord had, ging hem ineens een lichtje op en spoedde hij zich naar de auto om te constateren, dat deze op het stuurslot stond.
Gelukkig kon hij de Toyota-redder nog afbellen en stonden we niet helemaal in ons hemd!
Maar ja, al doende leer je en door schade en schande word je wijs. Dit zal ons dus nooit meer gebeuren!

2 opmerkingen:

Marc zei

Wel erg dat je de auto niet kan starten als hij op het stuurslot staat zeg. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gekke Jappaners ...

roetmops zei

Dit zelfde is mij ook eens met een vriendin gebeurd.We stonden bij de hema en zij kon de auto ook niet meer aan de praat krijgen. Er moest dus iemand van de garage komen. Precies zoals jij zegt je schaamt je ...... Later over kwam het Rob op de camping.Gelukkig kon ik mij het voorval herinneren met de vriendin. En kon ik hem uit leggen wat er misschien fout was. En ja hoor. Precies het zelfde. Ik natuurlijk apetrots iets te weten wat hij als chauffeur niet wist ha ha ha.